Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 7 ЦЕНТРАЛЬНІ ОРГАНИ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ В УКРАЇНІ

7.1 Кабінет Міністрів України: структура і компетенція.

7.2 Міністерства України та їх повноваження.

7.3 Державні служби (державні комітети) України. Центральні органи виконавчої влади зі спеціальним статусом.

 

7.1 Кабінет Міністрів України: структура і компетенція

 

Кабінет Міністрів України(Уряд,)здійснюючи виконавчу владу безпосередньо та через мініс­терства, інші центральні органи виконавчої влади, Раду міністрів Автономної Республіки Крим та місцеві державні ад­міністрації, _________________

________________________________________________________________________

Кабінет Міністрів України відповідальний перед _________________________

_____________________, підконтрольний і під­звітний __________________________ у межах, передбачених Конс­титуцією України, у своїй роботі керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України.

Законом України "Про Кабінет Міністрів України" від 07.10.2010 № 2591-VIзакріплені такі основні завдання Кабінету Міністрів України:

· забезпечення державного суверенітету та економічної са­мостійності України, здійснення внутрішньої та зовнішньої політики держави, виконання Конституції та законів України, актів Президента України;

· вжиття заходів до забезпечення прав і свобод людини та громадянина, створення сприятливих умов для вільного і гар­монійного розвитку особистості;

· забезпечення проведення фінансової, цінової, інвестицій­ної і податкової політики; політики у сферах праці та зайня­тості населення, соціального захисту, охорони здоров'я, освіти, науки і культури, охорони природи, екологічної безпеки і при­родокористування;

· забезпечення однакових умов для розвитку всіх форм власності;

· здійснення заходів щодо забезпечення обороноздатності та національної безпеки України;

· організація і забезпечення провадження зовнішньоеко­номічної діяльності, митної справи.

Діяльність Кабінету Міністрів України ґрунтується на при­нципах _________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

До складу Кабінету Міністрів України входять __________________________

_______________________________________________ По­сади членів Кабінету Міністрів України належать до ___________________________, на які не поширюється трудове законодавство. Членами Кабінету Міністрів України можуть бути ________

________________________________________________________________________Не можуть бути призначені на посади членів Кабінету Міністрів України особи, які мають не погашену і не зняту в установленому законом порядку судимість.

Голосування у Верховній Раді України щодо призначення Прем'єр-міністра України проводиться _______________________________. Рішення приймається _____________________________________________Верховної Ради України.

Члени Кабінету Міністрів України, крім міністра оборони України і міністра закордонних справ України, призначаються на посаду Верховною Радою України за поданням ____________________________. Міністр оборони України і міністр закордон­них справ України призначаються на посаду Верховною Радою України за поданням _____________________________.

Кабінет Міністрів України набуває повноважень _________________________

________________________________________________________________________

Кабінет Міністрів України не пізніше ніж у тридцятиденний термін після набуття повноважень подає на розгляд Верховної Ради України ­­­­­­­­­­­­­­­­­___________________

________________________________, в якій визначається стратегія його діяльності.

Програма діяльності Кабінету Міністрів України вважається схваленою, якщо за неї проголосувала _________________________________ Верховної Ради України.

Кабінет Міністрів України припиняє свою діяльність у разі:

· складення повноважень Кабінету Міністрів України у зв'язку з обранням нового складу Верховної Ради України;

· дострокового припинення повноважень Кабінету Мініст­рів України у разі: ____

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Члени Кабінету Міністрів України несуть _______________________________ за результати діяльності Кабінету Міністрів України як колегіального органу виконавчої влади та _______________________________________ за стан справ у доручених їм сферах дер­жавного управління.

Організаційною формою роботи Кабінету Міністрів України є його _________, яке скликається Прем'єр-міністром України і вважається правомочним, якщо на ньому присутні ________________________ посадового складу Кабінету Міністрів України. Голо­вує на засіданнях Кабінету Міністрів України ____________________, а в разі його відсутності — Перший віце-прем'єр-міністр України.

