Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття і сутність констуції

НПА інтеграційних обєднань держав та міжнародні як джерела конст права в ЗК.

Правові інструменти регулювання відносин в рамках Європейського Союзу (Євросоюзу) забезпечують стабільність та ефективність функціонування інтеграційного об єднання. Різноманітність форм фіксації норм права Євросоюзу відображається в багаторівневій структурі інтеграційного об єднання, що складається з трьох опор, а саме з Європейського співтовариства (ЄС), доповненого механізмами здійснення спільної зовнішньої політики та політики безпеки (СЗППБ), а також співробітництвом у сфері охорони порядку та правосуддя в кримінальних справах (СОППКС). Кожна опора Євросоюзу користується власними засобами правового регулювання відносин у відповідній сфері співпраці. Таким чином, джерела права Євросоюзу виступають визначальним чинником розвитку європейського інтеграційного об єднання та мають характерні особливості, поєднуючи в собі ознаки джерел міжнародного та внутрішнього права.

 

1. Враховуючи різноманітність засобів правового регулювання інтеграційних процесів в Євросоюзі, яка полягає в тому, що одна частина правових актів має обов язковий характер, а інша – рекомендаційний, виокремлено та сформульовано поняття джерела права Євросоюзу як зовнішньої форми фіксації норм права Євросоюзу обов язкового характеру.

Поняття Конституції має 2 значення:

1. Юридична (близьким до значення є Формальна, Велика Британія, Нова Зеландія)

2. Фактична

Конституція (юридична) – це єдиний нормативно-правовий акт, чи сукупність актів, що мають вищу юридичну силу. Регламентують окремі найважливіші сторони суспільного життя у зв’язку з формуванням та здійсненням державного владарювання, встановлюють засади конституційного ладу, порядок формування компетенцію вищих органів державної влади, політико-територіальний устрій країни, фіксують основи правового статусу людини, її юридично-виражені взаємовідносини з державою. Формальна конституція – це сукупність актів прийнятих парламентом, конституція не має вищої юридичної сили. Формальні конституції притаманні таким країнам як Нова Зеландія, Велика Британія (Велика Хартія Вольностей 1215, Біль Про права, Акт про престолонаслідування 1701, і Акт про громадянство 1981 та інші – верховенство парламенту).

Фактична конституція – це реальний порядок організації та здійснення державної влади, фактичні стосунки між державою та особою. Поняття «фактичної конституції» є спірним, воно може сприйматися лише в історичному аспекті, що передувало встановленню і розвитку конституції .

Що до сутності конституції виділяють 2 підходи:

1. Західна концепція – основна сутність конституції є обмеження державної влади.

2. Марксистська – конституція, є акт планової боротьби, що чітко обмежує поведінку особи.

Що до меж конституційного регулювання виділяють 3 моделі:

Ліберальна – обмеження предмету конституційного регулювання (Конституція США)

Етатистська – надмірне, розширення предмету конституційного регулювання (Мексика).

Змішана (ліберально-етатистська) – чітко визначає предмет конституційного регулювання (Франція, Іспанія, Італія, Португалія), всі «нові та новітні» конституції

Юридичні властивості конституції:

1. Вища юридична сила

2. Особливий порядок прийняття

3. Особливий порядок внесення змін та доповнень, що забезпечує стабільність

4. Особливості змісту

 

Під сутністю к-ції розуміють закріплення важливих моментів д-сті д-ви, осн.ор-нів д-ви, зв’язків між ними, тобто закріплення державного мех-зму і статусу ос.в д-ві. Сутність к-ції в тому, що це осн. з-н, який володію вищою юр.силою. Це фундамент прав.с-ми.

Сутність к-ції проявляється також в тому, що вони відображають баланс осн.соц.інтересів в сус-ві.

Об’єктами конст.регул-ня є групи сусп.віднос., які регул.к-ція, ними виступають:

1. Головною являється група відносин, пов’язаних із орг-цією вищої держ.вл., т обто закріплюється держ.мех-зм, порядок його утв-ня і функціонування.

2. Об-том конст.регул-ня виступає правовий статус особи: п-ва, свободи та об-ки гр.-н.

3. Відносини, які регул.держ.устрій кр-ни. В федеративній д-ві особлива увага приділяється питанням про стр-ру і співвідношення федеральної влади та влади суб-тів федерації.

4. питання, які стос.взаємовідносин з ін д-ами.

5. Норми, які закріпл.соц.роль д-и.

6. норми, яків регул.порядок зміни к-цій, прийняття нових к-цій.

Ф-ції конституцій – це те, для чого вона приймається і працює.

До них відносять:

1. юр.ф-ція, тобто регул-ня певних сусп.віднос., формування і закріплення осн.моментів життя д-сті д-и.

2. політ.ф-ція полягає у закріпленні політик.устрою, співвідношення політ.сил всередині конкретної д-и і надання їм можливості вільного функціонування і вільної політ.б-би.

3. ідеологічна ф-ція розуміється як ф-ція найвищого прав.авторитету для гр-н та д-ви, тобто к-ція – це з-н, який виховує повагу до п-ва та найбільш важливих цінностей в д-ві.


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  7. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  8. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  9. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  10. Базове поняття земле оціночної діяльності.
  11. Базові поняття
  12. Базові поняття про класифікацію медичної техніки




Переглядів: 629

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Д25.Рішекння Європейського суду з прав людини як джерело конст права в ЗК. | Теорія та практика установчої влади в конст заруб країнах.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.238 сек.