Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Слухання музики

Музика «Кармен» - сповнена життя і світла, яскраво оспівує свободу людської особистості. Герої опери змальовані темпераментно, з усією психологічною складністю характерів.

Опера відкривається увертюрою, у якій зіставлені образи сонячно осяяного життя і щемлива тема трагічної долі Кармен. У ній відображений контраст оптимістичного зображення життя та особистості трагедії.

Прослухайте увертюру до опери «Кармен» Ж.Бізе.

· Контрастують чи доповнюють одна одну теми увертюри?

Слухання увертюри до олпери «Кармен» Ж. Бізе

Початок першої дії насичений рухами і фарбами народних сцен: хор солдатів, марш хлопчиків. Хор дівчат, робітниць фабрики, передує виходу Кармен. Образ Кармен розкривається завдяки пісням й танцям іспанського та циганського народів, що вирізняються надзвичайним темпераментом. «Вихідна арія» Кармен – знаменита Хабанера, що характеризує головну героїню опери.

 

Хабанера-народний танець-пісня, що виник на Кубі, а пізніше набув популярності в Іспанії.

 

«У любові, як у пташки, крила» наближена до іспанських пісень-танців. У ній відчуваються здатність героїні до сильних і пристрасних почуттів, її владна сила, вогняний темперамент . Чарівна мелодія її «вихідної» арії, у якій розкриваються дика грація та горда вдача, звучить на фоні чіткого супроводу, що імітує гітару.

Прослухайте Хабанеру Кармен.

· Як ця музика характеризує головну героїню?

 

Слухання Хабанери з опери «Кармен» Ж.Бізе.

В опері Бізе з’явилися нові персонажі, яких не було в новелі П.Меріме. Це Тереодор Ескамільйо та наречена Хозе Мікаела.

Музичною характеристикою Ескамільйо є знамениті куплети тореадора, де змальовано характерні риси одного з найяскравіших персонажів опери. Ескамільйо із запалом розповідає про своє сповнене ризику життя. А нагорода за перемогу – слава та кохання красунь!

Енергійний марш Тореодора – це лейтмотив відважного героя кориди.

Прослухайте куплети тореадора з опери «Кармен»

· Як ця музика характеризує Ескамільйо?

 

Слухання куплетів тореадора з опери «Кармен» Ж. Бізе.

Першу постановку опери «Кармен» у Парижі зустріли з обуренням, тому що тодішня публіка не звикла до такої музики, до такого сюжету. Через те, що в центрі опери було поставлено просту робітницю, що в ній зображено контрабандистів, причому за допомогою музики, побудованої на народних мелодіях, оперу було названо аморальною. Бізе вважав провал свого улюбленого твору великою особистою трагедією. Проте незабаром опера з великим успіхом обійшла європейські сцени. На батьківщині композитора, в Парижі, вона була знову поствлена тільки через вісім років.

П.Чайковський писав: « «Кармен» у повному розумінні є шедевром. Вона з тих речей, яким суджено відбити в собі в найбільшій мірі музичні прагнення цілої епохи… я переконаний, що років через 10 «Кармен» буде найпопулярнішою оперою у світі». Ці слова підтвердились дальшою її долею. «Кармен» стала однією з найулюбленіших і найвідоміших опер в усьому світі.

 

Саме ця опера надихнула російського композитора Родіона Щедріна до оркестрової транскрипції цієї опери.

Використання музики опери в «Кармен-сюїті» Родіон Щедрін пояснив так: «Образ Кармен мтав узагальненим завдяки музиці Жоржа Бізе». «Кармен» без Бізе завжди нестиме якесь розчарування… Публіка завжди чекатиме знамениту арію тореодора, без неї вважатиме себе обманутою у кращих сподіваннях… Надто міцно пов’язана наша пам'ять із музичними образами безсмертної опери. Так виникла думка про створення транскрипції.

Прослухайте фрагмент «Кармен-сюїти» Р.Щедріна

· На яких темах опери засновані ці фрагменти?