Для забезпечення ефективної реалізації повноважень Кабі­нету Міністрів України, координації дій органів виконавчої влади, попереднього розгляду проектів нормативно-правових актів, утворюються урядові ко­мітети.

Урядовий комітет — це ______________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

У складі Кабінету Міністрів України діють такі урядові комітети:___________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Організаційне, експертно-аналітичне, правове, інформацій­не та матеріально-технічне забезпечення діяльності Кабінету Міністрів України здійснює ___________

________________________, який очолює міністр Кабінету Міністрів України.

Кабінет Міністрів України на основі Конс­титуції та законів України видає постанови і розпорядження, обов'язкові для виконання.

Постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України приймаються на засіданнях Кабі­нету Міністрів України шляхом голосування ______________________ посадового складу Кабінету Міністрів України. У разі однако­вої кількості голосів голос _____________________________ України є вирі­шальним.

 

7.2 Міністерства України та їх повноваження

Міністерство (від лат. ministro, що означає керую, служу) — ______________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади утво­рюються, реорганізовуються та ліквідовуються ___________________________.

За характером діяльності вони поділяються на _______________, тоб­то ті, які керують певною галуззю (наприклад, Міністерство оборони України, Міністерство внутрішніх справ України, Міністерство охорони здоров'я України та ін.) та _______

_______________ — ті, на які покладено вико­нання певної і водночас основної функції (наприклад, у сфері праці та соціальної політики — Міністерство соціаль­ної політики України, у сфері фінансів — Міністерство фінансів України).

В Україні у системі центральних органів виконавчої влади функціонують такі міністерства (взагалі 18):

· Міністерство аграрної політики та продовольства України.

· Міністерство внутрішніх справ України.

· Міністерство доходів і зборів України.

· Міністерство екології та природних ресурсів України.

· Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.

· Міністерство енергетики та вугільної промисловості України.

· Міністерство закордонних справ України.

· Міністерство інфраструктури України.

· Міністерство культури України.

· Міністерство молоді та спорту України.

· Міністерство оборони України.

· Міністерство освіти і науки України.

· Міністерство охорони здоров'я України.

· Міністерство промислової політики України.

· Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.

· Міністерство соціальної політики України.

· Міністерство фінансів України.

· Міністерство юстиції України.

Міністерства є єдиноначальними органами. Вони очолюють­ся _____________, які призначаються на посаду і звільняються з посади в установленому порядку ____

__________________за поданням ____________________________, входять до складу ______________________ і за посадою належать до _____________________.

Міністерство як центральний орган будується за такою схе­мою: ____________ (Міністр, перші заступники, заступники, ко­легія) — ___________________________ (управління, відді­ли) — ___________________________________________________

__________________________________(бухгалтерія, управління кадрів та ін.). Апарат міністерства складається з державних службовців і очолюється першим заступником міністра. Мі­ністерство може мати підпорядковані йому підрозділи (орга­ни), у тому числі територіальні (регіональні), які становлять _________________________

У цілому діяльність міністерств об'єднує два типи функцій: функції із забезпечення аналітико-консультативної допомоги ________________________________

_______________________________; функції забезпечення ______________________

______________________________

Міністерство в межах своїх повноважень на основі та на ви­конання актів законодавства видає накази, організовує і конт­ролює їх виконання. Рішення міністерства є ___________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Для погодженого вирішення питань, що належать до компе­тенції міністерства, обговорення найважливіших напрямів йо­го діяльності утворюється ______________

_________________________.

Для розгляду наукових рекомендацій та інших пропозицій щодо головних напрямів розвитку науки і техніки, обговорен­ня найважливіших програм та інших питань у міністерстві може утворюватися ______________________________________ з науков­ців і висококваліфікованих фахівців.

 

7.3 Державні служби (державні комітети) України. Центральні органи виконавчої влади зі спеціальним статусом

Державні служби (державні комітети)— це ___________________________

________________________________________________________________________

__________________. Не формуючи безпосередньо урядову політику, державні комітети покликані сприяти міністерствам та уряду в цілому в реаліза­ції цієї політики шляхом виконання функцій державного управління, як правило, міжгалузевого чи міжсекторного ха­рактеру.

