МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Регулятивні процеси в структурі професійної діяльностіКогнітивні процеси за своєю основною функцією спрямовані, насамперед, на пізнання, на орієнтування у середовищі, на переробку інформації. На основі обробленої інформації здійснюється організація діяльності. Проте її організація та реалізація складна задача. Будь-яка діяльність спрямована на досягнення певної мети, тобто буде реалізований спеціальний і дуже складний процес цілеутоврення.Будь-яка діяльність немислима без плану, що потребує іншого не менш складного процесу – планування. Побудова діяльності об’єктивно передбачає необхідність прогнозу зміни середовища і, відповідно, вимагає реалізації процесу прогнозування. Процес прогнозування багато в чому збігається з процесом антиципації – передбаченням майбутніх подій. По ходу діяльності постійно виникають проблемні ситуації, задачі, умови невизначеності, які об’єктивно вимагають від людини рішення – вибору. Тим самим з’являється необхідність у ще одному діяльнісному процесі – процес прийняття рішення.Постійно також виникає необхідність у контролі проміжних і кінцевих результатів діяльності, а також самого її ходу, що передбачає необхідність підключення іншого діяльнісного процесу – самоконтролю.Побудова діяльності вимагає також процесів самопрограмуваннясвоїх дій і процесів внесення коректив у хід діяльності – процесів корекції. За механізмами реалізації регуляторні процеси виступають як власне психічні утворення, їм притаманні всі ті основні властивості, якими характеризуються інші класи психічних процесів – ідеальність, цілеспрямованість, суб’єктивність, предметність. Синтетичність складу регулятивних процесів: будь-який процес є комплексним і формується на базі синтезу всіх інших типів психічних процесів – когнітивних, емоційних, вольових, мотиваційних. Наприклад, процес прийняття рішення вимагає від реалізації всіх його пізнавальних процесів – сприймання інформації, актуалізації інформації минулого досвіду (пам’яті) , мислительної її переробки, підключення інтелектуального потенціалу. Але він не вичерпується лише когнітивними процесами. Важливими також є емоційний, вольовий, мотиваційний фактори. Синтетичність складу регулятивних процесів – їхня характерна риса, в силу чого їх ще позначають поняттям інтегральних процесів регуляції діяльності. Інтегральні процеси – це зв’язуючи ланка, місток від когнітивних процесів до виконавських дій. Регулятивні процеси розгортаються не тільки на сонові когнітивних, але й головним чином після них; тому вони виступають як метакогнітивних. В кожному регулятивному процесі існує специфічний склад засобів, через який він здійснюється. Регулятивні процеси тісно пов’язані з важливими особистісними якостями. Процес регуляції в професійній діяльності визначається як будь-який вибір одного з альтернативних засобів виходу з ситуації невизначеності і його реалізації у виконавських діях суб’єкта. Формулювання альтернатив включає пошук, виявлення, а також генерацію нових, тобто не заданих нормативно, можливих виходів з проблемної ситуації. Альтернативи оцінюються і вибираються.
Читайте також:
|
||||||||
|