Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розширена структура бізнес-плану .

Загальна характеристика бізнес-планування

Бізнес-план є робочим інструментом для діючих фірм, який використовують у всіх сферах підприємництва. Бізнес-план - документ перспективний і складати його рекомен­дується мінімум на 3-5 років уперед. Для 1 і 2 -го років основні показники рекомендується давати в поквартальній розбивці (якщо можна - навіть помісячно). Починаючи з 3-го року, можна обмежитися річними показниками.

Основні рекомендації в підготовці бізнес-плану - це стислість, тобто виклад тільки найголовнішого з кожного розділу плану; до­ступність прочитання і розуміння, тобто бізнес-план повинен бути зрозумілий широкому колу людей, а не тільки фахівцям.

У залежності від спрямованості й масштабів задуманої справи обсяг робіт зі складання бізнес-плану може змінюватися в досить великому діапазоні. В одному випадку бізнес-план вимагає менш об'ємного про­роблення, частина розділів може взагалі бути відсутня. В іншому бізнес-план має бути розроблений у повному обсязі, здійснюючи для цього трудомісткі і складні маркетингові дослідження.

Розділ 1. Вступ (загальна характеристика майбутньої діяльності). Наводяться повна і скорочена на­зва підприємства, його юридична адреса, номер і дата державної ре­єстрації, повна назва та юридична адреса об'єднання (асоціації, концерну, консорціуму та ін.), до складу якого входить під­приємство. Надається інформація про сферу діяль­ності, сектор ринку, в якому працює підприємство, його спеціаліза­цію, перелік основних видів продукції та послуг, зазначаються обсяги виробництва, наводиться опис земельної ділянки та виробничих площ, а також загальні висновки щодо стану підприємства тощо.

Розділ 2. Характеристика товарів (послуг). Задача цієї частини плану - характеристика в найбільш стислій формі основних параметрів товарів і послуг, запропонова­них даною фірмою. Корисно подати список експертів чи споживачів, що знайомі зі згаданим товаром чи послугами і можуть дати про них схвальний відгук. Такі свідки можуть бути представлені у формі листа чи звіту, або додатка.

Розділ 3. Ринки збуту товарів (послуг). В цій частині обґрунтовується передбачува­ний попит на товар чи послугу; потенціал для бізнесу; аналіз ринку з характеристики загальної карти­ни, що склалася в даній сфері ринку (короткі зведення про ріст бізнесу в даній галузі, джерела і способи задоволення попиту). Після визначення загальних параметрів ринку встановлюються його об'єкти, їхні характеристики і значення. Корисно дати оцінку порівняльної привабливості кожного з об'єктів.

Розділ 4. Конкуренція на ринках збуту. Потрібно відзначити профіль кожного конкурента, його слабкі й сильні сторони. Оцініть альтернативні продукти. Порівняйте конкуруючі продукти, беручи до уваги їх питому вагу на ринку: якість, ціни, сервіс, умови поставки та гарантії; можливий вплив на становлення бізнесу ( що може скласти справжню конкуренцію). Але варто брати до уваги і такі фактори, як дер­жавне регулювання, постачальники, суспільна думка. Слід зверну­ти увагу на виявлення їхньої ролі, значення, імовірності впливу кожного з факторів на бізнес.

Розділ 5. План маркетингу. Визначає перспективи підприємницької діяльності. Тут має бути відпрацьовано весь спектр засобів, за допомогою яких можна забезпечити успіх реалізації бізнес-плану: розробити та обгрунтувати загальну стратегію маркетингу; схему реалізації товару чи надання послуг; напрями розвитку рекламної справи; механізм стимулювання підприємницької діяльності; методи післяпродажного обслуговування клієнтів.

Необхідно проаналізувати який із споживачів є найбільш доступним та сприятливим. Доцільно скласти перелік наявних замовлень, контрактів або листів з намірами. Сформулюйте перелік клієнтів, котрі активно цікавляться Вашим продуктом (послугами). З’ясуйте, що їх змушує до цього. Водночас складіть перелік потенційних споживачів, які ним не цікавляться. Проаналізуйте, чому вони не зацівленні в ньому. Що можна зробити для усунення негативних реакцій відносно Вашого продукту?

Розділ 6. План виробництва. В ньому міститься: опис будинків, устат­кування; потреб у сировині і трудових ресурсах, верстатів і устаткуванні; опис технологічних процесів, а також можливості бізнесу, зокрема виробничі потужності і програм контролю якості. Розглядаючи виробничий процес, корисно дати схему послідовно­сті виробничих операцій.

Розділ 7. Організаційний план. У більшості випадків його представляють у формі організаційної схеми. Для підготовки останньої важливо розглянути такі проблеми: визначити найбли­жчі потреби організації, а також те, що буде потрібно в міру роз­витку фірми; з'ясувати, які співробітники будуть здатні виконува­ти функції.

Розділ 8. Правове забезпечення діяльності фірми. Тут указується: юридична форма і способи фінансової участі.

Розділ 9. Оцінка ризику і страхування. При підготовці цього розділу враховують можливі зміни на ринку, а також причини ризків та збитків і заходи щодо попередження ризків. Для чого і проводять якісний і кількісний аналіз ризику. Подається опис можливих ускладнень на всіх стадіях формування та реалізації бізнес-плану: підготовчий, будівельний, під час вирішення конкретних завдань. У результаті проведення аналізу ризику розроб­ляються заходи щодо його зменшення.

Розділ 1.0. Фінансовий план та стратегія його забезпечення. Обгрунтовується фінансова діяльність, як на короткий термін так і на перспективу, з метою забезпечення життєдіяльності суб‘єктів господарювання та ефективного використання коштів.

Фінансовий план містить три документи: звіт про прибутки і збитки, план-баланс і звіт про рух коштів. Звіт про прибутки і збитки відбиває операційну діяльність фірми в намічений період. З його допомогою виз­начаюь розмір одержуваного фірмою прибутку за конкретний період часу.

При складанні бізнес-плану важливим є ступінь участі в цьому процесі самого менеджера. Особиста участь керівника в складанні бізнес-плану настільки істотна, що багато закордонних банків та інвестиційних фондів відмовляються взагалі розглядати заявки на виділення засобів, якщо стає відомо, що бізнес-план був підготов­лений консультантом з боку, а керівником лише підписаний.


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. VІ. План та організаційна структура заняття
  3. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  4. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  5. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  6. Атомно-кристалічна структура металів
  7. Базова алгоритмічна структура
  8. Банківська система та її структура. Функції Центрального банку.
  9. Безцехова виробнича структура.
  10. Бізнес-планування
  11. Бізнес-планування інвестиційного проекту. Розробка планів фінансового проекту
  12. Бізнес-планування, його суть та призначення




Переглядів: 712

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Типи оперативних планів | В.І. Терещенко, економіст

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.