Голови державних служб (комітетів) ____________________ до складу Кабінету Міністрів і мають ста­тус _____________________________. Державні служби (комітети) діють на під­ставі положень, які затверджує _________________________.

В Україні у системі центральних органів виконавчої влади функціонують такі державні служби та інші органи виконав­чої влади, статус яких прирівнюється до Державної служби України:

Державні служби (25):

· Державна авіаційна служба України.

· Державна архівна служба України.

· Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України.

· Державна виконавча служба України.

· Державна казначейська служба України.

· Державна міграційна служба України.

· Державна пенітенціарна служба України.

· Державна прикордонна служба.

· Державна пробірна служба України.

· Державна реєстраційна служба України.

· Державна санітарно-епідеміологічна служба України.

· Державна служба геології та надр України.

· Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України.

· Державна служба експортного контролю України.

· Державна служба з питань інвалідів та ветеранів України.

· Державна служба зайнятості України.

· Державна служба інтелектуальної власності України.

· Державна служба статистики України.

· Державна служба України з контролю за наркотиками.

· Державна служба України з лікарських засобів.

· Державна служба України з надзвичайних ситуацій.

· Державна служба України з питань захисту персональних даних;

· Державна служба України з питань протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально небезпечних захворювань.

· Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

· Державна служба фінансового моніторингу України.

Державні агентства (15):

· Державне агентство автомобільних доріг України.

· Державне агентство водних ресурсів України.

· Державне агентство екологічних інвестицій України.

· Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України.

· Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами України.

· Державне агентство з питань науки, інновацій та інформатизації України.

· Державне агентство земельних ресурсів України.

· Державне агентство лісових ресурсів України.

· Державне агентство резерву України.

· Державне агентство рибного господарства України.

· Державне агентство України з питань кіно.

· Державне агентство України з туризму та курортів.

· Державне агентство з управління державними корпоративними правами та майном.

· Державне агентство України з управління зоною відчуження.

· Державне космічне агентство України.

Державні інспекції (12):

· Державна архітектурно-будівельна інспекція України.

· Державна екологічна інспекція України.

· Державна інспекція навчальних закладів України.

· Державна інспекція сільського господарства України.

· Державна інспекція техногенної безпеки України.

· Державна інспекція України з безпеки на морському та річковому транспорті.

· Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті.

· Державна інспекція України з контролю за цінами.

· Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів.

· Державна інспекція України з питань праці.

· Державна інспекція ядерного регулювання України.

· Державна фінансова інспекція України.

Інші ЦОВВ:

· Національне агентство з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації інфраструктурних проектів.

· Пенсійний фонд України.

Крім державних служб (комітетів) до складу центральних органів виконавчої влади належать __________________________________________. Це новий вид органів виконавчої влади, особливість яких полягає в тому, що всі питання їх правового статусу та взаємовідносин з іншими органами мають вирішуватися ____________

________________________________________________________________________. ЦОВВ зі спеціальним статусом мають особливі за­вдання та повноваження. Щодо них можуть встановлюватися спеціальні умови утворення, реорганізації та ліквідації, підконтрольності та підзвітності.

До ЦОВВ України зі спеціаль­ним статусом віднесено:

· Антимонопольний комітет України.

· Державний комітет телебачення і радіомовлення України.

· Фонд державного майна України.

· Адміністрація Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України.

· Національне агентство України з питань державної служби.

 

 

Тема 8 РЕГІОНАЛЬНІ ОРГАНИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ

 

8.1 Територіальні органи центральних органів виконавчої влади: права, компетенція, функції.

8.2 Основні завдання, правовий статус, компетенція місцевих державних адміністрацій.

8.3 Повноваження місцевих державних адміністрацій. Відносини місцевих державних адміністрацій у системі вертикальних та горизонтальних зв'язків.

8.4 Управління факультативними територіальними одиницями.

