Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 3. Жанрова палітра музичного мистецтва. Музика як вид мистецтва. Музичні жанри. Вокальна музика

Музика - один з часових видів мистецтва. Вона постає художнім відображенням життя. Музика - це мова звуків та інтонацій, які відрізняються особливою емоційною глибиною.

Музичні жанри в вок. музиці поділяються на: 1). камерні: пісня, романс, дует, тріо, ноктюрн…, 2). хорові: кантата, ораторія Музичні жанри в інстр. музиці поділяються на: 1). камерні: ноктюрн, прелюдія, пісня без слів, баркарола, балада, етюд, токата, скерцо… 2). симфонічні: сюїта, симфонія, концерт. Музичні жанри: опера, балет, оперета, мюзикл

Ще за довгі тисячоріччя до нашої ери люди склали перші наспіви і виготовили найпростіші музичні інструменти. Трудові вигуки і мисливські сигнали, пастушачі заклики і войовничі кличі — усе це служило практичної діяльності людини. Але разом з тим завжди і за всіх часів музика, нехай у самих своїх примітивних формах, надихала людину, вона була (і залишилася!) могутнім засобом спілкування людей. Міфи, казки, легенди, створені самими різними народами й у самих різних кінцях планети, свідчить, що вже на зорі людської культури людині властиво була свідомість великої, воістину чарівної сили музичного мистецтва. Згадаємо два міфи, два імені, що донесла до наших днів античність, і які особливо хвилюють і вражають нас. Перший це - переказ про Прометея, що відображує споконвічну мрію людей про скорення та перетворення природи. Другий про Орфея, легендарного музиканта, наділеного чудесним дарунком скорення і перетворення людського серця.

Протягом тисячоліть питання про сутність, природу музичного мистецтва, про тайни його впливу на людину займав і хвилював розум філософів, поетів, музикантів. Ще в IV столітті до нашої ери Платон писав: «Ритм і гармонія більше всього проникають у глибину душі і сильніше всього захоплюють її». Найбільший з мислителів античності Аристотель затверджував: «Чи не повинна музика, крім того, що вона доставляє звичайну насолоду... служити ще більш високої меті, а саме: впливати своєю дією на людську етику і психіку» . Шекспір через сторіччя писав:

Нет на земле живого существа

Столь жесткого, крутого, адски злого,

Чтоб не могла хотя б на час один

В нем музыка осуществить переворота...

 

- Те, що усі види мистецтва споріднені між собою, люди відчували давно. Міфи Древньої Греції розповідають нам про 9 муз, які були покровительками мистецтв. Усі музи – сестри, в їх спорідненості – глибокий сенс: бо в образно-міфічної формі відображена суть реальних явищ.

Музичні жанри це - різні види творів, об'єднаних поміж собою подібним змістом, характером, а також властивими їм своєрідними виразними засобами й особливостями музичної мови.


Читайте також:

  1. Генеза і соціальна сутність мистецтва.
  2. Зазначений порядок досить детально визначає здійснення дер­жавної реєстрації прав на твори науки, літератури і мистецтва.
  3. ЗАРУБІЖНА МУЗИКА XIX СТОЛІТТЯ .
  4. Іслам як підґрунтя морально-естетичної специфіки арабо-мусульманського мистецтва.
  5. Історичні закономірності розвитку мистецтва.
  6. КАМЕРНО-ВОКАЛЬНА І ПІСЕННА ТВОРЧІСТЬ
  7. Класифікація мистецтва. Види та жанри мистецтва.
  8. Лекція 7. Розвиток музичного мистецтва, театру та кіно на українських землях
  9. Лекція : Характеристика методів і прийомів залучення дітей до музичного мистецтва
  10. Манера співу. Музика і танець в індійському кінематографі.
  11. Мистецтво як феномен культури. Його функції. Класифікація видів мистецтва.
  12. Мистецтво як форма естетичної діяльності. Знакова сутність мистецтва.




Переглядів: 3167

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сфери його застосування | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.