МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Громадянин в державному управлінніДля реалізації деяких прав, свобод і виконання обов'язків важливе значення має громадянство — ______________________________________________________ _____________________________________________. Право на громадянство є невід'ємним правом громадянина України. Кожна особа має право на громадянство в Україні, яке вона може одержати за певних умов. На всіх осіб, що постійно чи тимчасово перебувають на території України, _______________________________________. Проте законодавство в багатьох випадках чітко розмежовує _________________________, не ототожнює їх. Громадянин України має ___________________________, ніж особа, яка не пов'язана відносинами громадянства з державою, в тому числі й у сфері захисту (недопустимість видачі громадянина України іноземній державі, захист прав громадян за кордоном тощо). Громадяни України _______________________ незалежно від походження, соціального та майнового стану, расової і національної належності, статі, освіти, мови, ставлення до релігії, роду й характеру занять, місця проживання та інших ознак. Правовий статус громадянина включає: а) невід'ємні права - __________________________________________________ б) _________________________________, закріплених Конституцією України, нормами різних галузей права, в тому числі адміністративно-правовими нормами; в) _____________________________ цих прав і обов'язків, а також механізм їх охорони державою. До основних прав громадянина можна віднести: __________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Адміністративно-правовий статус громадянина України встановлюється обсягом і характером його адміністративної правосуб'єктності, яку становлять адміністративна правоздатність і адміністративна дієздатність. Адміністративна правоздатність — це ________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Адміністративна правоздатність виникає з моменту народження людини. Вона підтверджується документами про громадянство — паспортом громадянина України, а для осіб до 16 років — свідоцтвом про народження. Тільки у випадках, передбачених кримінальним або адміністративним законодавством, громадянин може бути позбавлений якоїсь частини адміністративної правоздатності — права пересування, батьківських прав тощо. Адміністративна дієздатність — це___________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ В повному обсязі адміністративна дієздатність настає з досягненням 18-річного віку. Разом із тим, вона виникає і по досягненні 16-річного віку — одержання паспорта й дотримання правил паспортної системи, охорона природи тощо. Адміністративна дієздатність може наставати в деяких випадках і до досягнення 16-річного віку — право на працю. За своїм змістом права громадян можна поділити на три групи: 1) _____________________________________________________________: право на державну службу, внесення пропозицій, одержання необхідної інформації та документів у встановленій формі, проведення зборів, мітингів, демонстрацій, створення громадських об'єднань чи належність до них тощо; 2) _________________________________________________________________: право на медичну, санітарно-епідеміологічну допомогу, безкоштовне користування благами (бібліотеками, парками тощо), користування транспортом, одержання оплатних та інших послуг; 3) _______________________________: в адміністративному порядку (адміністративна скарга, адміністративно-юрисдикційне провадження), судовому порядку (скарга, позов), громадянин особисто (необхідна оборона). Обов'язки громадян у сфері державного управління можна поділити на дві групи. Перша група — абсолютні обов'язки, які не залежать від конкретних обставин і випливають із норм Основного Закону та законодавчих актів держави. До них належать обов'язки: _________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Другу групу становлять відносні обов'язки, які виникають із правомірних, а в деяких випадках — неправомірних дій, спрямованих на придбання будь-яких прав чи їх збереження. Такі обов'язки не є постійними — ___________________________ _____________________________________. До обов'язків громадян належать і такі, що виникають у зв'язку з правопорушенням — ________________________________ ________________________________________________________________________ Для іноземних громадян і осіб без громадянства __________________є норми Конституції та інших законів України, загальнообов'язкові правила стосовно охорони природи, санітарії, пожежної безпеки, громадського порядку, користування транспортними засобами, в'їзду та виїду. Разом з тим, ці особи не користуються частиною прав і обов'язків, що становлять групу виключних прав і обов'язків громадян України (виборче право, право мати паспорт громадянина України тощо). Змістовий модуль 3 МЕНЕДЖМЕНТ ОРГАНУ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ
Тема 10 ВНУТРІШНЯ ОРГАНІЗАЦІЯ ТА УПРАВЛІННЯ ОРГАНУ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ
10.1 Орган державної влади як об'єкт організації. 10.2 Організаційна структура органу державної влади: сутність і види. 10.3 Менеджмент органу державної влади. 10.4 Стратегічне та ситуаційне управління, функціональний аналіз та контролінг у діяльності органу державної влади. 10.5 Інформаційне та комунікаційне забезпечення, зв'язки з громадськістю в системі управлінської діяльності органу державної влади. 10.6 Лідерство в державному управлінні. 10.7 Законність та відповідальність у державному управлінні.
