Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ДЕРЖАВНЕ БУДІВНИЦТВО

Одночасно з рухом України до незалежності розгорнувся процес державного будівництва (тобто формування органів державної влади, вироблення концепції внутрішньої і зовнішньої політики).

Мета державного будівництва:

– зміна старої авторитарної системи управління державою;

– перехід від жорсткої однопартійної до плюралістичної багатопартійної системи;

– демократизація усіх сфер життя;

– реформування законодавчої, виконавчої та судової гілок влади.

Важливіші заходи по державотворенню:

1. У травні 1990 р. орган вищої законодавчої влади (Верховна Рада України (12.6.)) почав працювати у парламентському режимі (тобто з тривалістю сесії по 60 робочих днів).

2. 24 серпня 1991 р. був прийнятий Закон про збройні сили України.

3. Невдовзі після прийняття Акту проголошення незалежності Верховна Рада внесла зміни і доповнення до Конституції стосовно суверенітету і назви держави – Україна, прийняла Закон про правоспадкоємність України.

4. 8 жовтня 1991 р. – Закон про громадянство.

5. 1 листопада 1991 р. ухвала Декларації прав національностей України.

6. 4 листопада 1991 р. – Закон про кордони.

7. Був введений інститут Президентства.

8. Рада міністрів була перетворена у Кабінет міністрів, підпорядкований Президенту.

9. Деякі міністерства скасовані, а інші значно розширилися, змінивши свої функції (наприклад, як Міністерство закордонних справ), утворилися нові міністерства – оборони, праці, економіки.

10. Затверджена державна символіка: 15 січня 1992 р. – гімн (“Ще не вмерла Україна”), 28 січня 1992 р. – синьо-жовтий прапор, 19 лютого 1992 р. – малий герб (тризуб).

11. У травні 1995 р. був прийнятий Закон про державну владу та місцеве самоврядування:

- на місцях з’явилася складова частина центральної державної влади – обласна державна адміністрація;

- змінилися органи місцевого самоврядування – з’явилися мери міст, які не призначаються, а обираються.

12. 1996 р. була прийнята Конституція України та сформований Конституційний суд.

13. Будувалися армія, Національна гвардія, прикордонні війська, військово-морський флот, митниця, податкова служба.

14. Почала формуватися самостійна внутрішня і зовнішня політика, принципи якої сформульовані в Конституції і знайшли конкретне втілення в законах, яких тільки протягом 1991-1994 рр. Верховна Рада прийняла близько 450.

 

12.6. Верховна Рада України – законодавчий орган держави, однопалатний парламент. Складається з 450 депутатів (осіб, що уповноважені громадянами), які обираються безпосередньо виборцями на основі загального, вільного та прямого виборчого права строком на чотири роки.

Внутрішня політика базується на тому, що Україна – це демократична, соціальна і правова держава, тобто держава, в якій єдиним джерелом влади є народ, реально дотримуються конституційно-правові норми, діє система розподілу влади, практично захищені громадянські права та свободи, надається соціальний захист населенню. У зовнішній політиці Україна проголосила себе без’ядерною державою.

Однак, з розвалом СРСР авторитарна система була фактично замінена кланово-корпоративним чиновництвом, яке встановило загальний контроль над майже усіма сферами життя суспільства. Залишилася загальна залежність суспільства і особистості від держави та бюрократії.

Демократія в Україні поки що багато в чому декларативна, тобто зручна для тих, хто є при владі, і мало корисна для народу. Таким чином, всупереч Конституції є ознаки затвердження, так би мовити, неототалітарного кланово-корпоративного чиновницького режиму.

 


Читайте також:

  1. Адміністративне право і державне управління.
  2. Антське державне утворення.
  3. Антське державне утворення.
  4. БУДІВНИЦТВО В ПЕРСПЕКТИВІ ПРОЕКТНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
  5. Будівництво ГЕС
  6. Будівництво й архітектура.
  7. Будівництво церков.
  8. Валютні відносини та їх державне регулювання в Україні.
  9. Верховна Рада та державне управління
  10. Видатки на державне управління та судову владу
  11. Визначення пріоритетів стабілізації розвитку економіки та державне управлінське забезпечення.
  12. Використання спеціальних моделей відведення земельних ділянок під будівництво (державно-приватне партнерство, індустріальні парки, реконструкція кварталів застарілої забудови).




Переглядів: 999

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
РОЗПАД СРСР. СНД | ЕКОНОМІЧНІ ПРОЦЕСИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.