Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методика розрахунку тривалості простого технологічного циклу

Чинники, що впливають на тривалість виробничого циклу

 

Тривалість структурних складових виробничого циклу залежить від чинників конструкторського, технологічного і організаційного характеру (табл. 5.1).

 

Таблиця 5.1

Чинники впливу на тривалість виробничого циклу

Структурні складові циклу Чинники
Конструкторські Технологічні Організаційні
Час безпосереднього виготовлення 1. Структурний і кількісний склад виробу 2. Габарити, маса виробу 3. Складність і точність деталей 4. Матеріаломіст-кість конструкції 5. Рівень уніфіка- ції 1. Раціональність технологічного процесу і його відповідність типу і об'єму виробництва 2. Технічний рівень знарядь праці 3.Коефіцієнт забезпеченості прогресивним технологічним оснащенням 1. Раціональність організації робочого місця і характер його обслуговування 2. Форми оплати праці і їх прогресивність
Час допоміжних процесів: технологічного контролю та ін. 1. Складність деталей і вимоги, що пред'являються до їх якості 2. Склад виробу 3. Габарити 1. Раціональ-ність технологічних процесів контролю 2. Технологічний рівень контрольно-вимірювальної апаратури і пристосувань Раціональність організації технологічного контролю (обхват контрольними операціями, розміщення контрольних точок і персоналу та ін.)
Час транспортування 1. Габарити і маса 2. Число деталей і складальних одиниць Відповідність вживаних транспортних засобів і операцій прогресивному рівню Раціональність організації транспорту, наявність транспортних засобів і їх відповідність переміщуваним предметам праці, маршрутизація перевезень і тому подібне

На тривалість виробничого циклу істотний вплив роблять величина партій деталей і вид руху предметів праці в процесі їх обробки.

 

 

Основна роль у виготовленні продукції належить технологічному часу. Його тривалість залежить від технологічної трудомісткості виробу, кількості виробів в партії обробки, виду руху деталей по операціях (виду поєднання операцій).

Розрізняють три види руху: послідовний, паралельний і послідовно-паралельний.

1. Послідовний тип руху: деталі на операції обробляються всією партією і потім передаються на наступну операцію (рис. 5.2).

Ттехн. посл = n х ∑ tшт. (5.2)

 

 

Рис. 5.2 Технологічний цикл при послідовному виді руху виробів по операціях.

 

2. Паралельний тип руху: деталі з операції на операцію передаються поштучно або невеликими транспортними партіями (рис. 5.3).

Ттехн. пара = р х tшт. + (n-р) х tдл (5.3)

Рис. 5.3. Технологічний цикл при паралельному виді руху виробів по операціях.

3. Паралельно-послідовний тип руху: деталі з довгої операції передаються як при послідовному виді руху, а з короткої – як при паралельному (рис. 5.4).

Ттехн. пар.посл = n x tшт. - (n-р) х ( tкор) (5.4)

 

Рис. 5.4 Технологічний цикл при паралельно-послідовному виді руху виробів по операціях.

Для забезпечення часткового розпаралелювання операцій і повного завантаження робочих місць на кожній операції необхідно виконувати таке правило:

1) у тому випадку, коли тривалість подальшої операції більше або дорівнює попередній, транспортна партія після її обробки на попередній операції відразу поступає на наступну операцію, тобто здійснюється паралельний вид руху предметів праці. До моменту закінчення обробки цієї транспортної партії на другій операції з попередньої операції поступить наступна транспортна партія. Т.ч., забезпечується безперервне завантаження робочих місць на подальшій операції.

2) У тому випадку, коли тривалість подальшої операції менше попередньої, щоб уникнути перерв у завантаженні робочих місць на подальшій операції, необхідно, щоб обробка останньої транспортної партії на подальшій операції починалася тільки після того, як попередню операцію пройде вся партія деталей.

При великій номенклатурі деталей розрахунки тривалості виробничого циклу достатньо трудомісткі, тому розраховуються по детале-представникам, визначаючи для них коефіцієнт паралельності:

Кпар = (5.5)

Для споріднених деталей цей коефіцієнт незначно змінюється.

Ттехн. посл = Ттехн. посл х Кпар (5.6)

Послідовний вид руху хоча і збільшує тривалість технологічної частини виробничого циклу в цілому знаходить широке застосування завдяки відсутності простоїв устаткування в межах оброблюваної партії, зручності планування виробництва і транспортування предметів праці при виготовленні значної номенклатури деталей.

Паралельний вид руху, як правило, застосовується в потоковому виробництві при рівних або кратних за тривалістю операціях обробки на різних робочих місцях.

Паралельно-послідовний вид руху застосовується за відсутності рівності та кратності операцій і необхідності скорочення тривалості технологічної частини виробничого циклу, для забезпечення повного використання устаткування на всіх робочих місцях.

Разом з тривалістю технологічного циклу важливо також визначити:

- Підготовчо-завершальний час визначається по нормативах трудомісткості, що розробляються в процесі технічного нормування праці.

- Час природних процесів приймається по мінімальному часу їх здійснення відповідно до вимог технології.

- Час контролю і транспортування зазвичай перекривається часом міжопераційного очікування. Якщо ж воно не перекривається, то встановлюється досвідним шляхом.

- Міжопераційні перерви на практиці не мають загальноприйнятого способу розрахунку. Спрощено:

Тмо = tмоср х (m – 1) , (5.7)

де:tмоср– середня тривалість міжопераційних перерв.

- Міжзмінні перерви

Тмс = , (5.8)

де:tзм– тривалість зміни

Оскільки тривалість виробничого циклу необхідно визначати в календарних днях, то при розрахунку циклів слід брати до уваги тривалість робочого дня, число змін у добу, режим роботи.

Виходячи зі сказаного наведені формули приймуть такий вигляд:

Тпосл = , (5.9)

Тпар = , (5.10)

Тпар. пос = , (5.11)

де: s – число змін;

q - тривалість зміни в годинах;

f - коефіцієнт календарності.

f = , (5.12)

 


Читайте також:

  1. Алгоритм маркетингового розрахунку цін.
  2. Алгоритм розрахунку апаратів псевдозрідженого шару.
  3. Алгоритм розрахунку ризиків за загрозою відмова в обслуговуванні
  4. Алгоритм розрахунку та підбору технологічного обладнання
  5. Алгоритм розрахунку температури поверхні чипу ІМС процесора
  6. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  7. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  8. Апаратура та методика проведення газометрії свердловин в процесі буріння
  9. Арифметичні цикли. Оператор циклу For – Next
  10. Архітектурно- планувальні заходи по поліпшенню стану міського середовища .Аналіз циклу життя споруди
  11. Безпечність технологічного обладнання
  12. БЕЗПЕЧНІСТЬ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ




Переглядів: 909

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття тривалості виробничого циклу, його складу і структури | Методика розрахунку тривалості виробничого циклу складного процесу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.