10.1 Орган державної влади як об'єкт організації Орган державної влади — це __________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Організація органу передбачає:________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Для кожного з державних органів законодавством передбачені підстави, види та міра _______________________________ Ознакою органу державної влади є правові зв'язки, що об'єднують особистий склад органу держави в одне ціле. Вони виражають:____________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Матеріальну основу організації і діяльності органу державної влади становлять ___________________________________________ Діяльність органів державної влади, а звідси і їхні акти, стосуються всіх громадян України та іноземців, що перебувають на території України, а нормативні акти громадських об'єднань обов'язкові лише для членів таких об'єднань. Усі органи державної влади мають статус __________________________ Органи державної влади різняться залежно від набору закріплених за ними функцій та елементів управління і за статусом можуть бути _____________________ ________________________________________________________________________ В Україні, для якої притаманний унітарний державний устрій та наявність в її складі адміністративної автономії, у систему органів державної влади входять: Верховна Рада України, Президент України, Кабінет Міністрів України, центральні органи виконавчої влади (міністерства, державні служби (комітети), центральні органи виконавчої влади зі спеціальним статусом) та територіальні органи центральних органів виконавчої влади на місцях, місцеві державні адміністрації, Конституційний Суд України, Верховний Суд України, місцеві суди, Генеральна прокуратура України та її органи на місцях, у тому числі Прокурор Автономної Республіки Крим, Представництво Президента України в Автономній Республіці Крим, Вища рада юстиції, Центральна виборча комісія України, урядові органи державного управління. Органи влади Автономної Республіки Крим (Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, міністерства і республіканські комітети Автономної Республіки Крим) не є органами системи державної влади України, вони за своїм статусом є органами влади АРК. У системі органів влади є такі, які за статусом є державними, однак не входять до законодавчої, виконавчої чи судової влади:_________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Орган державної влади наділяється державно-владними повноваженнями як зовнішнього, так і внутрішнього характеру. ____________________ регулюють його зв'язки з іншими органами влади як по вертикалі, так і горизонталі, з громадськістю, з бізнесовими структурами тощо. ____________________ регулюють діяльність всередині організації (прийняття на роботу, керівництво конкретними підрозділами, кадровими, матеріально-технічним, інформаційним, фінансовим забезпеченням).
10.2 Організаційна структура органу державної влади: сутність і види Організаційна структура державного органу — це _______________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Ланка управління — це _______________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Рівень управління — це_______________________________________________ ________________________________________________________________________ Важливим елементом структури органу державної влади є внутрішні зв'язки. Прийнято вирізняти вертикальні та горизонтальні зв'язки. В основі _________________ лежать відносини детермінації, тобто підпорядкованості. Вертикальні зв'язки встановлюються між керівниками та їх підлеглими. __________________________ базуються на відносинах інтердепенції (взаємозв'язку, взаємозалежності) або констеляції (опосередкованої залежності) та встановлюються між рівноправними керівниками і структурними підрозділами, які взаємодіють у процесі управлінської діяльності. Залежно від типів зв'язків між елементами розрізняють лінійну, функціональну та лінійно-функціональну структури органу. Лінійна структура органу державної влади (рисунок 10.1) створюється _____ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Лінійна структура державного органу формується за принципом єдиноначальності, є логічно найбільш стрункою та формально вираженою, але разом з тим найменш гнучкою. Вона чітко функціонує при стабільних завданнях, виконанні операцій, що повторюються, але важко пристосовується до нових цілей. Головний недолік лінійної структури — слабка координація ланок, підлеглих одному керівникові, а також те, що керівник повинен бути компетентним в усіх питаннях роботи підлеглих йому ланок.
Рисунок10.1 - Лінійна структура державного органу
Функціональна структура державного органу (рисунок 10.2) будується на основі __________________________. Кожна ланка цієї системи управління здійснює визначену функцію. Керівні вказівки стають більш кваліфікованими, але порушується принцип єдності розпорядництва, оскільки нижчестоящі ланки не знають, чиї розпорядження виконувати в першу чергу, а також, як їх узгоджувати між собою.
