МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лекція 15.Мета лекції: ознайомлення з сутністю мотивації праці, її механізмом та напрямками, організацією оплати праці на рівні підрозділів, місцем преміювання в системі матеріального заохочення і матеріальною відповідальністю на різних рівнях.
Основні питання лекції:
15.1. Мотивація праці та напрямки її стимулювання. 15.2. Організація оплати праці та місце преміювання в системі мотивації праці. Рекомендована література: [2], [6, с. 163-175], [7, с. 9-11], [8, с. 369-402], [9, с. 164-174], [10, с. 145-152], [15, с. 452-470 ], [17, с.67-74], [18, с. 63-65]
15.1. Мотивація праці та напрямки її стимулювання.
Модель способів поліпшення мотивації праці наведена на рис 3.3, вона містить п’ять відносно самостійних напрямків.
Рис. 3.3 - Структурна модель способів покращення мотивації праці
Форми й джерела матеріального стимулювання узагальнено на рис. 3.4.
Рис. 3.4 - Форми і джерела матеріального стимулювання
15.2. Організація оплати праці та місце преміювання в системі мотивації праці
Рис. 3.5 - Структура заробітної плати
Основна заробітна плата робітника залежить від результатів його роботи і визначається тарифними ставками, посадовими окладами (для адміністративно-управлінського та обслуговуючого персоналу); відрядними розцінками (для основної категорії робітників), а також надбавками й доплатами в розмірі, що не перевищує величину, яка встановлена діючим законодавством (рис.3.5).
Запитання для самоконтролю 1. У чому полягає механізм мотивації ? 2. Які відомі основні напрямки організації матеріального стимулювання праці? 3. Що розуміють під удосконаленням організації праці та його стимулюванням? 4. Охарактеризуйте найбільш поширені системи і форми організації оплати праці. 5. У чому полягає основне завдання організації матеріального стимулювання праці робітників? 6. Як впливає постановка цілей діяльності на мотивацію праці? 7. За рахунок чого можливо підвищити рівень культури виробництва і як це вплине на результати діяльності підприємства? 8. На чому ґрунтується методика визначення чисельності робітників за різними категоріями? 9. У чому сутність і роль матеріальної відповідальності? 10. Поясніть методику обчислення збитків на рівні підрозділів з різних причин. Основні терміни і поняття теми 8:
Матеріальне стимулювання, мотивація праці, негрошові форми стимулювання, форми оплати праці, системи оплати праці, матеріальна відповідальність, штрафні санкції, відшкодування збитків, економічні претензії.
Розділ 4. ВНУТРІШНЯ ЕКОНОМІЧНА ДІАГНОСТИКА
Тема 9. Економічна діагностика в системі управління підприємством та його підрозділами (2 години)
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|