Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації.

ВАРІАНТ 5

Методичні рекомендації.

ВАРІАНТ 4

1. Юридична платформа руху за незалежну соборну Україну. Гадяцький трактат І. Виговського і Конституція Пилипа Орлика 1710 р.

2. Державно-правове положення західно-українських земель у складі іноземних держав у 20-30 рр.

Опрацьовуючи перше питання, слід звернути увагу, що обмеження правового статусу України, який закріплювався Березневими статтями 1654 р., призвело до виникнення руху за незалежну соборну Україну, який передбачав вихід з складу Московської держави. С приводу цього необхідно надати характеристику Гадяцькому трактату 1658 р. (створення Руського князівства, як рівноправного суб’єкта Речі Посполитої), а також Конституції П. Орлика 1710 р. (створення парламентської республіки під протекторатом Швеції).

Друге питання передбачає розгляд державно-правового положення Східної Галичини і Західної Волині у складі Польщі, Північної Буковини у складі Румунії, Закарпаття у складі Чехословаччини. При цьому необхідно більш уваги приділити характеристики окупаційних режимів, створенню у 1929 р. Організації Українських націоналістів (ОУН), особливому статусу Закарпаття у складі Чехословаччини та проголошення незалежності Закарпатської України (березень 1939 р.).

Література:

 

1. Історія держави і права України: підруч. / за ред. В.Я. Тація. А.Й. Рогожина, В.Д. Гончаренка. – [у 2-х т.]. – Т.1. - К., 2003.

2. Хрестоматія з історії держави і права України / за ред.. В. Д. Гончаренка. – К., 2003.

3. Газін В.В. Крим – Україна : політичні стосунки періоду гетьмування Павла Тетері (1663-1665 рр.) // Український історичний журнал. - 2001. - № 1. – С. 62 – 73.

4. Іванов В.М. Історія держави і права України: Навчальний посібник. – К.: Атіка, 2007.

5. Історія держави і права України. Підручник.- У 2-х т. / За ред. В.Я. Тація, А.Й. Рогожина, В.Д. Гончаренка. – К.: Концерн «Видавничий Дім « Ін Юре», 2003.

6. Історія держави і права України: підручник / за ред.. А.С.Чайковського. – К., 2004. – 512с.

7. Історія держави і права України / За ред.. Бандурки О.М. – Х., 2004. – 608с.

8. Гоголь М. «Роздуми Мазепи» // Укр. істор. журн., 2006. - № 2. – С. 76 – 84.

9. Пилипчук П.П. Конституція Пилипа Орлика як національна ідея побудови демократичної держави // Вісник Верховного суду України. - 2006. - № 6. – С. 2-6.

10. Музыченко П.П. История государства и права Украины: Учебное пособие. –К.: О-во «Знання», КОО, 2008.

11. Петровський В.В., Радченко Л.О., Семененко В.І. Історія України. Неупереджений погляд: факти, міфи, коментарі. - Х., 2008. – 608с.

12. Субтельный О. История Украины. - К., 1990.

 

 

1. Кодекс українського права 1743р.

2. Буржуазні реформи 60-70-х рр. ХIХ ст.: Земська та Міська реформи, та їх провадження в Україні.

 

Опрацьовуючи перше питання необхідно докладно з’ясувати історію підготовки, основний зміст і історичне значення першого українського кодексу «Права, за яким судиться народ малоросійський» 1743р. Зверніть увагу на прагнення української шляхти використати кодифікацію для відновлення втрачених прав та вольностей України. Розкрити сутність кодексу як пам’ятки феодального права часів встановлення українського старшинсько-шляхетського феодалізму.

При розгляді другого питання необхідно визначити причини, мету, напрями та основний зміст буржуазних реформ 60-70-х рр. ХIХ ст. в Росії. Слід з’ясувати, що внаслідок Земської та Міської реформ відбувається демократизація місцевого самоврядування та залучення до управління різних верств населення (вибори у земські збори та міські думи). Підводячи підсумки, що до цих реформ, треба зазначити нормативно-правові акти, які їх закріплювали.

 

Література

 

1. Історія держави і права України: підруч. / за ред. В.Я. Тація. А.Й. Рогожина, В.Д. Гончаренка. – [у 2-х т.]. – Т.1. - К., 2003.

2. Хрестоматія з історії держави і права України / за ред.. В. Д. Гончаренка. – К., 2003.

3. Бойко И. О гражданском праве Гетьманщины по Кодексу 1743 года // Право Украины. – 1999. - № 3.

4. Історія держави і права України: підручник / за ред. А.С.Чайковського. – К., 2004. – 512с.

5. Козаченко А. Полтавське земство. Підготовка до впровадження земських установ // Вісн. Акад. правов. наук України. – 2005. - № 3 (42). – С. 90-100.

6. Кульчицький В.С. Кодекс Українського права 1743р. // Право України. – 1999. - № 9.

7. Макаренко А. Причини створення кодексу Гетьманщини 1743р. // Право України. – 1997. - №12.

8. Музыченко П.П. История государства и права Украины: Учебное пособие. – К.: О-во «Знання», КОО, 2008.

9. Тихомирова Г.В. Исторический опыт Земской реформы 1864 г. / Г.В. Тихомирова // История государства и права. – 2006. - № 10. – С. 28-30.

 


Читайте також:

  1. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  2. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  3. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  4. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  5. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю
  6. Завдання, джерела інформації, методичні прийоми і послідовність процедури контролю
  7. Завдання, об’єкти, джерела інформації і методичні прийоми контролю розрахунків
  8. Завдання, об’єкти, джерела інформації та методичні прийоми ревізії
  9. Завдання, послідовність, джерела інформації і методичні прийоми контролю доходів і фінансових результатів діяльності підприємницьких структур
  10. Загальні методичні рекомендації до проведення занять фізичними вправами з учнями СМГ
  11. Загальні правила та методичні положення конструювання
  12. І. Методичні рекомендації до проведення семінарських занять




Переглядів: 685

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні рекомендації. | Методичні рекомендації.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.