Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Міжнародні корпорації являють собою підприємства з прямими іноземними інвестиціями, коли зарубіжні філії є власністю компанії.

Форма міжнародного бізнесу - МІЖНАРОДНІ КОРПОРАЦІЇ

Спільним підприємством називають такі міжнародні фір­ми, які мають двох або більше засновників - юридичних осіб з різних країн.

Ця форма міжнародного бізнесу широко використовувалась новими незалежними країнами для виходу на іноземні ринки. Поширені були двосторонні спільні підприємства (СП) з рівними частками капіталу 50/50, з яких 50% - Іноземний учасник робив свій внесок найчастіше капіталом, технологією та «ноу-хау»; 50% - Місцеві заснов­ники вносили, головним чином, приміщення, устаткування та ін­ші матеріальні активи.

Зауважимо, що в Україні успішно працює багато СП серед 17,3 тис. підприємств, що є власністю міжнародних організацій та юридичних осіб інших держав. Одним з успішних прикладів діяльності СП є україно-іспанське підприємство «Інтерсплав» (м. Свердловськ Луганської області) - одне з найбільших у своїй галузі в Європі. Його виробнича потужність - 70 тис. тонн алюмінієвих сплавів щорічно. З 1996 р. продукція зареєстрована і реалізується на Лондонській біржі металів. Вона відповідає всім вимогам автомобільних компаній Європи та США.

Однак досвід іншого СП - україно-корейського «АвтоЗАЗ-ДЕУ» свідчить про проблеми функціонування спільних підпри­ємств. СП «АвтоЗАЗ-ДЕУ» було створено 2 березня 1998 р. і діс­тало підтримку Верховної Ради і Уряду України. Однак цьому підприємству не вдалося досягти поставлених цілей. Між заснов­никами виникли гострі конфлікти через фінансові проблеми в концерні «ДЕУ», а також уповільнене розв'язання техніко-виробничих проблем у СП, відставання обсягів продажу продук­ції СП і т. ін. Постало навіть питання про складання на потужно­стях АвтоЗАЗ-ДЕУ автомобілів марки «Мерседес».

 

Для розуміння етапів інтерналізації корисно використовувати відому модель EPRG (етноцентризм - поліцентризм - регіоцентризм - геоцентризм), яку розробив Говард Перлмуттер.

Етноцентризм (Е) означає підпорядкування зарубіжних опе­рацій внутрішнім операціям.

Поліцентризм (Р) - врахування особливостей бізнесового середовища кожної приймаючої країни.

Регіоцентризм (R) - зосередження повноважень і комуніка­цій на регіональному рівні, який включає групу приймаючих країн - сусідів.

Геоцентризм (глобалізм) (G) - означає діяльність компанії по всьому світу шляхом розвитку співробітництва штаб-квартири з філіями для розробки стандартів і процедур, що відповідають і загальним, і локальним завданням фірми.

Характеристики зазначених етапів наведені в табл. 1.1.

 

Таблиця 1.1 - Особливості етапів інтернаціоналізації фірми

Завдання та орієнтації Національний бізнес Початковий етап Етап локальної експансії Транснаціо­нальний етап
Завдання ме­неджменту Підвищення національної прибутковості Вибір зару­біжних рин­ків і вихід на них Підвищення ефективності локальної рин­кової експансії Глобальна раціоналіза­ція і досяг­нення синер­гізму
Оцінка значу­щості міжна­родної діяль­ності Потенційне джерело при­бутку і ринки збуту Важливе до­повнення до національ­ного бізнесу Перевершення обсягів вну­трішнього біз­несу Стратегічна умова успі­ху і розвит­ку
Орієнтація ви­щого менедж­менту Е Е→Р P→R R→G

 

Більш розгорнуту схему інтернаціоналізації бізнесу пропонує Ненсі Адлер. Вона наведена на рис. 1.2 і в табл. 1.2


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автопідприємства вантажних автомобілів
  6. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  7. Активами торговельного підприємства
  8. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот
  9. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  10. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  11. Амністія являє собою повне або часткове звільнення від кримінальної відповідальності і покарання певної категорії осіб, винних у вчиненні злочину.
  12. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації




Переглядів: 667

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Форма міжнародного бізнесу - СПІЛЬНІ ПІДПРИЄМСТВА | ОСНОВИ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ В МІЖНАРОДНИХ КОРПОРАЦІЯХ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.