Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 14.

 

Мета лекції: ознайомлення із системою оціночних показників діяльності на рівні підрозділів підприємства та особливостями їх вибору з урахуванням специфіки діяльності підрозділів.

 

Основні питання лекції:

 

14.1. Система оціночних показників діяльності на рівні підрозділів підприємства.

14.2. Особливості вибору системи оціночних показників діяльності підрозділів підприємства з урахуванням специфіки їхньої діяльності.

 

Рекомендована література: [6, с. 123-140], [7, с. 9], [8, с. 70-72], [9, с. 304-320],

[14, с.146-146], [17, с.64-65]

 

14.1. Система оціночних показників діяльності на рівні підрозділів підприємства

 

Для забезпечення ефективності організації контролю на рівні підрозділів підприємства важливим є питання правильного вибору системи оціночних показників.

 

                             
   
   
       
 
 
 
 
Підрозділ – центр витрат   - кількість виготовленої продукції - кошторис витрат
 
Підрозділ – центр прибутку   - прибуток
 
     
Порівняння фактичних показників з плановими, виявлення причин відхилень та їх аналіз, прийняття рішень щодо усунення останніх
     
 
 

 

 


Контроль здійснюється систематично за допомогою системи показників (табл. 3.1.)

 

Таблиця 3.1 − Система оціночних показників діяльності виробничого підрозділу

 
 

Оцінка діяльності – логічне продовження контрольних функцій.

На рівні підрозділів система оціночних показників не може бути однаковою для різних підрозділів, зважаючи на специфіку їхньої діяльності.

Показники підрозділів мають бути узгоджені з показниками роботи підприємства й утворювати з ними єдину систему.

 

       
   
Необхідність взаємного зв’язку показників по вертикалі
 
 

 


Для всіх внутрішньокоопераційних підрозділів до основних оцінюючих показників відносять як кінцевий результат обсяг виготовленої продукції певної номенклатури (надання послуг), а як показник ефективності – собівартість продукції.  

14.2. Особливості вибору системи оціночних показників діяльності підрозділів підприємства з урахуванням специфіки їх діяльності

 

Планування та оцінка роботи основних і допоміжних підрозділів підприємства в загальних рисах однакові.

Але при виборі оцінюючих показників для допоміжних підрозділів слід ураховувати їх специфіку й особливості виготовлення продукції (надання послуг). З цієї точки зору допоміжні цехи поділяють на дві групи.


 

           
 
 
   
     
 
 
Крім основних показників, які використовують для оцінки результатів діяльності підрозділів, у заготівельних цехахзастосовують показник зменшення браку, а в механічних – коефіцієнт завантаження обладнання.

 

 

 

 


Запитання для самоконтролю

1. У чому полягає сутність процесу управління на рівні підприємства та його підрозділів?

2. Що являє собою поточний, періодичний та разовий контроль, які завдання вони переслідують?

3. Охарактеризуйте об’єкти контролю на рівні структурних підрозділів підприємства.

4. Визначте основні функції контролю та його взаємозв’язок із процесом управління.

5. Які показники відносять до системи оціночних на рівні підрозділів, як вони групуються?

6. В яких основних формах може виступати контроль як одна з функцій управління?

7. У чому полягають особливості вибору системи оціночних показників для різних видів підрозділів?

8. Які існують сучасні підходи до визначення управління та його основних завдань?

9. У чому полягає адекватність організаційної системи підприємства системі управління ним?

10. З’ясуйте зв’язок контролю з плануванням.

Основні терміни і поняття теми 7:

 

Контроль, об’єкт контролю, диспетчеризація, управління, організація, директування, мотивація, лідерство, комунікативність, система управління, організаційна структура.

Тема 8. Матеріальне стимулювання і матеріальна відповідальність за результати діяльності (2 години)


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 417

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 13. | Лекція 15.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.