МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ОСНОВИ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ В МІЖНАРОДНИХ КОРПОРАЦІЯХСтратегічне планування є однією із найважливіших складових частин стратегічного менеджменту поряд с процесами формулювання цілей та завдань розвитку, реалізації та контролю виконання стратегічних напрямів в міжнародних корпораціях. Становлення та розвиток стратегічного менеджменту як самостійної галузі досліджень розпочалося ще на початку XX ст., і з того часу пройшло чотири етапи: бюджетування і контроль, довгострокове планування, стратегічне планування, стратегічний менеджмент в сучасному розумінні. Стратегічний менеджмент в міжнародних корпораціях є динамічним процесом, що складається з таких основних етапів: 1. Стратегічний аналіз середовища. 2. Встановлення головної мети розвитку. 3. Формування стратегії. 4. Реалізація стратегії. 5. Контроль та оцінка результатів. Процес стратегічного менеджменту є циклічним, тобто після оцінки результатів здійснення стратегії процес розпочинається з першого етапу. Крім того, існує стійкий зворотній зв'язок і відповідний зворотній вплив кожного етапу стратегічного менеджменту на інші й на всю їх сукупність. Схематично цей процес показаний на рис. 3.1. Стратегічне планування як центральний елемент стратегічного менеджменту охоплює етапи, що передують здійсненню стратегії та її оцінці. Рис. 3.1 - Схема стратегічного менеджменту Стратегічне планування - це процес визначення головних цілей міжнародної корпорації, ресурсів, необхідних для їх досягнення та політики, спрямованої на придбання та використання цих ресурсів. Стратегія міжнародної корпорації - це довгостроковий якісно визначений напрям розвитку, що охоплює сфери, засоби та форми діяльності, систему внутрішніх взаємовідносин, а також позицію щодо зовнішнього середовища і призначений для забезпечення здійснення місії та досягнення цілей міжнародної корпорації. Розробка стратегії міжнародної корпорації здійснюється в умовах невизначеності, яку породжують процеси, що відбуваються як поза корпорацією, так і всередині її. Для того щоб зменшити ступінь невизначеності, проводиться збирання та аналіз інформації, яка безпосередньо та опосередковано стосується діяльності міжнародної корпорації. Отже, на етапі стратегічного аналізу середовища формується інформаційна база для здійснення наступних етапів стратегічного менеджменту. При цьому розрізняють зовнішнє та внутрішнє середовище. Аналіз зовнішнього середовища для міжнародних корпорацій є значно складнішим порівняно з однонаціональними компаніями, оскільки враховується інформація щодо декількох країн світу. Детально зовнішнє середовище міжнародного менеджменту було розглянуто в темі 2. Аналіз внутрішнього середовища міжнародної корпорації обумовлений необхідністю виявити власні можливості та потенціал, на який вона може розраховувати в конкурентній боротьбі під час досягнення своїх цілей, а також необхідністю з'ясувати слабкі сторони, які можуть завадити в досягненні цих цілей. Процес, за допомогою якого здійснюється методичний аналіз внутрішнього середовища, отримав назву управлінського обстеження. Основними напрямками управлінського обстеження, як правило, є маркетинг, фінанси, виробництво та НДДКР, людські ресурси, організаційна структура, культура і образ корпорації тощо. Під час обстеження функції маркетингу в міжнародній корпорації особлива увага приділяється таким сферам: ♦ прибутки від продажів; ♦ частка ринку та конкурентоспроможність; ♦ передпродажне та післяпродажне обслуговування клієнтів; ♦ ефективний збут, реклама та просування товару; ♦ різноманітність та якість асортименту виробів; ♦ ринкова демографічна статистика; ♦ дослідження і розробки. Аналіз фінансового стану передбачає оцінку наступних параметрів діяльності міжнародної корпорації: ♦ структура капіталу; ♦ загальний фінансовий потенціал; ♦ щорічний товарообіг; ♦ відношення ціни акції до прибутку на акцію; ♦ обсяги власних коштів, ♦ дивідендна політика; ♦ боргове навантаження на його зобов'язання; ♦ рентабельність. Не менш важливим для стійкого розвитку міжнародної корпорації є безперервний аналіз процесів управління виробництвом та НДДКР, який складається з дослідження таких складових: ♦ витрати на виробництво і збут, їх порівняння з витрата ми конкурентів; ♦ наявність сировини, матеріалів та комплектуючих, ціни на них; ♦ стан та характеристики обладнання; ♦ характеристика технології виробництва; ♦ система контролю якості; ♦ гнучкість виробничого процесу; ♦ переробка відходів, екологічність; ♦ переваги вертикальної та горизонтальної інтеграції; ♦ запровадження інновацій. Як свідчить досвід міжнародних корпорацій в різних галузях економіки, найбільше значення для успішної реалізації стратегії має рівень розвитку управлінського персоналу. Саме тому значна увага приділяється аналізу наступних показників: ♦ навички та досвід керівників; ♦ навички та досвід робітників; ♦ креативність персоналу; ♦ витрати на робочу силу та їх динаміка; ♦ відношення з профспілками; ♦ якісний склад, кваліфікація персоналу; ♦ плинність кадрів. Аналіз організаційної структури міжнародної корпорації проводиться за такими напрямками: ♦ розміри корпорації; ♦ географія розташування підрозділів; ♦ гнучкість структури; ♦ ступінь самостійності структурних підрозділів. Культура та бачення міжнародної корпорації підкріплюються або послаблюються її репутацією. Під час аналізу цієї складової внутрішнього середовища аналізуються наступні параметри: ♦ репутація організації; ♦ послідовність у досягненні корпоративних цілей та цілей суспільства; ♦ прихильність персоналу інтересам корпорації; ♦ сила корпоративної культури. Проведення стратегічного аналізу внутрішнього середовища міжнародної корпорації проводиться на основі інформації, джерелами якої є внутрішні функціональні служби, структурні підрозділи, окремі менеджери. Збиранням потрібної інформації зазвичай займається служба планування. Цей процес координується і контролюється вищим менеджментом. Крім того, вищий менеджмент самостійно займається збиранням інформації, оскільки має можливість входити в різні інформаційні канали, які є недосяжними для персоналу. Більшість міжнародних корпорацій мають інформаційні системи, які передбачають не тільки збирання інформації, але й її обробку, аналіз, систематизування, зберігання та визначення інформаційних потреб у майбутньому. Другим етапом стратегічного менеджменту є встановлення головної мети діяльності,який складається з визначення місії та стратегічних цілей міжнародної корпорації. Місія міжнародної корпорацій - це основна загальна мета її діяльності, чітко виражена причина існування корпорації, що деталізує її статус і забезпечує напрям і орієнтири для визначення цілей і стратегій для різних структурних підрозділів. Читайте також:
|
||||||||
|