МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ІСТОРІЯ УКРАЇНИПлан. 1. Обмеженість виробничих ресурсів. Через обмеженість ресурсів суспільство завжди стоїть перед проблемою, як розподілити їх таким чином, щоб досягти найкращого результату, тобто як створити таку кількість споживчих благ, щоб мати змогу якнайповніше задовольнити потреби. Хто хоче бути багатим, той має навчитися жити у скруті. (Плутарх) Виробничі ресурси поділяються на відтворювальні та не відтворювальні. До відтворювальних виробничих ресурсів належать ті, що створюються і відновлюються природою (грунт, водні басейни, флора, фауна) та суспільством (засоби виробництва). До відтворювальних одночасно і природою, і суспільством належать трудові ресурси: люди з’являються на світ як біологічні істоти і набувають у суспільстві необхідних знань і навичок для виробничої діяльності. До невідтворювальних належать корисні копалини, що споживаються як сировина. Крім того, час відтворення деяких ресурсів є таким тривалим, що їх можна віднести до невідтворювальних. На вашу думку, які ресурси ми можемо віднести до цієї категорії? Так, це знищені чорноземи, вирубані ліси, забруднені водойми тощо. Слід наголосити, що обмеженість виробничих ресурсів зумовлює появу цілої низки складних техніко-економічних проблем: 1) в кожний даний момент саме наявні виробничі ресурси визначають межу виробництва, змінити яку можна, тільки застосувавши нові технології; 2) щоб розширити межу виробничих можливостей, необхідно віднайти засоби залучення до економічного кругообігу принципово нових ресурсів; 3) виникає потреба всебічної економії виробничих ресурсів, що торкається не лише технологічних, а й організаційних проблем: доцільного розміщення пов’язаних виробництв, налагодження постачання ресурсів, стимулювання економії їхнього використання; 4) саме через обмеженість ресурсів актуальною стає проблема їх вибору, пошуків альтернативних варіантів використання. Для характеристики стану використання ресурсів вживають поняття «повна зайнятість ресурсів» та «повний обсяг виробництва». Хто може пояснити різницю між цими поняттями? Отже, повна зайнятість ресурсів означає, що всі придатні ресурси використовуються у виробництві. Придатність же ресурсів до використання визначається їхнім фізичним станом і соціальними обставинами. Повний обсяг виробництва означає, що виробничі ресурси суспільства використовуються в такій комбінації і на такій технічній основі, що забезпечують найбільший економічний результат.
ІV.Вправа на фокус уваги - (несподіване запитання) Які виробничі ресурси відносяться до відтворювальних, а які до не відтворювальних : вугілля (невідт.), грунт (відтв.), флора (відт.), нафта (невідт.), водні басейни (відтв.), газ (невідтв.), фауна (відтв.) Наведіть свої приклади виробничих ресурсів, які відносяться до: 1) відновлювальних виробничих ресурсів; 2) невідновлювальних виробничих ресурсів.
V. Завдання для закріплення нової теми (10 хв.) -задіяти всіх учнів • Обговорення питання: «Які є проблеми на Україні, пов’язані з наднизькими темпами відновлення відновлювальних виробничих ресурсів?» (мова іде про черноземи та головну водну артерію країни - Дніпро) • На вашу думку, які міри можна прийняти задля поліпшення ситуації, пов’язаної із обмеженістю ресурсів в Україні та у цілому світі загалом?
VI.Додаткові завдання Цікаві факти: 1 Вчені з’ясували, що запаси нафти на Землі залишилися приблизно на 30-40 років; 2 Запаси вугілля складають приблизно 11200 млрд. тонн, природний газ – 630 млрд. тонн; 3 Щорічно із земних надр видобувається понад 120 млрд. тонн різноманітної сировини і палива.
VII. Домашнє завдання (з урахуванням трьох рівней) Джерела: Підручник, стор.
VIII. Заключна частина уроку (Установчий слоган- “Здобудеш освіту — побачиш більше світу”. Українське народне прислів’я). Підсумки. Учись змолоду — пригодиться на старість. Українське народне прислів’я. Читайте також:
|
||||||||
|