Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Етапи соціально-професійної адаптації.

Процес виробничої адаптації молодої людини можна умовно поділити на декілька етапів.

I етап – ознайомлювальний – усвідомлення своєї нової ролі в навколишньому середовищі. Він починається з прийняття рішення отримати певну кваліфікацію за обраною професією і триває на протязі першої теоретичної підготовки до виробничого навчання, під час ознайомлення з навчально-методичною базою, з базовим підприємством. Відбувається самооцінка вірності прийнятого рішення, формується ставлення до професії, до особливостей виробничої роботи, навчально-виробничого комбінату (НВК), ПТНЗ, ВНЗ, підприємства. Йде боротьба мотивів (залежать від педагогів, обставин).

II етап – підготовлювальний – оволодіння професією, що полягає у вивченні теорії і практичному (виробничому) навчанні. Також триває оцінка обраного трудового шляху, змінюються ставлення до оточуючих, до вивчення майбутньої справи, але вирішальними є вже не враження, а успіхи та невдачі в навчальній роботі.

Відбувається початкове формування особистості кваліфікованого працівника майбутньої професії. Успіх залежить від задоволеності чи незадоволеності результатами своєї навчальної роботи.

III етап – основний – включення молодої людини в трудове середовище підприємства, організації, установи тощо. Починається в період виробничої практики на штатному робочому місці (він уже працівник).

Успіх залежить від стосунків, які склалися з кадровими працівниками підприємства. При цьому потрібно дотримуватись таких умов:

1. Як викладачі і майстри МНВК, ПТНЗ, ВНЗ підготують учнів (студентів) до роботи на підприємстві за своєю спеціальністю (набуті знання, вміння, навички);

2. Як міжособистісні стосунки складуться в учня (студента) з його наставником на підприємстві, так і як ці стосунки вплинуть на його виробничі успіхи в період практики і після закінчення навчання.

3. У який трудовий колектив потрапляє учень (студент) і чи приймуть його як рівноправного, чи як недоучку, що знижує виробничі показники первинного трудового колективу (ланки, бригади тощо).

Також можна виділити ряд підетапів виробничої адаптації при влаштуванні на роботу по закінченні навчання.

I – ознайомлення з майбутнім місцем роботи (період оформлення на роботу).

II– входження в професійне і громадське життя колективу (перший місяць).

III – опанування обраною професією, розвиток навичок роботи, виникнення почуття причетності до справ трудового колективу (до одного року).

Підвищення рівня автоматизації, механізації виробництва прискорює здійснення адаптації. Часові рамки вказаних періодів адаптації є середніми.

Здійснення виробничої адаптації на підприємствах повинні забезпечувати наступні служби, підрозділи і первинні колективи: на першому підетапі – відділ кадрів, бюро соціологічних досліджень, цех, відділ технічного навчання; на 2-му підетапі – адміністрація цеху (начальник, майстер), первинний трудовий колектив, профкабінет; на 3-му підетапі – цехові організації, первинний трудовий колектив, профкабінет.


Читайте також:

  1. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  2. Асортиментний процес включає три основних етапи: концентрацію, кастомізацію і розсіювання.
  3. Аудит фінансово-господарської діяльності бюджетних установ включає три етапи.
  4. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  5. Бюджетний процес, його поняття і складові етапи
  6. Виборчий процес і його етапи
  7. Види і форми спілкування. Етапи спілкування.
  8. Види, етапи і цілі кар'єри
  9. Виділяють три етапи розвитку ЗЕД в Україні.
  10. Визначення педагогічного спілкування, його специфіка. Структура педагогічного спілкування (етапи).
  11. Визначення та етапи становлення інвестиційного проекту.
  12. Генезис та етапи культурної еволюції




Переглядів: 1109

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Суть та види адаптації. | Фактори, показники і критерії соціально-професійної адаптації.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.