Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Інформатика як наука

Лекція № 1 «Основні етапи історії інформатики» (2 год.).

Мета:

Навчальна:

· формування нових знань, умінь і навичок по темі “Основні етапи історії інформатики”, формування загальнавчальних і спеціальних умінь і навичок, контроль за засвоєнням навчального матеріалу.

Розвиваюча:

· розвивати вміння виділяти головне; розвивати мислення студентів за допомогою аналізу, порівняння й узагальнення досліджуваного матеріалу; самостійність; розвиток мови, емоцій, логічного мислення студентів.

Виховна:

· формувати інтерес до предмета, навички контролю й самоконтролю; почуття відповідальності, ділові якості студентів. Активізація пізнавальної й творчої активності студентів.

План:

1. Інформатика як наука.

2. Три лінії в історії інформатики:

2.1. Лінія розвитку засобів збереження інформації та інформаційного обміну.

2.2. Лінія розвитку засобів передавання інформації на відстань

2.3. Лінія розвитку засобів опрацювання інформації: від абака до ЕОМ

Знайомство з інформатикою і можливостями комп’ютерного інтелекту сьогодні необхідно практично кожній людині. У великій енциклопедії термін «інформатика» визначається як «наукова дисципліна, вивчаюча структуру і загальні якості наукової інформації, а також закономірності її виникнення, перетворення, передачі і використання в різних сферах людської діяльності». Там же відмічено, що інформатика тісно пов’язана з обчислювальною технікою.

Поява потужних комп’ютерів і їх широке використання для опрацювання інформації привело до необхідності змінити визначення поняття «інформатика».

Термін "інформатика" є порівняно новим - він з'явився, у 80-х роках минулого століття як назва сукупності наукових напрямів, тісно пов'язаних із появою комп'ютерів та їх стрімким, проникненням в усі сфери людської діяльності. Інформатика концентрує свою увагу на питаннях, які стосуються перебігу та використання інформаційних процесів, структурування інформації, способів і методів її подання та опрацювання.

Інформатика виникла не на порожньому місці. Її витоки йдуть із трьох джерел: кібернетики - науки про процеси управління та загальні закономірності побудови систем управління, прикладної математики та електронної обчислювальної техніки. Саме з появи електронних обчислювальних машин ведеться відлік історії інформатики.

Інформатика – це наука про методи та засоби отримання, опрацювання, зберігання, передачі, подання інформації.

Інформатика – це комплексна, технічна наука, яка систематизує прийоми створення, збереження, відтворення, обробки та передачі даних засобами обчислювальної техніки, а також принципи функціонування цих засобів та методи керування ними. Термін "інформатика" походить від французького слова Informatique і створений з двох слів: інформація та автоматика. Цей термін введений у Франції в середині 60-х років XX ст., коли почалося широке використання обчислювальної техніки. Тоді в англомовних країнах увійшов у вживання термін "Computer Science" для позначення науки про перетворення інформації, яка базується на використанні обчислювальної техніки.

Поява інформатики обумовлено виникненням та розповсюдженням нової технології збору, обробки та передачі інформації, пов’язаною з фіксацією даних на машинних носіях.

Сьогодні комп’ютерна інформатика розглядається як новий науковий напрямок, пов'язаний з автоматизованим опрацюванням інформації. Воно охоплює подання даних і знань в пам’яті комп’ютера і їх використання для автоматизації процесів програмування, проектування, управління і багато іншого.

Предмет інформатики як науки складають:

· апаратне забезпечення засобів обчислювальної техніки;

· програмне забезпечення засобів обчислювальної техніки;

· засоби взаємодії апаратного та програмного забезпечення;

· засоби взаємодії людини з програмними і апаратними засобами.

Основною задачею інформатики як науки - це систематизація прийомів та методів роботи з апаратними та програмними засобами обчислювальної техніки. Мета систематизації полягає у тому, щоб виділяти, впроваджувати та розвивати передові, більш ефективні технології автоматизації етапів роботи з даними, а також методично забезпечувати нові технологічні дослідження.

Інформатика – практична наука. Її досягнення повинні проходити перевірку на практиці та прийматися у тих випадках, якщо вини відповідають критерію підвищення ефективності. У складі основної задачі сьогодні можна виділити такі основні напрямки інформатики для практичного застосування:

· архітектура обчислювальних систем (прийоми та методи побудови систем, що належать для автоматичної обробки даних);

· інтерфейси обчислювальних систем (прийоми та метод керування апаратним та програмним забезпеченням);

· програмування (прийоми, методи та засоби розробки комплексних задач);

· перетворення даних (прийоми та методи перетворення структур даних);

· захист інформації (узагальнення прийомів, розробка методів та засобів захисту даних);

· автоматизація (функціонування програмно-апаратних засобів без участі людини);

· стандартизаці (забезпечення сумісності між апаратними та програмними засобами, між форматами подання даних, що відносяться до різних типів обчислювальних систем).

Комп’ютерна інформатика стала основою нової інформаційної технології рішення різносторонніх задач обробки інформації. Наприклад однією з таких новітніх технологій є заміна традиційного «паперового» способу представлення і опрацювання інформації на новий, «безпаперовий». В науковій і популярній літературі з’явились нові терміни: «безпаперова інформатика» та «безпаперове рішення задач». Сьогодні вони планують, проектують, управляють, управляють, обчислюють, консультують, навчають, дають можливість приєднатися до досягнень колективного розуму (Інтернету) і навіть більше – внести в нього свій особистий інтелектуальний вклад. Але до появи такого універсального джерела інформації і незамінного помічника в багатьох сферах людської діяльності передувала непроста історія.


Читайте також:

  1. Адміністративне право як наука.
  2. Аксіологія як наука про цінності. Філософські концепції цінностей.
  3. Аналітична хімія, як фундаментальна наука.
  4. Антична наука
  5. АНТИЧНА НАУКА І ТЕХНІКА
  6. Взаємозв'язок географії туризму з іншими науками
  7. Взаємозв'язок соціології з іншими науками
  8. Взаємозв’язок етики з іншими науками, що вивчають мораль
  9. Взаємозв’язок політології з іншими соціальними науками
  10. Взаємозв’язок філософії з науками
  11. Виробнича санітарія як наука, її визначення та значення.
  12. Геодезія як наука




Переглядів: 1856

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Приклади побудови структурних схем алгоритмів. | Лінія розвитку засобів збереження інформації та інформаційного обміну.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.