Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ІНФОРМАЦІЙНІ ІНТЕРВ’Ю: ПІДГОТОВКА, ПРОВЕДЕННЯ, ФОРМУВАННЯ ТЕКСТУ. ОПИТУВАННЯ, ПИТАННЯ-ВІДПОВІДЬ, ПОРАДА: ДІАЛОГ З ЧИТАЧЕМ

Запитання для самоконтролю

Завдання для самостійної роботи

НАПИСАННЯ РЕПОРТАЖУ: ВІД ТЕМИ ДО СТИЛЮ

Запитання для самоконтролю

Завдання для самостійної роботи

ЗАГАЛЬНИЙ ОГЛЯД ІНФОРМАЦІЙНИХ ЖАНРІВ. ПОНЯТТЯ НОВИНИ. ХРОНІКА, ІНФОРМАЦІЯ, ЗАМІТКА, КОРЕСПОНДЕНЦІЯ: МІСТКІСТЬ КОРОТКОЇ ФРАЗИ

Запитання для самоконтролю

Завдання для самостійної роботи

ПОНЯТТЯ ЖАНРУ У ЖУРНАЛІСТИЦІ. ЖАНРОТВІРНІ ЧИННИКИ. КЛАСИФІКАЦІЯ І СИСТЕМА ЖАНРІВ

Умовність поділу жанрів на інформаційні, аналітичні, художньо-публіцистичні. Журналістська практика як основа формування жанрів.

Критерії жанрів. Вторинність жанру щодо задуму і мети твору. Методи журналістської роботи.

Знайти для запропонованих широких тем якомога більше аспектів (підтем) для реалізації і визначити оптимальний жанр.

Теми: 1 вересня; Київ сьогодні; дитинство.

1. Назвіть чинники, що визначають вибір жанру.

2. Схарактеризуйте творче завдання журналіста як жанротвірний чинник.

3. Назвіть методи, якими користується журналіст у щоденній праці.

Література: 2, 3 9

 

Лекція 2

Комунікативне завдання ІЖ. Вимоги, що висуваються до ІЖ: новизна, оперативність, актуальність, достовірність, точність, неупередження, збалансованість, простота, простота, конкретність. Визначення новини. Характеристики новини: швидкоплинність, конфліктність, грандіозність, дивовижність, значущість та важливість. Джерела інформації для новин. Описові та оповідні інформаційні матеріали. Типи інформації: фактологічна, оціночна, нормативна, рекомендаційна, прогностична, гіпотетична, превентивна. Обсяг хроніки, інформації, замітки, кореспонденції. Різновиди заміток: подієва, анонс, анотація, міні-рецензія, бліц-портрет, міні-огляд, міні-історія. Структура замітки. Сутність інформаційної кореспонденції. Мовне оформлення жанрів: ясність, лаконізм, простота синтаксичних конструкцій

 

1. Зробіть огляд матеріалів у виданні на вибір і визначіть частку інформаціних матеріалів у ньому. Зробіть висновок про стратегію видання, прокоментуйте його.

2. Доберіть з преси приклади хроніки, різних видів замітки та кореспонденції.

3. Написати подієву замітку, міні-історію та анонс.

1. Який з цих жанрів передбачає найменший обсяг? Який найбільший?

2. У чому різниця інформаційної міні-рецензії і рецензії як аналітичного жанру?

3. Який тип інформації передбачає анонс?

4. Назвіть типи видань і конкретні газети (журнали), де б анотація була активним жанром.

5. Назвіть типи новизни повідомлення у виданні.

6.. Поясніть такі характеристики новин як швидкоплинність та конфліктність.

7. Прокоментуйте відому фразу, приписувану Герсту: «Якщо собака вкусила людину, це не новина. Новина, якщо людина вкусила собаку».

8. Назвіть основні джерела інформації.

Література: 1, 2, 4, 8, 9

 

Лекція 3

 

Лекція 4

Формування жанру. Розуміння репортажу у вітчизняній традиції і у західній. Ефект присутності + достоверність + співпереживания. Метод спостереження. Оперативність репортажу, наочність. Динамічність, інформативність, документальність. Активність репортера. Види репортажу: подієвий, пізнавальний, проблемний, з експериментом.

1. Написати подієвий репортаж, обравши тему самостійно.

1. Яке місце репортажа на шпальті газети і журналу?

2. Прокоментуйте особливості жанру.

3. Визначте роль і місце автора у репортажі.

Література: 9, 11,

 

Лекція 5

Інтерв’ю як жанр журналістики. Різновиди інтерв’ю. Стадія підготовки до інтерв’ю. Як правильно сформулювати і ставити питання. Правила ведення інтерв’ю. Герой інтерв’ю. Подача інтерв’ю залежно від типу видання. Етика журналіста. Підтримка контакту з читачем як важлива вимога у сучасному інтерактивному світі. Конкуренція преси з інтернет-ЗМІ. Форми і види опитувань. Правила проведення опитування. Мета опитування. Способи подачі опитування у виданні. Норми публікації опитування. Питання-відповідь. Рекомендації фахівця. Побутові поради.

 


Читайте також:

  1. II. Діалогічні
  2. III.4 Форматування тексту.
  3. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  4. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  5. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  6. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  7. Алгоритм формування статутного фонду банку
  8. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  9. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  10. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  11. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  12. Аналіз руху та ефективності формування грошових потоків




Переглядів: 1969

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ЛЕКЦІЙНИХ ТА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ | ЗАГАЛЬНИЙ ОГЛЯД ІНФОРМАЦІЙНИХ ЖАНРІВ. ПОНЯТТЯ НОВИНИ. ХРОНІКА, ІНФОРМАЦІЯ, ЗАМІТКА, КОРЕСПОНДЕНЦІЯ: МІСТКІСТЬ КОРОТКОЇ ФРАЗИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.