Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Чорна речовина

Пластинки даху(чотирьох горба пластинка)

4. Червоні ядра

Передні(верхні) горбки пластинки даху отримують імпульси від сітківки ока. У відповідь на ці сигнали відбувається регуляція розміру зіниці і акомодація ока(пристосування ока до ясного бачення рівновіддалених предметів за рахунок зміни кривизни кришталика).

Задні(нижні) горбки пластинки даху отримують імпульси від ядер слухових нервів, розташованих в довгастому мозку. Завдяки цьому відбувається рефлекторна регуляція тонуса м’язів середнього вуха, а у тварин – поворот вушної раковини до джерела звуку.

Таким чином, за участю передніх і задніх горбків 4-х горбої пластинки відбуваються установчі, орієнтовні рефлекторні реакції на світлові та звукові подразники(рухи очей, поворот голови і навіть тулуба в сторону світлового або звукового подразника).

З діяльністю бугрів 4-х горбої пластинки зв’язана функція ІІІ і IV пар ЧМН, збудження яких визначає рухи очей вверх, вниз, в сторони, а також зведення(конверенція) і розведення очних осей при переводі погляду з віддалених предметів на ближні і навпаки.

Червоні ядра пригальмовують тонус м’язів-розгиначів.

Чорна речовина – також регулює м’язовий тонус та підтримку пози, приймає участь в регуляції актів жування, ковтання, АТ, дихання, тобто робота середнього мозку тісно пов’язана з роботою довгастого мозку.

Таким чином, середній мозок:

1. Регулює тонус м’язів, що є умовою координації рухів

2. Регулює ряд вегетативних функцій – жування, ковтання, АТ, дихання

3. Відповідає за орієнтувальні рефлекси на звукові і зорові подразники

4. ІІІ і IV пара ЧМНрегулює рухи очей, звуження зіниць і акомодацію

5. Мозочок. Його функції, симптоми ураження.

Фізіологія мозочка

Мозочок – це непарне утворення, розташований по заду довгастого мозку та моста, зверху прикритий потиличними долями півкуль великого мозку.

Функції мозочка вивчались на тваринах, у яких був видалений мозочок. Рухові розлади у цих тварин характеризуються чотирма «А»:

- атонія – це зникнення, або зниження м’язового тонусу

- астенія – швидка втомлюваність м’язів(тварина часто лягає відпочивати)

- астазія – мимовільні рухи кінцівок і голови. Внаслідок цих розладів у тварини порушується координація рухів: відмічається шатка хода, розмашисті, неловкі, неточні рухи:

весь цей комплекс рухових розладів отримав назву –

- мозочкової атоксії – порушення координації рухів(тварина не може попасти мордою в миску з їжею).

Подібні порушення спостерігаються і у людини при вражені мозочка. Через деякий час після видалення мозочка всі рухові розлади згладжуються. Але якщо у тварин видалити моторну область кори великого мозку, то рухову розлади знову посилюються, і більше ніколи не відновлюються.

Функції мозочка

І - По образному виразу Л.А.Арбелі «мозочок» - є помічником кори головного мозку по управлінню скелетними м’язами і діяльності вегетативної НС.

Він регулює тонус м’язів і положення тіла в просторі.

ІІ – мозочок – є одним з вищих центрів координації рухових актів

ІІІ – регулює рівновагу тіла, нормальний розподіл м’язового тонусу

ІV – регулює координацію рухів

V – регулює вегетативні функції(прийом їжі, температура тіла…)

6. Середній мозок. Статичні, статокінетичні, орієнтовні та сторожові рефлекси.

Фізіологія проміжного мозку

Проміжний мозок розташований під мозолистим тілом, по сторонам зростається з великими півкулями. Основними утвореннями проміжного мозку є:

І – зорові бугри(таламус) і

ІІ – підбугрова область(гіпоталамус)

Зорові бугри – це парне скупчення сірої речовини яке оточене білою, мають форму яйця.

7. Таламус. Його функції.

Функції таламуса:

1. На ядрах зорових бугрів проходить переключення всіх видів чутливості, які ідуть до кори, крім нюху.

2. Приймає участь в регуляції сну і неспання, емоцій і психічної діяльності.

3. Регулює температуру тіла, обмін жирів, тиск крові.

4. Специфічні ядра таламуса – отримають інформацію від рецепторів і передають визначні зони кори,

- неспецифічні ядра не мають прямого зв’язку з рецепторами

5. При пошкодженні зорових бугрів у людини спостерігається:

- повна втрата чутливості або її зниження на протилежній стороні

- випадають скорочення мімічної мускулатури

- можуть бути розлади сну, зниження слуху, зору

8. Гіпоталамус. Його функції. Ретикулярна формація.

Гіпоталамус міститься під зоровими буграми, має тісний анатомічний і функціональний зв’язок з гіпофізом – залозою внутрішньої секреції. Через різні нервові шляхи він сполучається з коро великого мозку і іншими відділами ГМ.

Функції гіпоталамічної області:

1. Приймає участь в регуляції різних видів обміну речовин(білків, жирів, вуглеводів, солей, води)

2. Регулює теплоутворення і тепловіддачу

3. Регулює стан сну і неспання

4. В ядрах гіпоталамуса утворюється ряд гормонів, які потім депонуються в задній долі гіпофіза

5. Передні відділи гіпоталамуса – є вищими центрами парасимпатичної НС; задні – симпатичної. Через ці центри гіпоталамус впливає на діяльність внутрішніх органів

6. Приймає участь в регуляції залоз внутрішньої секреції, так як зв’язаний з гіпофізом

7. Входить до складу адаптаційної гіпоталамо-гіпофізарної системи, яка бере участь у стресових реакціях. Тут знаходиться центр емоцій


Читайте також:

  1. Взаємодія металів з простими та складними речовинами.
  2. ВИЗНАЧЕННЯ НЕОБХІДНОГО СТУПЕНЯ ОЧИЩЕННЯ ПО ЗВАЖЕНИХ РЕЧОВИНАХ.
  3. Добова потреба дітей шкільного віку у мінеральних речовинах
  4. Жива речовина - сукупність всіх живих організмів, виражену через масу, енергію та хімічний склад. Речовини неживої природи – косні. Біокосні – ґрунт, вода
  5. Злочини, що посягають на встановлений порядок поводження із засобами або речовинами, що можуть викликати наркоманію.
  6. Кава чорна
  7. Методи боротьби з шкідливими речовинами, що потрапляють в повітря робочої зони.
  8. Надзвичайні ситуації забруднення атмосфери і територій аварійно хімічно небезпечними речовинами.
  9. Незаконне поводження зі зброєю, бойовими припасами, вибуховими речовинами чи радіоактивними матеріалами
  10. Норми фізіологічних потреб населення України в основних харчовин речовинах та енергії
  11. Пил – шкідлива речовина.
  12. Поняття про збалансованість харчового раціону. Норми фізіологічних потреб населення в основних поживних речовинах та енергії.




Переглядів: 1016

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сечостатеву систему | Хвостате ядро

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.