Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Інформаційні жанри

До цих жанрів у журналістиці прийнято відносити публікації, які називаються інформацією, хронікою, інтерв’ю, репортажем...

Більшість із перерахованих видів, хоча й відрізняються за назвою, але мають цілий ряд загальних суттєвих жанрових ознак, які стосуються їх структурно-композиційної будови, використання засобів викладу матеріалу. Це дає підстави вважати деякі публікації різновидами інформаційної статті.

Метою такої статті є інформування про яку-небудь подію, явище. Характер інформації, що публікується в цьому жанрі різноманітний. Факти в ній зазвичай викладаються стисло, конкретно, без загальних міркувань. Їх відбір здійснюється з відповідно до реальної дійсності, достовірності, новизни.

В інформаційно-доповідній статті матеріал розташовується в послідовності, що відповідає їх часовому або просторовому розвиткові. В інформаційно-описовій – інформація викладається таким чином, щоб у читача сформувалося уявлення про предмет опису в цілому, а також про його складові частини.

Загальним для обох цих різновидів інформаційної статті є те, що як в одній, так і в другій при викладі матеріалу факти наводяться у визначеному логічному зв’язку. У кожній статті та її частинах є ключові факти, які виконують опорну інформаційну роль.

Як вже зазначалося, тематика й зміст інформаційної статті охоплює все багатство життя людей, розвиток науки, культури, мистецтва – все те, чим живе людина, що її оточує.

При редакторському аналізі інформаційних текстів доцільно дотримуватися таких змістових аспектів: предмет опису, його призначення; галузь використання; ким і де створений; архітектоніка; технічні та експлуататорські характеристики; ефективність використання.

Поширеною формою описової інформаційної статті є звітна. Вона звичайно освітлює різні події суспільно-політичної, економічної, культурної, наукової, спортивної та інших сфер життя. Такими подіями можуть бути: з’їзд, засідання, конференція, виставка, спортивні змагання та ін. Головна вимога до звіту складається в тому, щоб він містив точну та ясну інформацію про події та давав уявлення про його значення. Стаття у формі звіту пишеться на основі фактів, побачених або почутих автором. Важливо, щоб фактичний матеріал, який становить сутність об’єкта, був згрупований за основними питаннями чи характеристиками. Основне завдання при цьому полягає в тому, щоб вибрати дійсно важливі аспекти, які висвітлюють певну картину того, що відбувається.

Звітна стаття буває й інформаційно-розповідною. В ній інформація викладається в хронологічному порядку, тобто в хронологічній послідовності проходження заходу. У статті наводяться відомості, на основі яких можна зобразити картину про розвиток події та зміст заходу.

Іще один різновид інформаційної статті – інформаційний огляд. Тематика таких оглядів різноманітна. Вона присвячується різним питанням, що розглядаються в матеріалах преси, в редакційній пошті, листах. Призначення цих оглядів полягає в тому, щоб подати інформацію про важливі події за певний період часу. Інформаційна оглядова стаття відрізняється від аполітичної оглядової статті тим, що в ній викладається тільки фактичний матеріал.

Поширеним різновидом інформаційного жанру є інтерв’ю (бесіда). Характерною особливістю інтерв’ю є те, що воно будується у вигляді розмови кореспондента зі співбесідником, на роль якого обирається людина, яка має достатню інформацію. Виклад матеріалу відбувається у формі відповідей на запитання. Відповіді можуть бути короткими або поширеними, що залежить від характеру питання, інформаційної підготовки співбесідника, його відношення до подій, явищ, що обговорюються.

Стрижнем для побудови інтерв’ю та послідовності викладу його змісту служать питання кореспондента, що повинні бути продумані попередньо. Інформація, що супроводжує питання, дозволяє розгорнути його, зробити більш ясним, зрозумілим, вона допомагає уточнити окремі положення, скерувати бесіду в певне русло відповідно підготовленого плану.

Інтерв’ю відкривається звичайно представленням співбесідника або короткою інформаційною характеристикою теми, проблеми, ситуації. Тематика інтерв’ю немає обмеження. Проте в усіх випадках вона повинна доступно пояснювати актуальні питання.

До різновидів інформаційного жанру, який самостійно використовують в періодичних виданнях, відносяться також різного роду короткі інформаційні оголошення, замітки, повідомлення, рекламні тексти. Усі вони мають свою структурно-композиційну й стилістичну специфіку і потребують особливої уваги редактора.


Читайте також:

  1. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  2. Аналітичні жанри
  3. Бюлетені та інші інформаційні матеріали, електронні видання
  4. Види і жанри публічного мовлення.
  5. Види та жанри живопису
  6. Види та жанри образотворчого мистецтва, методика ознайомлення з ними у початковій школі.
  7. Вимірювальні інформаційні системи та задачі, які вони вирішують.
  8. Візуальні та інформаційні мистецтва: гіперреалізм, концептуалізм, бодіарт, лендарт та ін.
  9. Геоінформаційні системи
  10. Глобальні геоінформаційні системи
  11. Довідково-інформаційні документи
  12. Довідково-інформаційні документи.




Переглядів: 1305

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Жанр як тип літературної форми та основи його формування | Художньо-публіцистичні жанри

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.