Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






ЛЕКЦІЯ №3 Поняття глобального розвитку ы його системний характер

Ebsco/ бібліотека максимовича

Вестфальська світополітична модель світу. Ерозія ВСМС

Принципи організації:

1. Головним актором Вестфальської моделі є держава-нація

2. Принцип внутрішнього державного суверенітету, тобто держава вирішує всі питання, які виникають в межах її кордону

3. Принцип зовнішнього державного суверенітету, який не дозволяє втручатись у внутрішні справи одна одної.

4. Принцип дії міжнародного права або міжнародне право є правом договорів суверенних країн, єдиних визнаних міжнародних акторів.

 

Ветфальська

Віденська

Версальсько-вашингтонська

Ялтинсько-потсдамська

Сучасна

 

Параметр порівняння Ветфальська   Віденська   Вер-Ваш Ялт-Потс сучасна
1. Хронологічні межі системи          
2. Просторові межі системи (охоплення держав)          
3. Структура (полярність)          
4. Головні елементи (держави, коаліції держав, організації і тп)          
5. Принципи підтримки стабільності системи       Баланс сил, а саме шляхом ООН, НАТО, ОВД  
6. Стабілізатори системи   Пентархія держав      
7. Держави-перторбатори   Німеччина      
8. Держави, які на етапі формування системи отримали перевагу (держави-бенефіціанти) голандія, англія     СРСР США    
9. Системні війни (1,2 світова війна, тридцятирічна війна)          
10. Гомогенність та гетерогенність системи          

 

Питання:

1. поняття глоб розвитку

2. основні парадигми досл глоб розвитку

3. методологія дослідження

 

Тенденціїї

1. до багатодисциплінарності, що виникає в наслідок диференціації наукового знання.

2. тенденція до міждисциплінарності, що виникає в наслідок потреби в інтеграції наукового знання. Причини:

- аналіз деяких проблемних питань потребує об*єднання поглядів декількох дисциплін

- деякі предмети дослідження знаходяться на межі двох або більше дисциплін.

Глобальний розвиток –це основні закономірності, тенденції та напрями коеволюції соціальних і політичних спільнот та людства в цілому у просторі та часі, у їх взяємозв*язку, взаємодії та взаємозсполучення.

Розвиток, як процес:

Простір

 

 

Змістовність(Процеси)

 

Час

 

 

Хронотоп – єдність простору, часу і процесів, що відбуваються

Категорії:

Мегатенденція та Мегатренди

 

Мегатенденції(тенденція – напрям розвитку, або головна ідея) – основний напрям розвитку глобальних масштабів. Основне – динаміка процесу

Мегатренди– ми розуміємо, як стійкі та тривалі стани або за визначення представників системного аналізу це фундаментальна та макс тривала традиція руху соціуму. – Основне – це стан(стійкий та тривалий)

 

Парадигми дослідження глобального розвитку:

1. державоцентриська парадигма.Її межі обмежені., через сучасні тенденції до де суверенізації .

2. Формаційна парадигма. Була запропонована Марксом та Енгільсом. Термін «формація» відноситься до геологічних наук.

Форми

Додержавна переходу Державний Комуністичн.

Формація формація формація

-Азійська

-Антична

-Германська

( Це тенденції)

 

АБО:

Комуністична фундація

Капіталістична фундація

Феодальна фундація

Работорговська фундація

Первісна фундація

 

За Марксом фундація – це засіб виробництва і відповідно класова структура.

 

3. Цивілізаційна парадигма.В її межах глобальний розвиток розглядається, як розвиток цивілізації в глобальному, світовому або локальному їх розумінні.

Глобальна цивілізація складається із світових цивілізації, а вони в свою чергу з локальних цивілізацій.

Світові цивілізації:

Перша– неолітична цивілізація

Друга – Ранньокласова

Третя– Антична

Четверта – Середньовічна (VI-XV ст н е)

П*ята- Ранньоіднустріальна (16-19 ст)

Шоста- Індустріальна (кін 18- кін 20 ст)

Сьома- Постіндустріальна цивілізація (кін 20 – поч. 21 ст)

Недолік сивіл підходу – невизначеність категоріального апарату

 

Хантінгтон – «Зіткнення цивілізація» - відповідно до нього 8 основних локальних цивілізацій: загалом це Західна та інші (що становлять загрозу для Західної цивілізації – Ісламсяка цивілізація…)

 

Також існує думка, що Європейська цивілізація на сучасному етапі розподіляється ще на дві:

Зх-Європейську та Північно-Американську цивілізації

 

Ще виділяють подібний поділ:

Індійська

Китайська

Євразійська

Словянська

Європейська

Ісламська

 

Поняття цивілізаційних революцій.

1. Антропічна революція – виникнення людини сучасного фізичного виду

2. Неолітична революція – перехід від привляснюючого типу господарства до відтворюючого.

3. урбаністична революція – виникнення міст, держав і т.п.

 

Також поняття осьогового часу.Цей термін запроваджено Ясперсом – це І тис до. н.е. – в цей час виникають світові релігії(буддизм, зороастризм, конфуціанство і даосизм), з*являються тексти, що увійшли до Біблії – «старий завіт», роботи грецьких філософів, також проблеми духовної орієнтації людини, формуються два світи – Сх та Зх – дуалістичність світу.

 

4. Світ-Ситема парадигма

– Валентайн

– Модельські – дослідження мега тенденцій та мегатрендів

 

Семінар№3 середовище системи міжнародних відносин

1. Поняття міжнародного середовища. Внутрішнє та зовнішнє середовище

2. Теорії МС

3. Географічне середовище, геополітика та геостратегія

4. Соціальне середовище

5. цивілізаційне середовище.

Семінар№4: Міжнародні системи, як об*єкт наукового дослідження

Семінар№5: Класифікація напрямів досліджень МВ

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. III етап. Системний підхід
  6. III.Цілі розвитку особистості
  7. III.Цілі розвитку особистості
  8. III.Цілі розвитку особистості
  9. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  10. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  11. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  12. VII. Нахождение общего решения методом характеристик




Переглядів: 622

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.