Рисунок10.2 - Функціональна структура органу державної влади
На практиці найбільшого поширення набула організаційна структура, яка має назву лінійно-функціональна (або лінійно-штабна), що є поєднанням лінійного та функціонального управління (рисунок. 10.3). Лінійно-функціональна структура забезпечує новий поділ праці, за якого лінійні ланки управління покликані __________________________________, а функціональні — _______________________________________, тобто збирати інформацію, що може допомогти лінійному керівникові при прийнятті рішень. Лінійно-функціональні структури особливо ефективні для організацій, які функціонують у стабільному режимі, рівномірно розвиваються, не відчувають значних впливів навколишнього середовища.
В — виконавці основних (операційних) підрозділів; Ф — керівники або виконавці функціональних підрозділів Рисунок 10.3 - Лінійно-функціональна структура органу державної влади З розвитком організацій, більшою залежністю їх від навколишнього середовища та необхідністю адаптування до змін виникли нові види організаційних структур, серед яких найбільше поширені програмно-цільові, матричні та дивізіональні. Основу програмно-цільової структури становить спеціальний орган (підрозділ), призначений для _____________________________________________________ __________________________________________ (рисунок 10.4).
Рисунок10.4 - Схема зв'язків при програмно-цільовій структурі державного органу
Відповідно до повноважень та відповідальності, якими наділено керівника програми, розрізнюють такі основні організаційніваріанти побудови програмно-цільових структур: координаційну; проектну, або продуктову; змішану. При програмно-цільовій структурі координаційного типу керівники програми практично не наділяються правами прийняття рішень і несуть лише часткову відповідальність за виконання певної складової програми. Ця система досить ефективна в умовах великої кількості програм. При проектній, або продуктовій, структурі на керівника програми покладається вся відповідальність за якість і терміни виконання робіт. Її застосування доцільне, коли організація виконує обмежену кількість складних програм. При змішаному варіанті організації програмно-цільової структури на керівника програми покладається вся повнота функціонального керівництва. За матричної схеми організаційної структури виконавець (за програмою або проектом) знаходиться ____________________________________________________ ___________________________________________________________ (рисунок 10.5). Умовні позначення: К — лінійний керівник; Ф1; Ф2 — функціональні ланки (керівники); РП1, РП2 — керівники проектів; Іф1П1, ..., Іф2П2 — групи функціональних працівників, що оперативно підлеглі керівникові проекту (РП1, РП2) при методичному керівництві функціональної служби (Ф1, Ф2) Рисунок 10.5 - Матрична структура органу державної влади Ключовими фігурами при управлінні організаціями з дивізіональною структурою стають не керівники функціональних підрозділів, а менеджери. При цьому здійснюється структуризація організації за критеріями _________________________ _________________________________________
10.3 Менеджмент органу державної влади
Менеджмент органу державної влади розглядається як____________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Менеджмент можна також розглядати як вид людської діяльності, що становить систему функцій:_____________________________________________________ Основним ресурсним компонентом системи менеджменту органу державної влади є ______________________________. З погляду менеджменту орган державної влади або орган місцевого самоврядування, як і інша організація, має внутрішнє та зовнішнє середовище. Основні внутрішні змінні в органі державної влади, які вимагають уваги від його керівництва, — це ____________________________________________________ Цілі органу державної влади — це _____________________________________ ________________________________________________________________________ Завданням органу державної влади є не отримання прибутку (на відміну від організацій, що займаються бізнесом), а______________________________________ ________________________________________________________________________ Структура органу державної влади — це _______________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Технологія — це _____________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Сучасний менеджмент ставиться до людей, що працюють в органах, не просто як до трудових ресурсів, робочої сили, кадрів або персоналу, а як до _____________ У процесі внутрішньоорганізаційного управління орган державної влади повинен враховувати його зовнішнє оточення в цілому, оскільки державна організація є _________________________, залежною від взаємообміну ресурсами, що вводяться, і результатами діяльності з зовнішнім світом. На рисунку 10.6 представлено зовнішнє оточення організації типу органу державної влади чи органу місцевого самоврядування. Фактори, що справляють негайний вплив на організацію, належать до середовища ____________________; всі інші — до середовища _________________. Менеджмент як управлінську діяльність характеризує модель управлінського змісту, процесу та контролю (модель ЗПК). Під ____________________ розуміється те, що робить менеджер; під ____________________ — те, як це робиться. ________ ______________________– розглядаються такими, що мають сприяти перетворюванню можливостей людини у форму прибуткової послуги або продукту.
