Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Повноваження посадових осіб служб охорони праці

 

Служби охорони праці комплектується, як правило, працівниками, що мають вищу технічну освіту, відповідні організаційні здібності щодо створення безпечних умов праці.

Згідно з Типовим положенням права посадових осіб служб охорони праці можна тлумачити з чотирьох позицій.

Перший аспект. Вони мають право давати керівникам і інженерно-технічним працівникам підвідомчих організацій і підприємств приписи про усунення наявних недоліків і порушень правил і норм технічної безпеки і виробничої санітарії, вилучати з користування непридатний інструмент, пристрої тощо, давати розпорядження керівникам окремих дільниць про негайне усунення виявлених порушень у сфері технічної безпеки і гігієни праці. При цьому ці розпорядження (приписи) можуть бути відмінені тільки керуючим або головним інженером вищестоящої організації.

Другий аспект – забороняти пуск в експлуатацію будь-якого устаткування, коли є недоробки або інші недоліки з технічної безпеки і виробничої санітарії, які можуть спричинити небезпеку для життя і здоров’я працюючих або призвести до аварійної ситуації. При цьому працівник служби охорони праці має негайно повідомити про дані розпорядження керівників організацій і підприємств.

Третій аспект – вимагати від керівництва об’єктів: своєчасного розслідування нещасних випадків, що мають зв'язок з виробництвом; виконання робіт у повній відповідності з вимогами норм і правил; складання та строгого дотримання графіків виконання робіт і заходів з технічної безпеки і гігієни праці.

Четвертий аспект – вносити пропозиції про заохочення працівників підвідомчих об’єктів за досягнення успіхів у покращенні стану технічної безпеки і виробничої санітарії, у зниженні рівня травматизму і професійних захворювань, а також вимагати відсторонення від роботи осіб, які не пройшли медичного огляду, навчання і не мають допуску до ведення професійної діяльності, або не виконують вимоги нормативно-правових актів. При цьому вони мають надсилати роботодавцю подання про притягнення до відповідальності працівників, які порушують вимоги охорони праці.

До правових функцій посадових осіб служб охорони праці входить здійснення представництва від імені суб’єктів промислової діяльності у питаннях технічної безпеки і виробничої санітарії у вищих інстанціях та інших організаціях.

Отже, до правових функцій служб охорони праці входить здійснення у своїй роботі таких заходів, які мають: забезпечувати безпеку праці; вдосконалювати умови праці і захист працюючих від шкідливих або небезпечних виробничих чинників, що можуть спричиняти травматизм і професійні захворювання; контролювати за дотриманням законодавчих актів, наказів, інструкцій, правил і норм технічної безпеки та виробничої санітарії. При цьому посадові особи служб охорони праці подають роботодавцям пропозиції про покращення організаційної роботи з охорони праці та впровадження більш сучасних конструкцій, огороджень, пристосувань, запобіжних пристроїв і інших засобів захисту від небезпечних та шкідливих виробничих чинників.

Посадові особи служб охорони праці несуть відповідальність за своєчасний, якісний контроль за станом охорони праці на підвідомчих структурних підрозділах та достовірність і своєчасність подання у встановлений термін статистичної звітності з питань охорони праці.

Керівники служб охорони праці та старші інженери призначаються та звільняються з посади наказом керівника підприємства або вищепосадовця у вертикальному підпорядкуванні.


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  2. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  3. Аварійно-рятувальні служби
  4. Автоматизація помпових станцій підкачування і перекачування. Охорона праці під час експлуатації систем автоматизації.
  5. Адаптація працівників.
  6. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  7. Адміністративна служба
  8. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  9. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  10. Адміністративно-правове регулювання проходження державної служби
  11. Акти з охорони праці в організації.
  12. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.




Переглядів: 387

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організаційна структура служб охорони праці | Закони управління

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.