МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||
Лекція 7.Мета лекції: ознайомити з особливостями формування внутрішніх цін на продукцію основних та допоміжних підрозділів і методами їх встановлення. Основні питання лекції:
7.1. Поняття внутрішньої ціни. Особливості їх формування в підрозділах основного й допоміжного виробництва. 7.2. Методи встановлення внутрішніх цін, їх характеристика та особливості використання. Рекомендована література: [6, с. 45-58],.[7, с. 7], [8, с. 403-412], [9, с. 120-121], [20, с. 45-50], [17, с.53-59] 7.1. Поняття внутрішньої ціни. Особливості їх формування в підрозділах основного й допоміжного виробництва.
План витрат у складі показників кошторису (собівартості продукції) іпланових калькуляціях виробів розробляється на основі виробничої програми підрозділу і норм використання ресурсів. Загальна схема цієї процедури показана на рис. 2.13, 2.14.
Рис. 2.13 - Загальна схема складання плану витрат підрозділу підприємства (цеху)
Рис. 2.14 - Метод формування внутрішніх витрат
Цей процес закінчується складанням загального кошторису підприємства і визначенням собівартості продукції, що показано на рис. 2.15.
Рис. 2.15 - Спрощена схема формування витрат підприємства (підрозділів)
7.2. Методи встановлення внутрішніх цін, їх характеристика й особливості використання
Рис. 2.16 - Вимоги до встановлення внутрішніх цін (цін передачі)
Внутрішня ціна повинна бути реалістичною і сприяти підвищенню ефективності функціонування не тільки підприємства в цілому, але й його структурних підрозділів, а тому повинна відповідати вимогам, наведеним на рис 2.16. Методи її встановлення представлені на рис. 2.17.
Рис. 2.17 - Методи встановлення цін передачі
У практиці внутрішньофірмових відносин внутрішні ціни формуються на рівні ринкових відносин, на договірній основі й на основі витрат виробництва.
Запитання для самоконтролю
1. У чому полягає різниця точок зору споживача і підприємства на поняття ціни? 2. Що являють собою центри витрат та центри відповідальності, які їх види виділяють? 3. Яким умовам повинні відповідати внутрішні ціни? 4. Охарактеризуйте методи встановлення ціни передачі. 5. У чому полягає різниця методів встановлення ціни передачі на основі “кошторисна собівартість плюс надбавка на прибуток” і “фактична собівартість плюс надбавка на прибуток”? 6. Коли має рацію використання ціноутворення на базі собівартості? 7. Який метод ціноутворення є найбільш поширеним у вітчизняній і зарубіжній практиці господарювання? 8. За якими напрямками здійснюється облік витрат структурного підрозділу підприємства? 9. Що передбачає контроль витрат за місцем їх виникнення, центрами витрат, центрами відповідальності? 10. Які можуть бути об’єкти калькулювання ціни залежно від технології виробництва і особливостей продукції?
Основні терміни і поняття теми 4: ціна, границі реального проявлення ціни, собівартість, кошторис витрат, центр витрат, місце виникнення витрат, центр відповідальності, ціна передачі, методи встановлення внутрішніх цін.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||
|