 

8.1 Територіальні органи центральних органів виконавчої влади: права, компетенція, функції

Територіальні органи (підрозділи) міністерств та інших ЦОВВ є ____________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________. Разом з власне апаратом відповідного центрального органу (міністерства, державної служби) вони утворюють _______

___________________________________________________, яка отримала визначення як _______________________________________________________________________.

Розв'язання проблеми перерозподілу повноважень між управлінськими ланками вбачають у використанні _____________________________, відповідно до якого ________________________________________________________________________________________________________________________________________________. Поняття субсидіар­ності констатує, що місцеві умови та обставини не тільки різ­няться між собою, а й змінюються протягом певного часу. Тому обсяг послуг, що надаються, так само, як і обсяг функцій міс­цевих органів управління, має відповідати постійно змінюва­ним та оновленим потребам і умовам, враховуючи місцеву спе­цифіку.

Зазвичай на місцевому рівні органами міністерств, держав­них служб (комітетів) є ___________________________________________________________________

_______________________________________________________. Ці підрозділи реалізують на відповідній території політику держави та функ­ції державного управління в питаннях ____________________________________________________________

________________________________________________________________________

Особливу групу становлять ___________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

До їх складу на­лежать: управління, відділи Міністерства внутрішніх справ; управління Міністерства юстиції; податкові адміністрації (інс­пекції) Державної податкової адміністрації; територіальні від­ділення Державної митної служби; територіальні відділення Антимонопольного комітету; відділення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України; управління, відділи Служ­би безпеки України, управління, відділи Державної служби статистики; управління, відділи Державної фінансової інспекції України; відділення пенсійного фонду тощо.

 

8.2 Основні завдання, правовий статус, компетенція місцевих державних адміністрацій

Місцеві державні адміністрації — це __________________________________

_______________________________. У межах своїх повноважень вони здійснюють виконавчу владу на тери­торії відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а та­кож реалізують повноваження, делеговані їм відповідними ра­дами. Місцеві державні адміністрації перебувають у системі ______________________. Вони в цілому підзвітні та під­контрольні органам виконавчої влади вищого рівня та відповід­ним радам (обласним та районним) щодо повноважень, делего­ваних їм цими радами.

Місцеві державні адміністрації є ______________________________________

________________________________________________________________________

Уряд на своєму засіданні роз­глядає кандидатури на посади голів місцевих державних адміністрацій і приймає рішення про їх подання Президенту України. У разі відхилення Президентом поданої кандидатури вноситься на розгляд нова кандидатура.

Голови місцевих дер­жавних адміністрацій під час здійснення своїх повноважень відповідальні перед __________________________________________________, підзвітні та підконтрольні __________________________________________________ _________________________________________________________ у частині повноважень, делегованих їм цими радами, щорічно звітують перед відповідними радами з питань виконання бюджету, програм соціально-економічного та куль­турного розвитку територій і делегованих повноважень.

Го­лови обласних державних адміністрацій мають право дорадчо­го голосу на засіданнях ___________________, а голови районних дер­жавних адміністрацій — на засіданнях ___________________. Від­повідно до Конституції України (ст. 118) обласна чи районна рада може висловити недовіру голові відповідної місцевої дер­жавної адміністрації, на підставі чого ___________________ при­ймає рішення і дає обґрунтовану відповідь. Якщо недовіру го­лові районної чи обласної державної адміністрації висловили ___________________________________________, Президент України приймає рішення про відставку голови місцевої дер­жавної адміністрації.

Голови місцевих державних адміністрацій, їх заступники, керівники управлінь, відділів, інших структурних підрозділів адміністрацій не можуть бути _______

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Об'єктами управління з боку місцевих дер­жавних адміністрацій є ____________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Нормативно-правові акти місцевих державних адміністра­цій підлягають _____

_____________________________________________і лише після цього вступають у силу, а акти, що стосу­ються прав та обов'язків громадян, вступають у силу не раніше ніж ___________________________________.

