Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Мета лекції: ознайомлення з поняттям внутрішніх цін та методами їх встановлення, надання уявлення про них як про інструмент регулювання економічних відносин в межах підприємства.

Лекція 6.

 

Основні питання лекції:

 

6.1. Поняття ціни з точки зору виробника і споживача.

6.2. Витрати виробництва і практика їх обліку на рівні підрозділів.

 

Рекомендована література: [6, с. 45-48], [7, с. 6], [10, с. 186-187], [13, с. 350-370], [17, с. 53-56]

 

6.1. Поняття ціни з точки зору виробника і споживача

 


Існує загальний підхід до визначення ціни, який схематично наведено в рис. 2.10.

 
 

Рис. 2.10 - Межі реального прояву ціни

 

Внутрішня ціна в практиці внутрішнього обігу виконує ті самі функції, що і ринкова ціна (рис.2.11).

 

 


Рис. 2.11 - Функції внутрішніх цін

Основна мета внутрішніх розрахунківдосягається в тому разі, якщо рівень внутрішніх цін забезпечує найбільш ефективне функціонування існуючої системи управління підприємством

Кожне підприємство формує свою власну систему внутрішніх цін. Однак можна виділити два основні чинники, що впливають на вибір системи внутрішньофірмового ціноутворення:

- стиль управління вищого керівництва;

- професійна орієнтація керівництва підприємства.

 

В умовах розширення економічної самостійності структурних підрозділів виникає потреба у використання внутрішніх цін як економічного елемента управління структурними підрозділами з боку адміністрації підприємства

 

Внутрішні ціни формуються з урахуванням взаємозв'язку загальнозаводських критеріїв оцінки роботи з критеріями, що характеризують роботу окремих підрозділів. Через систему внутрішніх цін визначаються орієнтири для роботи структурних підрозділів, цим опосередковано регламентуються всі дії підрозділів.

 

 


 

6.2. Витрати виробництва і практика їх обліку на рівні підрозділів

Облік витрат структурними підрозділами підприємства включає три основні напрямки (рис. 2.12, 2.13).

 

 
 

 

 


Рис. 2.12 - Напрямки обліку витрат структурними підрозділами

 

 


Рис. 2.13 - Види витрат

 

Цей розподіл легко застосовується до будь-якої індивідуальної виробничої операції, яка здійснюється в кожному структурному підрозділі, оскільки кожна з них пов’язана з використанням сировини або матеріалів, потребує витрат робочого часу, який повинен бути оплачений, і тягне за собою появу накладних видатків, що пов'язані з використанням енергії, інструментів, обробкою виробів і контролем.

 

Прямі витрати – це витрати, величина яких залежить від обсягу виробництва або від часу, що витрачений на виготовлення продукції.

 

Непрямі витрати -мають більш загальний характер.

 

Такий розподіл витрат дозволяє визначити не тільки виробничу (за прямими витратами), але й повну собівартість одиниці продукції даного виду.

 

Вважається, що витрати виробництва (собівартість) краще за все контролювати за місцем виникнення, центрами витрат та центрами відповідальності.

 

Місця виникненняце структурні підрозділи підприємства, що здійснюють виробничий процес або його обслуговують.

 



Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  4. PR-ІНСТРУМЕНТАРІЙ І МАНІПУЛЯТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ
  5. V Суттю Я-концепції стає самоактуалізація в межах моральних правил і більше значимих особистісних цінностей.
  6. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  7. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  8. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  9. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  10. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  11. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  12. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом




Переглядів: 654

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 5. | Лекція 7.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.