Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗАРУБІЖНА МУЗИКА XIX СТОЛІТТЯ .

ЗАРУБІЖНА МУЗИКА XIX СТОЛІТТЯ

На межі XVIII-XIX сторіч у європейському мистецтві з'явився новий напрямок -романтизм (фр. romantisme). На відміну від представників класицизму, яких цікавили насамперед високі суспільні ідеали, романтики звернулися до внутрішнього світу людини.

Оперний оркестр. Художник Э. Дега. Приблизно 1868-1869 рр..

У музиці особливості романтизму виявилися дуже яскраво. Зміна художнього мислення привело до змін у системі музичних жанрів. Композитори-класицисти надавали перевагу таким жанрам, як симфонія, соната, опера, інструментальний концерт. Романтики розробили ліричну мініатюру, що дає можливість виразити таємні почуття й рухи душі. Одержали розвиток пісня й романс. Особливе місце в музиці зайняла любовна лірика.

Дві дівчини за піаніно. Художник О. Ренуар. 1892 рр.

Важливим засобом створення музичного образу стала словесна програма, що розкриває зміст твору. Це поняття тлумачилося дуже широко. Програмою могло служити назва твору, вказуючи на певний стан природи або душі людини. Іноді музика писалася як ілюстрація до твору літератури або живописи. Часом композитор сам складав сюжет для інструментальної музики (наприклад, для симфонії) і викладав його в спеціальному поясненні до партитури. У такий спосіб здійснювалася популярна в романтизмі ідея синтеза мистецтв - літератури, живопису й музики.

Представникам романтизму властива увага до фольклору. Композитори у своїх творах використовували інтонації, ритми, мотиви на рідних пісень і танців. У романтичній музиці нерідкі фантастичні, казкові образи. Особливе місце в ній займають картини природи - як відбиття внутрішнього стану людини.

Більшість композиторів-романтиків були переконані, що через музичну освіту можна змінити світ і людину, тому чимало сил віддавали публіцистиці й просвітительській діяльності. Вони прагнули особисто впливати на велику аудиторію й ставали виконавцями або диригентами. Саме романтики створили в Європі систему загальнодоступних концертів.

Із середини XIX сторіччя в музиці Західної Європи з'явилися риси реалізму (від середньов.лат. realis – «дійсний»). Новий художній метод затверджувався насамперед в опері. Композитори прагнули показати драматизм звичайних на перший погляд життєвих ситуацій, правдиво передати в музиці психологічний стан героїв. Оперні персонажі перестали ділитися на "позитивних" і "негативних", кожний з'являвся у всій складності й суперечливості характеру.


Читайте також:

  1. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  2. Англійський реалістичний роман останньої третини ХІХ століття
  3. Визвольна революція українського народу сер. 17 століття. Воєнні дії 1648-1649 р.р.
  4. Господарського розвитку українських земель у ХVІ-ХVІІ століттях.
  5. Дві пропозиції XX століття
  6. ДЖУЗЕПЕ ВЕРДІ Й ІТАЛІЙСЬКА ОПЕРА XIX СТОЛІТТЯ
  7. Еволюція неокласичної теорії на початку XX століття
  8. Економіка незалежної України в 90-ті роки ХХ століття
  9. Економічна думка в Україні у другій половині ХІХ століття
  10. Економічна думка в Україні у другій половині ХІХ століття
  11. ЄВРОПЕЙСЬКА КУЛЬТУРА ХХ СТОЛІТТЯ
  12. Живопис початку 20 століття




Переглядів: 1785

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МІЖНАРОДНОГО ПРИВАТНОГО ПРАВА | ФРАНЦ ШУБЕРТ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.112 сек.