Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ВИВЧЕННЯ

ТЕМИ ПОВІДОМЛЕНЬ

ПЛАН

КИЇВСЬКА РУСЬ ТА ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКЕ КНЯЗІВСТВО

На карте покажите территории, вошедшие в состав Российской империи в XIX в.

Назовите восточнославянские племена, покажите на карте занимаемые ими территории.

25. Перечислите страны, которые были союзницами и противницами России в Первой мировой войне. Какие военно-политические блоки образовались на рубеже XIX – XX вв?

27. Дайте общие определения для следующих понятий и назовите событие, к которому они относятся:

временнообязанный, уставная грамота, «прирезки» и «отрезки», выкупные платежи.

 

 

 

1. Слов’яни на території сучасної України:

- теорії походження слов’ян;

- розселення літописних племен східних слов’ян на території сучасної України.

2. Виникнення та розвиток Київської держави:

- передумови створення давньоруської держави з середньодніпровським центром;

- норманська та антинорманська теорії походження Русі;

- головні етапи політичної історії Київської Русі; княжіння Олега, Володимира Великого, Ярослава Мудрого, Володимира Мономаха.

3. Утворення та розвиток Галицько-Волинської держави – спадкоємиці Київської Русі: княжіння Романа Мстиславовича, Данила Галицького.

4. Місце Київської Русі та Галицько-Волинського князівства в українській і світовій історії.

 

 

(ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА)

 

1. Пам’ятки перебування кіммерійців, скіфів та сарматів на території сучасного Донбасу.

2. Політичний устрій в античних містах Північного Причорномор’я.

3. Торгівельні зв’язки Київської Русі і Візантії.

4. Історичне значення запровадження християнства в Київській Русі.

5. Боротьба Київської Русі зі степовими кочовими племенами і її значення.

6. Етнічний розвиток Русі в ІХ-ХІІІ ст.

7. Повість минулих літ – пам’ятка давньоруської літератури.

8. Соціально-економічний розвиток Давньоруської держави.

9. Державний устрій Київської Русі.

10. Міжнародні зв’язки Русі.

11. Походження та суть національного символу – тризубу.

12. Русь в період феодальної роздрібненості.

 

 

1. Джерела вивчення історії Київської Русі.

2. Економічний та соціальний розвиток Давньоруської держави.

3. Політичні та економічні причини феодальної роздрібненості. Формування удільних князівств;

 

ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

 

1. В чому полягає політична спрямованість “норманської теорії” походження Київської Русі?

2. Обґрунтуйте положення, що українці – корінне населення на сучасній території України?

3. Яку територію називають прабатьківщиною слов’ян? Окресліть її на географічній карті.

4. Чи є зв’язок між такими фактами: зміцнення влади великого князя; створення збірки законів “Руська правда”; загострення боротьби за владу в Київській Русі?

5. Як змінився державний устрій Русі в умовах феодального дроблення? Як змінилася форма правління?

 

ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА:

 

1. Брайчевський М.Ю. Утвердження християнства на Русі. – К., 1988.

2. Давня історія України. – К., 1995. – Т. 2.

3. Етнічні процеси в середньовічному світі (матеріали “круглого столу”) // УІЖ. – 2001. – №3. – С. 3-47.

4. Котляр М.Ф. Галицько-Волинське князівство // УІЖ. – 2000. – №1. – С. 3-17.

5. Макарчук С.А. Толочко П.П. Древнерусская народность: воображаемая или реальная // УІЖ. – 2007. – №2. – С. 212-216.

6. Моця О.П. Київська Русь і країни Європи: характерні риси східнослов’янської державності, рівні міжнародних відносин та напрями контактів // УІЖ. – 2007. – №1. – С.4-19.

7. Петров В. Походження українського народу. – К., 1992.

8. Толочко П. Київська Русь. – К.,1996.

9. Толочко П.П. Исторические портреты. – К., 1990. – С.2-62.

10. Шип Н.А. Дискусії про термін “Русь” // УІЖ. – 2002. – №6. – С. 92-107.

 

 


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Питання самоконтролю.
  7. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  8. V. Вивчення нового матеріалу.
  9. V. Питання для самоконтолю
  10. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  11. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  12. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.




Переглядів: 543

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ТЕМИ ПОВІДОМЛЕНЬ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.