Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Міжнародні корпорації являють собою підприємства з прямими іноземними інвестиціями, коли зарубіжні філії є власністю компанії.

Форма міжнародного бізнесу - МІЖНАРОДНІ КОРПОРАЦІЇ

Спільним підприємством називають такі міжнародні фір­ми, які мають двох або більше засновників - юридичних осіб з різних країн.

Ця форма міжнародного бізнесу широко використовувалась новими незалежними країнами для виходу на іноземні ринки. Поширені були двосторонні спільні підприємства (СП) з рівними частками капіталу 50/50, з яких 50% - Іноземний учасник робив свій внесок найчастіше капіталом, технологією та «ноу-хау»; 50% - Місцеві заснов­ники вносили, головним чином, приміщення, устаткування та ін­ші матеріальні активи.

Зауважимо, що в Україні успішно працює багато СП серед 17,3 тис. підприємств, що є власністю міжнародних організацій та юридичних осіб інших держав. Одним з успішних прикладів діяльності СП є україно-іспанське підприємство «Інтерсплав» (м. Свердловськ Луганської області) - одне з найбільших у своїй галузі в Європі. Його виробнича потужність - 70 тис. тонн алюмінієвих сплавів щорічно. З 1996 р. продукція зареєстрована і реалізується на Лондонській біржі металів. Вона відповідає всім вимогам автомобільних компаній Європи та США.

Однак досвід іншого СП - україно-корейського «АвтоЗАЗ-ДЕУ» свідчить про проблеми функціонування спільних підпри­ємств. СП «АвтоЗАЗ-ДЕУ» було створено 2 березня 1998 р. і діс­тало підтримку Верховної Ради і Уряду України. Однак цьому підприємству не вдалося досягти поставлених цілей. Між заснов­никами виникли гострі конфлікти через фінансові проблеми в концерні «ДЕУ», а також уповільнене розв'язання техніко-виробничих проблем у СП, відставання обсягів продажу продук­ції СП і т. ін. Постало навіть питання про складання на потужно­стях АвтоЗАЗ-ДЕУ автомобілів марки «Мерседес».

 

Для розуміння етапів інтерналізації корисно використовувати відому модель EPRG (етноцентризм - поліцентризм - регіоцентризм - геоцентризм), яку розробив Говард Перлмуттер.

Етноцентризм (Е) означає підпорядкування зарубіжних опе­рацій внутрішнім операціям.

Поліцентризм (Р) - врахування особливостей бізнесового середовища кожної приймаючої країни.

Регіоцентризм (R) - зосередження повноважень і комуніка­цій на регіональному рівні, який включає групу приймаючих країн - сусідів.

Геоцентризм (глобалізм) (G) - означає діяльність компанії по всьому світу шляхом розвитку співробітництва штаб-квартири з філіями для розробки стандартів і процедур, що відповідають і загальним, і локальним завданням фірми.

Характеристики зазначених етапів наведені в табл. 1.1.

 

Таблиця 1.1 - Особливості етапів інтернаціоналізації фірми

Завдання та орієнтації Національний бізнес Початковий етап Етап локальної експансії Транснаціо­нальний етап
Завдання ме­неджменту Підвищення національної прибутковості Вибір зару­біжних рин­ків і вихід на них Підвищення ефективності локальної рин­кової експансії Глобальна раціоналіза­ція і досяг­нення синер­гізму
Оцінка значу­щості міжна­родної діяль­ності Потенційне джерело при­бутку і ринки збуту Важливе до­повнення до національ­ного бізнесу Перевершення обсягів вну­трішнього біз­несу Стратегічна умова успі­ху і розвит­ку
Орієнтація ви­щого менедж­менту Е Е→Р P→R R→G

 

Більш розгорнуту схему інтернаціоналізації бізнесу пропонує Ненсі Адлер. Вона наведена на рис. 1.2 і в табл. 1.2


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автопідприємства вантажних автомобілів
  6. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  7. Активами торговельного підприємства
  8. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот
  9. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  10. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  11. Амністія являє собою повне або часткове звільнення від кримінальної відповідальності і покарання певної категорії осіб, винних у вчиненні злочину.
  12. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації




Переглядів: 609

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Форма міжнародного бізнесу - СПІЛЬНІ ПІДПРИЄМСТВА | ОСНОВИ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ В МІЖНАРОДНИХ КОРПОРАЦІЯХ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.