Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сутність, значення і класифікація методів управління

Соціальні методи управління

Адміністративні методи управління

Економічні методи менеджменту

Сутність, значення і класифікація методів управління

Тема 12. Методи менеджменту

 

Методи управління тісно пов'язані з функціями, за­безпечують реалізацію їх. Управлінські функції дають змогу відповісти на запитання, що потрібно зробити в системі управління для досягнення цілей підприємства, а методи — які конкретно способи впливу необхідно ви­користовувати для досягнення цілей. Діяльність з будь-якої управлінської функції потребує використання мето­дів управління. Разом з тим між функціями і методами управління є серйозні відмінності. Якщо процес управління передбачає основні функції, то методи мають більш альтернативний характер —їх можна змінювати.

Методи управління пов'язані з цілями підприємства, визначають конкретні шляхи, способи і заходи для до­сягнення цілей.. Крім того, у методах управління реалі­зуються вимоги об'єктивних економічних законів, тео­ретичні положення таких наук, як психологія та ін.

 

Рис. 1.1.1 Класифікація методів управління

Методи управління класифікують за різними озна­ками (рис. 1.1.1). За типом розрізняють методи прямого і непрямого впливу. Прямий вплив це коли підлеглий одержує конкретні вказівки, які не дають змогу визна­чити напрям дії, способи досягнення мети.

Непрямий вплив може бути у вигляді постановки завдання або створення орієнтуючих .умов. У першому випадку перед підлеглими ставиться завдання, а кон­кретні шляхи досягнення мети він визначає самостійно. Метод орієнтуючих умов полягає в створенні ситуації, що спонукає підлеглого до самостійної постановки зав­дання .і вибору способу дії. Для сучасного менеджменту характерним є використання методів непрямого впли­ву. Працівник, який сам приймає рішення, або бере участь у його розробці, більше зацікавлений у ефективній діяльності, ніж у разі одержання прямої вказівки від керівника.

За часовою характеристикою розрізняють довго- і короткострокові, періодичні, повторювані і поодинокі методи. Так, положення про структурні підрозділи ве­ликого підприємства протягом тривалого періоду дають змогу забезпечити розподіл функцій в апараті управлін­ня, координацію штабних підрозділів і служб.

Залежно від способу вироблення виділяють методи особистісні, колегіальні і колективні. Це можуть бути . методи, вироблені, наприклад, керівником, учасниками наради, колективом підприємства.

З погляду мотиваційного впливу методи управління класифікують на:

1. Економічні (матеріальної мотивації):

— довго-, середньо- та короткотермінові техніко-економічні плани;

— економічні стимули;

— податки;

— фінанси;

— кредит;

— бюджет;

— ціни.

2. Адміністративні (організаційно-розпорядчі, владної мотивації):

— організаційні дії;

— розпорядчі дії;

— дисциплінарні дії.

3. Соціально-психологічні (соціальної мотивації):

— соціальні плани;

— моральні стимули;

— методи формування колективів та соціально-психологічного клімату в колективі.

Усі методи менеджменту взаємопов'язані між собою, і їх поділ на групи є достатньо умовним. Наприклад, техніко-економічний план (економічний метод) починає впливати на працівників підприємства після того, як він оформлений наказом директора (адміністративний метод). При цьому можливі зміни в складі колективу працівників (соціально-психологічний метод), викликані необхідністю виконання цього плану. Тому застосування конкретного методу повинно мати комплексний характер.


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. I визначення впливу окремих факторів
  5. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  6. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  7. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  8. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  9. Iсторичне значення революції.
  10. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  11. Ocнoвнi визначення здоров'я
  12. Oracle Управління преміальними




Переглядів: 2014

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 11. Регулювання як загальна функція менеджменту | Економічні методи менеджменту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.