10.4 Стратегічне та ситуаційне управління, функціональний аналіз та контролінг у діяльності органу державної влади
Під стратегічним управлінням доцільно розуміти _______________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Специфіка стратегічного менеджменту в державних органах виражається у таких моментах: · стратегічний менеджмент забезпечує одночасно ________________________ _______________________________________________________та пошук компромісу між його елементами у процесі прийняття багатоцільових рішень; · запровадження і реалізація механізму стратегічного менеджменту в державних органах наштовхуються _______________________________________________; · розробка і реалізація стратегій державних органів здійснюється у межах, які визначені _________________________________: · параметри і критерії, що мають бути досягнуті у процесі реалізації стратегій державних органів, закріплюються _______________________________________; · ресурсне забезпечення розробки і реалізації стратегій державних органів переважно визначається ____________________________________________; · процес стратегічного менеджменту державних органів зорієнтований на _____ ________________________________________________________________________
СЕРЕДОВИЩЕ ПРЯМОГО ВПЛИВУ
СЕРЕДОВИЩЕ НЕПРЯМОГО ВПЛИВУ
Рисунок 10.6 - Зовнішнє оточення органу державної влади
Стратегічні цілі державного органу можна представити у вигляді "магічного чотирикутника" управління (рисунок 10.7). Державні органи повинні здійснювати постійне їх погодження у процесі пошуку компромісу.
Рисунок 10.7 - "Магічний чотирикутник" управління державним органом
Для вироблення найбільш придатних до нових конкретних ситуацій рішень використовують концепцію ситуаційного управління — _______________________ ________________________________________________________________________ Ситуаційний підхід передбачає, що універсальні теорії не можна застосовувати до організацій, оскільки кожна організація _____________________ В основі вироблення й реалізації механізмів ситуаційного управління лежить необхідність визначення ___________________________________________________ ________________________________________________________________________ Ситуаційне управління частіше застосовується на ________________________ __________________________________, а стратегічне — на ____________________. Функціональний аналіз орієнтований на ________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Методом здійснення функціонального аналізу органів державної влади є їх функціональне обстеження — ______________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Для організації роботи, пов'язаної з проведенням функціонального обстеження, ______________________________________________, склад яких затверджується ____________________________ органу виконавчої влади. Для того щоб зробити висновки про ефективність функціональної діяльності органу виконавчої влади, робоча група аналізує кожну з функцій органу виконавчої влади за такими критеріями:________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ На основі результатів проведеного функціонального обстеження робоча група робить висновки та готує пропозиції щодо підвищення ефективності діяльності органу виконавчої влади. З функціональним обстеженням тісно пов'язаний контролінг — ____________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Контролінг не можна ототожнювати з контролем. Він є способом мислення, орієнтований у майбутнє та пов'язаний з процесами, а контроль спрямований у минуле, на виявлення помилок, відхилень, прорахунків і проблем. Завдання контролінгу в системі державної адміністрації такі: · визначити інформаційну потребу ______________________________________; · з'ясувати та вдосконалювати ______________________________; · координувати ______________________________________________________; · надавати підтримку адміністрації при визначенні ________________________; · коментувати порівняння _______________________________________; · визначати потребу щодо __________________________; · вказувати керівникам на ______________________________________.