Конституцією України (ст. 133) встановлено ______________________________

____________________________, а міські державні адміністра­ції, що в них утворюються, за обсягом своїх повноважень при­рівнюються до статусу __________________

Пропозиції щодо призначення на посаду або звільнення з посади голови районної державної адміністрації в АР Крим вносяться на розгляд _________________

_________________________________________________________

Основними завданнями місцевих державних адміністрацій є _______________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

8.3 Повноваження місцевих державних адміністрацій. Відносини місцевих державних адміністрацій у системі вертикальних та горизонтальних зв'язків

 

Повноваження органу виконавчої влади — це ____________________________

___________. Обсяг повноважень, закріплених за кож­ним органом виконавчої влади відповідно до покладених на нього завдань і функцій виражає їх ________________.

Повноваження місцевих державних адміністрацій поділяються на __________

_______________. Власні повноваження місцевих державних адміністрацій за змістом і ступенем охоплення об'єктів управління у свою чергу класифікуються на ____

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Законодавством визначено такі основні спеціальні повнова­ження місцевих державних адміністрацій, а саме в галузях:

· економічного та соціального розвитку — _______________________________

________________________________________________________________________

· бюджету і фінансів — ________________________________________________

· управління майном, приватизації та підприємництва — ___________________

________________________________________________________________________

· містобудування, житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв'язку — ________________________________

________________________________________________________________________

· використання та охорони земель, природних ресурсів і довкілля — _________

________________________________________________________________________

· науки, освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту, материнства і дитинства, сім'ї та молоді, соціального забезпечення та соціального захисту — _____

________________________________________________________________________

· зайнятості населення, праці та заробітної плати — ________________________

________________________________________________________________________

· міжнародних та зовнішньоекономічних відносин — ______________________

________________________________________________________________________

· оборонної роботи —___________________________________________________

Делеговані повноваження місцевих державних адміністра­цій — це _________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження _________________

___________, делеговані їм відповідними рада­ми, а також_______________________

_________________________________, делеговані їм у межах, визначених законами, Кабінетом Міністрів України. Передача місцевим державним адміністра­ціям повноважень інших органів супроводжується передачею їм __________________________

________________________________________________________________________

Відносини місцевих державних адміністрацій — це _______________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

За характером вони поділяються на ____________________________________

________________________________________________________________________

За формою і вираженням — на ________________________________________

За сферами виявлення — _____________________________________________

________________________________________________________________________

Відносини з Президентом ґрунтуються на _______________________________

________________________________________________________________________

Відносини з Кабінетом Міністрів України передбачають __________________

________________________________________________________________________

Відносиниз міністерствами та іншими ЦОВВ ґрунтуються на засадах ______

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Голова місцевої державної адміністрації має право порушу­вати перед міністерствами, іншими ЦОВВ вмотивовані питан­ня про ___________________________

__________________________________________, на підставі чого ці органи мають у місячний термін прийняти рішення та дати обґрунтовану відповідь.

У рамках структур виконавчої влади важливими є відноси­ни між обласними та районними місцевими держадміністраціями. Обласні державні адміністрації у межах своїх повнова­жень спрямовують діяльність _______________________________ та здійснюють контроль за нею. Голови обласних дер­жавних адміністрацій мають право скасовувати розпорядження _______________________________________, що суперечать Конс­титуції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, актам Президента України, Кабінету Міністрів, голів обласних державних адміністрацій, а також міністерств, інших ЦОВВ.

За результатами роботи районної державної адміністрації голова обласної державної адміністрації може застосовувати встановлені законодавством _________

______________________________________________. За наявності підстав, передбачених законодавством, голови обласних державних ад­міністрацій можуть порушувати питання перед __________________________________________ про притягнення до дисциплінарної від­повідальності ___________________________________

Місцеві державні адмініст­рації не мають права втручатися у здійснення _____

________________________________________________________________________

 

8.4 Управління факультативними територіальними одиницями

 

Територіальна локалізація соціальних, економічних, екологічних проблем далеко не завжди збігаєть­ся з адміністративно-територіальними межами. Це створює певні управлінські проблеми. Для їх вирішення на державно­му рівні мають бути розв'язані питання управління територія­ми, які не є адміністративно-територіальними одиницями. У науковій літературі такі території називають______

