Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Принципи та закони вищої нервової діяльності. Аналітико-синтетичний принцип вищої нервової діяльності

Діяльність кори головного мозку підпорядковується ряду принципів і законів.

Аналітико-синтетичний принцип ВНД. Це основний фундаментальний принцип роботи кори мозку. Орієнтація у навколишньому середовищі пов’язана з вичленовуванням окремих її властивостей – сторін, ознак (аналіз) – і об’єднанням, зв’язком цих ознак з тим, що корисно або шкідливо для організму (синтез). Синтез – замикання зв’язків, а аналіз – більш тонке відокремлення одного подразника від іншого.

Аналітико-синтетична діяльність кори мозку здійснюється взаємодією збудження та гальмування. В цілому ВНД підлягає таким законам:

1. Закон утворення тимчасового нервового зв’язку:при багаторазовому підкріпленні нейтрального подразника безумовним (життєво значимим) подразником між корковими центрами цих впливів утвориться тимчасовий нервовий зв’язок.

2. Закон згасання тимчасового нервового зв’язку: при багаторазовому непідкріпленні умовного подразника безумовним тимчасовий нервовий зв’язок між ними вгасає.

3. Закон іррадіації збудження:дуже сильні як і дуже слабкі подразники при тривалому впливі на організм викликають іррадіацію – поширення збудження по значній частині кори головного мозку великих півкуль (посилена жестикуляція при суперечці, пересування). Іррадіація збудження викликає значне підвищення тонусу кори мозку. В результаті навіть незначні подразники викликають підвищену реакцію: нормальний плин мислення змінюється вихром думок. Умова успішної діяльності – оптимальні подразники середньої сили, які викликають строго локалізовані осередки збудження.

4. Закон взаємної індукції нервових процесів: на периферії вогнища одного процесу завжди виникає процес зі зворотним знаком. Якщо в одній ділянці мозку сконцентрований процес збудження, то довкола нього індуктивно виникає процес гальмування. Чим інтенсивніше збудження, тим інтенсивніше і ширше розповсюджене гальмування довкола.

Поряд з одночасною індукцією існує послідовна індукція нервових процесів – послідовна зміна нервових процесів у тих самих ділянках мозку.

5. Закон системності в роботі кори головного мозку (динамічний стереотип):реакція організму на той чи інший подразник залежить від сформованої в корі системи зв’язків (зовнішнє опосередковане внутрішнім). Досліди показують, що якщо виробити ряд рефлексів на різні подразники, що повторюються у визначеній послідовності, то згодом організм відтворює всю систему відповідних реакцій при впливі лише одного первісного подразника (динамічний стереотип).

Принцип детермінізму – все в організмі і в психіці є функцією мозку, ніщо не виникає спонтанно, стихійно, а визначається зовнішніми чинниками. Тобто на працездатність людини не можуть впливати тільки психологічні чинники (наприклад, інтерес до праці).

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  3. IV. Закони ідеальних газів.
  4. IV. Розподіл нервової системи
  5. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  6. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  7. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  8. VI. Філогенез нервової системи
  9. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  10. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  11. Автоматизація метрологічної діяльності
  12. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики




Переглядів: 1699

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вчення про вищу нервову діяльність як природно-наукова основа психології праці | Аферентний синтез та зворотна аферентація

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.