10.5 Інформаційне та комунікаційне забезпечення, зв'язки з громадськістю в системі управлінської діяльності органу державної влади Управлінська інформація — це _______________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Інформація, що використовується у системі менеджменту державних органів, повинна відповідати певним вимогам:________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Інформаційні системи державних органів виступають у ролі основного інструменту реалізації управлінських механізмів і потребують забезпечення наступних умов їх використання: _________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Інформаційне забезпечення державних органів — це ______________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Комунікації в державному органі — це ________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Здійснення комунікацій у державних органах забезпечує виконання таких функцій: · _____________________ — передача відомостей, необхідних для прийняття, ідентифікації та оцінки альтернативних рішень; · _____________, яка спонукає працівників до виконання і поліпшення діяльності, використовуючи управління поведінкою, переконання, прохання, накази тощо; · _________________ — відслідковування поведінки працівників на основі ієрархії і формальної підпорядкованості; · ______________, яка сприяє емоційному вираженню почуттів, переживань, ставлення до того, що відбувається, і дає змогу задовольняти соціальні потреби. Залежно від сторін, що взаємодіють, розрізняють такі види комунікацій у державних органах: 1) _______________________ — це процес, за допомогою якого керівники розвивають систему надання інформації та передачі відомостей великій кількості людей всередині організації і окремим індивідуумам та інститутам за її межами. 1.1) В основі _____________ лежить використання різноманітних аналітичних, звітних матеріалів, угод, проведення нарад, презентацій, семінарів, симпозіумів. 1.2) _________________________ забезпечують взаємодію між рівнями управління, підрозділами, посадами, окремими особами за допомогою налагодження комунікаційних каналів у процесі особливих контактів, обміну документацією, функціонування електронних засобів зв'язку тощо. Внутрішні комунікації поділяються на ___________ (________-"згори-донизу" та __________- "знизу-вгору"), ____________ (на одному рівні ієрархії) та _________ ___ (здійснюються між працівниками, що знаходяться на різних рівнях ієрархії, між лінійними підрозділами, якщо один із них є головним у виконанні певної функції). 2) ______________________ передбачають прямий міжособовий обмін інформацією, в якому переважно використовується канал усної мови. Ефективність міжособових комунікацій визначається рівнем налагодженості _____________________, який дає змогу відправнику перевірити, наскільки правильно були інтерпретовані його повідомлення. Міжособові комунікації поділяються на формальні і неформальні. _____________ комунікації передбачені організаційною структурою. _____________ комунікації не передбачені організаційною структурою. Для налагодження ефективних комунікацій у державних органах застосовується Інтранет — внутрішньокорпоративна мережа, яка використовує стандарти, технології і програмне забезпечення Інтернету. Реалізація комунікаційної політики вимагає вироблення ___________________ _______________державного органу. Комунікаційна стратегія державного органу включає внутрішню і зовнішню стратегії. __________________ спрямована на вирішення ідеологічних і організаційних завдань і пов'язана з розробкою і пропагандою філософії організації, формуванням системи організаційних цінностей, організаційної культури, мотивацією працівників. _____________________ стосується контактів зі споживачами послуг, громадськими організаціями, засобами масової інформації. Паблік рилейшнз — це ______________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Основні завдання зв'язків з громадськістю державних органів такі: _________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Громадська думка — це ______________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Основу позитивної громадської думки складають ________________________ ________________________________________________________________________ Засобом зміцнення позицій державних органів є ____________________, яке впливає на прийняття рішень з метою реалізації своїх інтересів. Лобіювання може здійснюватись державними органами з використанням таких форм і методів: участь у парламентських або відомчих слуханнях; прямі контакти з офіційними особами для викладу позиції; участь у роботі експертних груп з підготовки законодавчих і нормативних документів; проведення конференцій, нарад за участю представників інших органів влади; консультування державних органів; надсилання звернень, листів, пропозицій у інші державні органи влади різних рівнів. Досягнення взаєморозуміння, доброзичливих відносин між державним органом та громадськістю базується на дотриманні таких вимог:______________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ У полі засобів паблік рилейшнз державні органи використовують такі засоби масової інформації: _______________________________________________________ ________________________________________________________________________ Поширеною формою подачі інформації про діяльність державного органу є ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Метою проведення ______________________________________є обговорення актуальних проблем і представлення позиції державного органу в потрібному світлі. Важлива роль у налагодженні зв'язків з громадськістю в державних органах відводиться _____________________________________. Розвиток інформаційних технологій обумовлює постійне збільшення інструментів зв'язків з громадськістю, в переліку яких ключова роль належить всесвітній комп'ютерній мережі Інтернет. Для визначення ефективності кампанії зі зв'язків з громадськістю можуть використовуватись такі критерії: ______________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|