Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗАГАЛЬНИЙ ОГЛЯД ІНФОРМАЦІЙНИХ ЖАНРІВ. ПОНЯТТЯ НОВИНИ. ХРОНІКА, ІНФОРМАЦІЯ, ЗАМІТКА, КОРЕСПОНДЕНЦІЯ: МІСТКІСТЬ КОРОТКОЇ ФРАЗИ

Література: 2, 6

Запитання для самоконтролю

Завдання для самостійної роботи

ПІДГОТОВКА І НАПИСАННЯ АНАЛІТИЧНОЇ СТАТТІ ТА ЖУРНАЛІСТСЬКОГО РОЗСЛІДУВАННЯ

Література: 2, 8, 9

Запитання для самоконтролю

Завдання для самостійної роботи

ЗАГАЛЬНИЙ ОГЛЯД АНАЛІТИЧНИХ ЖАНРІВ. КОРЕСПОНДЕНЦІЯ, КОМЕНТАР, ПРОГНОЗ, ВЕРСІЯ.

Запитання для самоконтролю

Завдання для самостійної роботи

1. Підготуватися до інтерв’ю: визначити актуальність, інформаційний привід, скласти перелік питань і окреслити композицію.

2. Розглянути 2-3 інтерв’ю, підготуватися до презентації одного з них, як кращого зразка, і рецензування іншого.

3. Сплануйте 3 опитування для студентського видання «Кропива».

4. Напишіть відповідь на питання: «Як підготуватися до вступу на спеціальність «журналістика»?»

 

1. Назвіть різновиди інтерв’ю.

2. У чому відмінність жанру бесіди від інтерв’ю?

3. Що складає стадія підготовки до інтерв’ю?

4. Назвіть етичні норми, що регулюють підготовку інтерв’ю до друку.

5. Якими засобами і заходами можна підвищити інтерактивність традиційного видання?

6. Назвіть види опитувань.

7. Чому необхідно зазначати умови проведення опитування?

8. Для яких порад має значення компетенція їх автора?

Література: 2, 4, 5 , 10, 8, 9

Лекція 5

Кореспонденція в системі журналістської аналітики. Види кореспонденції: власне аналітична, критична, постановочна (проблемна), нарисова, кореспонденція-роздум, рекламна. Основні вимоги до кореспонденції і процес роботи над нею. Архітектоніка й композиція. Методика написання кореспонденції. Суть і призначення коментарю. Особливості форм відгуку на подію. Аналітичний прогноз як жанр. Дослідження як основа версії.

Дібрати приклади жанрів у сучасній пресі. Написати кореспонденцію та коментар до події на вибір студента.

 

1. На які запитання повинен відповідати коментар?

2. Що споріднює кореспонденцію із жанром статті? Що відрізняє?

3. Які види кореспонденції розрізняють?

4. Що споріднює прогноз і версію? Що відрізняє?

 

Лекція 6

Природа статті як найважливішого аналітичного жанру публіцистики. Проблема, явище як основа статті. Особливості публіцистичного аналізу й синтезу в статті. Різновиди статті: загальнополітична (публіцистична), передова, редакційна, аналітична, теоретико-пропагандистська, постановча (проблемна), наукова, критична, дискусійна. Композиція та архітектоніка статті. Суть журналістського розслідування як жанру. Специфіка розуміння жанру у вітчизняній традиції та західній. Журналістське дослідження. Етапи журналістського розслідування. Підготовка до розслідування. Джерела інформації. Методи збору. Метод равлика. Записи журналіста. Написання тексту. Ключове інтерв’ю. Юридична експертиза тексту. Етика розслідування.

1. Підібрати зразки розслідування, визначити методи, якими користувалися журналісти і визначають, чи дотрималися журналісти всіх вимог жанру. Написати статтю (тема визначається студентом).

2. Підготувати розповідь про резонансне журналістське розслідування.

1.Що виступає предметом дослідження у статті?

2. Що виступає предметом дослідження у статті?

3. Від чого залежить стиль статті?

4. Дайте визначення журналістського розслідування.

5. Які джерела є найважливішими для розслідування?

6. Які методи збирання матеріалу для розслідування?

7. Що таке метод равлика?

8.Навіщо проводиться інтерв’ю з головним героєм розслідування?

9. Чому юридична експертиза тексту проводиться після того, як матеріал зверстано?

 

ТЕМАТИКА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ

 

Практичне заняття 1

План:

1. Місце інформаційних жанрів на шпальтах сучасних видань.

2. Оперативність і актуальність інформаційних жанрів.

3. Визначення новини.

4. Типи інформації.

5. Місце хроніки та інформації у композиції видання.

6.Різновиди заміток.

7.Специфіка інформаційної кореспонденції.

Аудиторна робота: розгляд зразків хроніки, інформації, заміток, кореспонденції. Написання замітки міні-рецензії.

 

Практичне заняття 3


Читайте також:

  1. II. Відкриття і подолання схоластичного світогляду
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  4. А/. Поняття про судовий процес.
  5. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  6. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  7. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  8. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  9. Аналітичний огляд
  10. Аналітичний огляд використання вторинної сировини і відходів
  11. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  12. Аудит захищеності інформаційних систем




Переглядів: 1457

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІНФОРМАЦІЙНІ ІНТЕРВ’Ю: ПІДГОТОВКА, ПРОВЕДЕННЯ, ФОРМУВАННЯ ТЕКСТУ. ОПИТУВАННЯ, ПИТАННЯ-ВІДПОВІДЬ, ПОРАДА: ДІАЛОГ З ЧИТАЧЕМ | ХУДОЖНІ ЖАНРИ: ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА. СПЕЦИФІКА ЖУРНАЛІСТСЬКОГО ОБРАЗУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.