МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Комплексні сполукиD P S
Основні положення теорії Вернера: 1. Ценртальне місце в комплексній сполуцізаймає комплексоутворювач. Це позитивно заряджений йон. 2. Навколо коплексоутворювача координуються ліганди або аденди. Це іони протилежного знаку, або цілі нейтральні молекули. 3. Число, яке показує скільки лігандів може утримувати комплексоутворювач називаються координаційним числом. Величина К.Ч. залежить від природи К.У. В першу чергу від електронної будови і визначається кількістю вільних орбіталей. 4. Ліганди комплексоутворювача утворюють внутрішню сферу комплексної сполуки. 5. Іони, що не ввійшьи у внутрішню сферу утворюють зовнішню сферу.
Класифікація комплексних сполук: -За природою лігандів: аквокомплекси ([Ас(Н2О)6]Сl3); амінокомплекси ([Аg(NН3)2]Сl); ацидокомплекси (К2[РtСl6], К3[Fе(СN)6]; гідроксокомплекси (К3[Аl(ОН)6]). -За характером сумарного електростатичного заряду розрізняють комплекси трьох типів: катіонні ([Сu(NН3)2]+Сl–), аніонні (К2+[РtСl6]2–) та нейтральні ([Nі(СО)4])
Номенклатура комплексних сполук: У коплексних сполуках катіонного комплексу спочатку називають ліганди – кислотні аніони, нейтральні молекули, а потім центральний атом. Ліганди зберігаються свою назву до якої додають закінчення «о». Ліганди нейтральних молекул також зберігаються свою назву, але вода – аква, аміак – амін.Якщо кілька однакових лігандів, то 2- ді, 4- тетра, 5- пента і т.д. Центральний атом К.У. зберігає свою українську назву, а ступінь окиснення в дужках пишуть римськими. Для аніонного комплексу К.У. називаються латинізовано з додають закінчення –ат. Біологічна роль комплексних сполук: Сполуки, що здатні з йонами Ме утворювати хелати називають комплексонами. При отруєнні важкими металами вводять комплексон, який взаємодіє з небажаними йонами Ме утворюючи хелат. Ця сполука виводиться з організму. В якості центрального атому в гемоглобіні є ферум +2, а кобатьт в В12 (важлива роль у формуванні еритроцитів). Властивіть іонів металів утворювати міцні зв»язки з сірковмісними лігандами використовують при підборі ліків при отруєнні важкими металами.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|