___________________________________________________

До основних територіальних одиниць належать території, межі яких сталі. Законодавство не визначає кінцевого терміну дії цих меж. Такими є________________

_____________________________________________. В Україні адміністративно-територіальні одиниці - це _______________________________________________

Територіальний округ - _______________________________________________

________________________________________________________________________

До таких відносяться _________________________________________________

________________________________________________________________________

До факультативних територіальних одиниць відносяться:

1) екологічні зони,

2) зони територіальної охорони,

3) спеціальні (вільні) економічні зони,

4) території з іншими видами спеціаль­них режимів господарської діяльності.

1) Екологічні зони- це ________________________________________________

________________________________________________________________________

Екологічні зони поділяються на:

· _________________________________- ділянки суходолу або водно­го простору, природні комплекси яких мають особливе приро­доохоронне, наукове, естетичне, рекреаційне значення, а також прилегла охоронна територія;

· _____________________- зони, які мають особливе рекреаційне значення, і це визначає їх економічну спеціалізацію;

· ___________________________- територія, в межах якої відбули­ся стійки негативні, несумісні з життєдіяльністю людини, зміни навколишнього середовища.

2) Зони територіальної охорони- ______________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

3) Спеціальна (вільна) економічна зона (СЕЗ)- ___________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Спеціальні економічні зони - господарські анклави, які мають безмитний або піль­говий режим ввезення або вивезення товарів, певну відособле­ність у торговельному й валютно-фінансовому відношенні від решти території приймаючої країни.

Відповідно до закону, метою створення СЕЗ є ___________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Статут, строк і територію СЕЗ визначає для кожної СЕЗ __________________ прийняттям відповідного закону.

На території України можуть створюватися такі різновиди СЕЗ:____________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

СЕЗ створюються Верховною Радою (ВР) з ініціативи ____________________

________________________________________________________________________

Управління СЕЗ здійснюється на двох рівнях. Перший рі­вень - це __________

_____________________________, другий - ___________________________________

Для іноземних інвесторів необхідно створити умови, що за­безпечують прискорену адаптацію їх до особливостей роботи в приймаючій країні, а також виходу на її внутрішній ринок. Для створення таких умов проводяться такі заходи:________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Дослідження останніх років показали, що інвестори надають великого значення політичній стабільності в приймаючій країні, ставленню її уряду і населення в цілому до приватних інвести­цій, традиціям поваги до міжнародних зобов'язань тощо.

4) До територій з іншими видами спеціальних режимів госпо­дарської діяльності можна віднести виключну (морську) еконо­мічну зону України.

Виключна (морська) економічна зона України - ___________________________

________________________________________________________________________

 

 

Тема 9 МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ ТА ЙОГО ОСОБЛИВА РОЛЬ У ДЕРЖАВНОМУ УПРАВЛІННІ

 

9.1 Правовий статус органів місцевого самоврядування в системі державного управління.

9.2 Система місцевого самоврядування в Україні.

9.3 Громадянин в державному управлінні.

9.1 Правовий статус органів місцевого самоврядування в системі державного управління

 

Місцеве самоврядування — це _________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Місцеве самоврядування є складовою організації управління суспіль­ством. На відміну від місцевого управління, місцеве самовря­дування є діяльністю, спрямованою на забезпечення потреб та інтересів місцевого населення.

Нормативне регулювання організації та діяльності місцево­го самоврядування здійснюється внутрішнім правом кожної держави, а також відповідними актами міжнародного рівня, зокрема _______________________________________________. Ця хартія визначила принципи, основні напрями місцевого самов­рядування, його співвідношення з місцевим управлінням. Пра­вовою основою місцевого самоврядування в Україні є ___________________________, яка закріпила систему місцевого самовряду­вання, його фінансову та матеріальну базу, роль територіальної громади, фінансові гарантії місцевого самоврядування з боку держави та роль місцевого самоврядування як гаранта прав і свобод. Усі організаційні питання щодо діяльності органів міс­цевого самоврядування та їх повноважень врегульовуються За­коном "Про місцеве самоврядування в Україні" (від 21 травня 1997 р.).

