Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Регулятивні процеси в структурі професійної діяльності

Когнітивні процеси за своєю основною функцією спрямовані, насамперед, на пізнання, на орієнтування у середовищі, на переробку інформації. На основі обробленої інформації здійснюється організація діяльності. Проте її організація та реалізація складна задача.

Будь-яка діяльність спрямована на досягнення певної мети, тобто буде реалізований спеціальний і дуже складний процес цілеутоврення.Будь-яка діяльність немислима без плану, що потребує іншого не менш складного процесу – планування.

Побудова діяльності об’єктивно передбачає необхідність прогнозу зміни середовища і, відповідно, вимагає реалізації процесу прогнозування. Процес прогнозування багато в чому збігається з процесом антиципації – передбаченням майбутніх подій. По ходу діяльності постійно виникають проблемні ситуації, задачі, умови невизначеності, які об’єктивно вимагають від людини рішення – вибору. Тим самим з’являється необхідність у ще одному діяльнісному процесі – процес прийняття рішення.Постійно також виникає необхідність у контролі проміжних і кінцевих результатів діяльності, а також самого її ходу, що передбачає необхідність підключення іншого діяльнісного процесу – самоконтролю.Побудова діяльності вимагає також процесів самопрограмуваннясвоїх дій і процесів внесення коректив у хід діяльності – процесів корекції.

За механізмами реалізації регуляторні процеси виступають як власне психічні утворення, їм притаманні всі ті основні властивості, якими характеризуються інші класи психічних процесів – ідеальність, цілеспрямованість, суб’єктивність, предметність.

Синтетичність складу регулятивних процесів: будь-який процес є комплексним і формується на базі синтезу всіх інших типів психічних процесів – когнітивних, емоційних, вольових, мотиваційних. Наприклад, процес прийняття рішення вимагає від реалізації всіх його пізнавальних процесів – сприймання інформації, актуалізації інформації минулого досвіду (пам’яті) , мислительної її переробки, підключення інтелектуального потенціалу. Але він не вичерпується лише когнітивними процесами. Важливими також є емоційний, вольовий, мотиваційний фактори. Синтетичність складу регулятивних процесів – їхня характерна риса, в силу чого їх ще позначають поняттям інтегральних процесів регуляції діяльності.

Інтегральні процеси – це зв’язуючи ланка, місток від когнітивних процесів до виконавських дій. Регулятивні процеси розгортаються не тільки на сонові когнітивних, але й головним чином після них; тому вони виступають як метакогнітивних.

В кожному регулятивному процесі існує специфічний склад засобів, через який він здійснюється. Регулятивні процеси тісно пов’язані з важливими особистісними якостями.

Процес регуляції в професійній діяльності визначається як будь-який вибір одного з альтернативних засобів виходу з ситуації невизначеності і його реалізації у виконавських діях суб’єкта. Формулювання альтернатив включає пошук, виявлення, а також генерацію нових, тобто не заданих нормативно, можливих виходів з проблемної ситуації. Альтернативи оцінюються і вибираються.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  3. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  4. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  5. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  6. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  7. Автоматизація метрологічної діяльності
  8. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  9. Аксіологія права у структурі філософсько-правового знання. Соціальна цінність права.
  10. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  11. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  12. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.




Переглядів: 802

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні етапи розвитку суб’єкта праці | Проблема формування індивідуального стилю трудової діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.027 сек.