 

Слухання фрагментів «Кармен-сюїти» Р.Щедріна

«Хореографії під силу виразити всю повноту гами людських почуттів. Потрібно розхвилювати людину – у цьому одне з найважливіших завдань будь-якого мистецтва, зокрема й балету», - писав композитор Р.Щедрін.

1967 року в Москві на сцені Большого театру відбулася прем’єра балету «Кармен», музикою до якого була транскрипція на теми однойменної опери Ж.Бізе – «Кармен-сюїта». Головну партію в ньому танцювала відома балерина Майя Плісецька, а постановку здійснив видатний кубинський хореограф Альберто Алонсо. «Усі рухи Кармен Плісецької мали особливий сенс, виклик, протест: і глузливий рух плечем, і відставлене стегно, і різкий поворот голови, і пронизливий погляд спідлоба. Неможливо забути, як Кармен Плісецької – немов застиглий сфінкс – дивилася на танець Тореодора, і вся її частична поза передавала колосальне внутрішнє напруження: вона зачаровувала глядачів, приковувала до себе їх увагу, мимоволі відволікаючи від ефектного соло Тореодора», - зазначали музикознавці.

Кармен не лише неабияка жінка, горда і безкомпромісна, і не лише символ кохання. Вона-гімн кохання чистого, чесного, вимогливого, колосального польоту почуттів, на які не здатний жоден чоловік, що зустрілися їй. Кармен не лялька, не красива іграшка. Для неї кохання- суть життя. Ніхто не зміг оцінити, зрозуміти її внутрішній світ, прихований за сліпучою красою. Хозе пристрасно покохав Кармен. Кохання перетворила грубого, обмеженого солдата, відкрило йому духовні радощі, але для Кармен його обійми незабаром перетворюються на кайдани. Захоплений своїм почуттям, хозе не намагається зрозуміти Кармен. Він починає кохати вже не Кармен, а своє почуття до неї. Вона могла б покохати і Тореро, який є небайдужим до її краси. Але Тореро – витонченго галантний, блискучий і безстрашний – внутрішньо ледачий , холодний, він нездатний боротися за кохання. І природно, такого, як він, не може кохати вимоглива і горда Кармен. А без кохання немає щастя в житті, і Кармен приймає смерть від Хозе, щоб не вступати на шлях компромісу або самотності вдвох.

IV. Виконання пісні П.Майбороди «Моя стежина .

Робота над піснею «Моя стежина»

Радість і печаль, любов і смерть, мить і вічність - все це зустрілось на життєвій стежині волелюбної красуні Кармен. Цікаво, а що зустріне кожен з нас на своїй життєвій стежині? Життєві пристрасті нікого не оминуть. А поки що спитаємо про це в авторів пісні «Моя стежина» - поета Андрія Малишка та композитора Платона Майбороди. І продовжимо її розучування.

 

Караоке. «Моя стежина»

 


Читайте також:

  1. ВИДИ ТА ТЕХНІКИ СЛУХАННЯ І ЙОГО РОЛЬ У МІЖОСОБИСТІСНОМУ СПІЛКУВАННІ
  2. Вплив музики на життя людини.
  3. Додавання в слайд музики і звукових ефектів
  4. Організація навчання дидактичного слухання (аудіювання) і розуміння мовлення
  5. Парламентські слухання з питань молодіжної політики
  6. Проведення мною уроку музики у 1-В класі
  7. Розвиток архітектури, живопису, художніх ремесел, музики.
  8. Слухання Бенджамін Бріттен, «Путівник по оркестру для молоді».
  9. Слухання Василь Барвінський, квартет для двох скрипок, альта і віолончелі.
  10. Слухання Вольфганг Амадей Моцарт, опера «Чарівна флейта», арія Цариці Ночі, дует Папагено і Папагени.
  11. Слухання музики.




Переглядів: 1323

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вступне слово вчителя. | Вступне слово вчителя.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.