Основними рисами місцевого самоврядування в Україні є: __________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Важливими ознаками будь-якого органу місцевого самовря­дування є ________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Місце та роль органів місцевого самовряду­вання в системі державного управління визначаються структу­рою їх повноважень, що включають: _______________ повноваження, здійснення яких пов'язане з вирішенням пи­тань місцевого значення, наданням громадських послуг насе­ленню; ____________________ (окремі повноваження ор­ганів виконавчої влади, надані законом органам місцевого самоврядування), здійснення яких пов'язане з виконанням функцій виконавчої влади на місцях.

 

9.2 Система місцевого самоврядування в Україні

Система самоврядування включає первинний рівень само­врядування — ______

_____________________________ і вторинний — ______________________________

Місцеве самовря­дування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: ________________________________________________________, тобто через певний структурно-організаційний механізм, який іменується __________________

__________________________________ Закон "Про місцеве самоврядування в Україні" (ст. 5) до елементів системи місцевого самоврядування відно­сить:

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Суб'єктом і основним носієм функцій у системі місцевого са­моврядування і повноважень є тери­торіальна громада — це__________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Територіальні громади управляють майном, що є в комунальній власності, і затверджують програми соціально-економічного та культурно­го розвитку й контролюють їх виконання; затверджують від­повідно до закону місцеві податки і збори; затверджують бю­джети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; забезпечують проведення місце­вих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, ор­ганізують та ліквідують комунальні підприємства, установи та організації, здійснюють контроль за їх діяльністю та викону­ють інші функції, віднесені законом до їх компетенції.

Формами пря­мої (безпосередньої) місцевої демократії є ___________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Представницькими органами місцевого самовря­дування в територіальних громадах є _______________________________________________________________

________________________________________________________________________

Для реалізації рішень сільських, селищних і міських рад та здійснення інших завдань виконавчо-розпорядчого характеру створюються _____________________ — це виконавчі комітети, відділи, управління та інші виконавчі органи. Виконавчі орга­ни рад наділено власними та делегованими повноваженнями.

Головною посадовою особою територіальної громади є ___________________

__________, який обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємно­го голосування строком на п’ять років. Він очолює відповідну раду та її виконавчий орган. У своїй діяльності сільські, се­лищні та міські голови підзвітні, підконтрольні та відповідаль­ні перед __________________________________

__________________, а з питань здійснення виконавчими органами рад повноважень органів виконавчої влади — підконтрольні ___________________________________

Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ і міст, є ___________________. Як вторинний, інтегральний рівень місцевого самоврядування, вони покликані захищати інтереси місцевого самоврядування перед ______________________________________________

Органічним доповненням місцевого самоврядування є ____________________

____________________ (будинкові, вуличні, квартальні та ін.), які утворюються з ініціативи жителів сіл, селищ і міст з дозволу відповідних рад. Вони діють у межах Конституції і за­конів України, статутів територіальних громад, регламентів відповідних рад і забезпечують реалізацію актів місцевих ре­ферендумів, підтримання зусиль органів місцевого самовряду­вання, здійснення громадських ініціатив.

Органи місцевого самоврядування для більш ефективного здійснення своїх повноважень, захисту інтересів територі­альних громад можуть __________________

________________________________________________________________________

 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  3. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  4. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  5. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  6. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  7. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  8. Адміністративне судочинство в Україні
  9. Адміністративний устрій та окупаційний режим в Україні під час війни 1941-1945 рр
  10. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  11. АКТИВІЗАЦІЯ СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНОГО РУХУ В ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ
  12. АНаліЗ СТанУ ЗДОРОВ'Я ДІТеЙ І ДОРОСЛИХ В УКРАЇНІ




Переглядів: 766

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інвестиційна політика регіонів. | Громадянин в державному управлінні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.038 сек.