Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання 9.

а) Перекладіть рідною мовою речення, що мають порівняльні конструкції:

 

1. Bronze was stronger than either copper or tin.

2. Bronze could be used to make better tools and weapons.

3. In the Iron Age people preferred iron because it was harder and held a cutting edge better than bronze.

4. With the use of iron, more tools developed faster.

5. With new inventions and machines, people set up factories that could produce things cheaper and faster.

6. During the Bronze Age people learned how to mix copper with tin to make a stronger metal called bronze.

7. When these people combine their ideas, we shall have even more new machines and tools.

 

б) Розкрийте дужки, використовуючи потрібний ступінь порівняння прикметника чи прислівника:

 

1. Tech is (short) for technology.

2. In our days technology changes (fast).

3. As a technologically literate person, you will be able to understand the (new) uses of technology.

4. The effects of technology are not always (good) for society or for the environment.

5. You must decide whether a technology is (good) or (bad) for people or for the environment.

6. (Many) definitions agree that technology is the use of knowledge and tools to help people.

7. Let's find out (much) about technology.

Завдання 10.Перекладіть подані нижче речення. Виведіть загальну формулу утворення пасивного стану і сформулюйте його ос­новне значення:

 

1. Rock, wood, animal bones, plants or other natural materials were knownto Stone Age people.

2. All the facts known to people today are called our knowledge base.

3. Because the knowledge base is so large and is growing so rapidly, it is important for you to learn where and how information can be found.

4. Only natural materials were used by prehistoric people.

5. If you have steps to follow in trying to solve a problem, getting an answer will be made easier.

6. Once a problem solving strategy has been worked out, it can be used to solve all kinds of problems.

7. Most of the time the problems which are being solved in technology are very complicated.

8. Many of the latest technological developments are connected with computers.

9. Very often prehistoric people are considered not very smart, but they were able to use the technology of their day very well.

10. Drawings were used by prehistoric people to communicate with each other.

Завдання 11.Використовуючи виведену загальну формулу утворення пасивного стану, виведіть відповідні формули для кожної з груп часів дієслова:

 

  INDEFINITE CONTINUOUS PERFECT
PRESENT      
PAST      
FUTURE      

 

Завдання 12.Використовуючи таблицю із Завдання 11, перекладіть рідною мовою подані нижче речення:

 

1. These periods are based on the kinds of materials people used.

2. Iron is still used in industry today.

3. Over 90 percent of all technologies were invented in the last 25 or 30 years.

4. An alloy is made when two or more metals are mixed together.

5. Products were made in homes rather than factories during this period.

6. Several scientific instruments were invented during the period of Industrial Revolution.

7. Recent history is divided into ages.

8. Prehistoric times are described by the materials people used.

9. Other technologies are being developed nowadays.

10. Bronze was stronger than either copper or tin and it could be used to make better tools and weapons.

Завдання 13.Прочитайте текст, намагайтеся якомога точніше зрозуміти і запам'ятати його зміст:

Text 2

Technology - Growing Fast!

Technology is changing faster and faster all the time. As the population grows, more people are adding more new ideas and inventing more new tools. When these people combine their ideas, we have even more new machines and tools. Over 90 percent of all technologies we have today were invented in the last 25 or 30 years. That means that technology is causing lots of change very fast.

When did technology start? Many people think that technology started in the 1700s when factories began to make things. But technology really began many thousands of years ago. Prehistoric people used simple tools such as clubs and axes made of stone to work on different materials.

One way to organize history is to divide the past into time periods. These periods are based on the kinds of materials people used. This method is useful because people develop new technologies to meet their changing needs. But they don't throw away the old technology; they build on it. Let's take a brief look at technology through the ages. - The Stone Age (2,000,000 b.c. to 3,000 b.c.)

During the Stone Age, prehistoric people used tools made mostly

of stone, animal bones, and wood. The tools were important to

them as weapons or for gathering food. Prehistoric people also discovered uses for fire.

- The Bronze Age (3000 b.c. to 1200 b.c.)

During the Bronze Age, people learned how to mix copper with tin to make a stronger metal called bronze. Bronze is an alloy. An alloy is made when two or more metals are mixed together. Bronze was stronger than either copper or tin, and it could be used to make better tools and weapons.

- The Iron Age (1200 b.c. to a.d. 500)

People started to make their tools from iron instead of bronze. They preferred iron because it was harder and held a cutting edge better than bronze. Iron ore was also easy to find and less expensive. With the use of iron, more tools developed faster. Iron is still used in industry today.

- The Pre-Industrial Revolution (a.d. 500 to 1750)

There were very few changes in science and technology during the first part of this time period. People around the world did not advance from one stage of technology to the next at the same pace. People in some parts of the world moved ahead, while others stayed the same. Some people remained hunters and gatherers while others became farmers and herders. For example, the Chinese were ahead of other people in technology because they had gunpowder, the compass, and movable type for printing. Today there are a few isolated places where people are still living in the Stone Age. During the second part of the Pre-Industrial Revolution, technology and science became important. For example, steam was first put to use in 1712 by Thomas Newcomen. He made a steam engine to pump water out of coal mines. Products were made in homes rather than factories during this period. Several important scientific instruments such as the microscope were invented. This is when scientists started using the scientific method to find answers.

- The Industrial Revolution (1750-1900)

Beginning about 1750 many inventions brought changes that affected all of society. Before this time products were made by craftspeople using their own tools in their workshops. With new inventions and machines, people set up factories that could produce things cheaper and faster.

- Recent History (1900-Today)

The early 1900s started a period of very rapid growth in technology. Recent history is divided into ages that describe the technology of each period just as prehistoric times are described by the materials people used. Some of the recent ages include the Air Age, the Atomic Age, the Jet Age, the Space Age, and the Information Age. The ages overlap and build on each other. As technology has changed, so have the ways people live. In earlier times, people lived in an agricultural society where they needed tools to live off the land. Then, during the industrial period many machines were invented that changed the ways in which products were made. Many people moved away from farms and worked in factories. Today we are in an Information Age, where skills such as finding and using information are important.

Завдання 14.а) Визначте, які з поданих нижче речень відповідають змісту Тексту 2:

 

1. Technology is changing slowly.

2. There are several periods in the history of mankind, depending on the kinds of materials people used.

3. During the Bronze Age people learned how to mix copper with tin to make a stronger metal.

4. An alloy is a combination of iron with another metal.

5. Copper was stronger than bronze.

6. Iron is no longer used in industry today.

7. During the Industrial Revolution people set up factories which used technological inventions to improve production process.

8. The period called Recent History is a period of intensive development technology.

9. The new inventions could produce more expensive things.

10. Today skills of finding and using information are not significant as they used to be.

 

б) Виправте неправильні твердження.

Завдання 15.Перекладіть рідною мовою виділені в Тексті 2 речення.

Завдання 16.Виберіть з тексту ключові слова, які характеризують кожен із періодів розвитку техніки:

 

STONE AGE  
BRONZE AGE  
IRON AGE  
PRE-INDUSTRIAL REVOLUTION  
INDUSTRIAL REVOLUTION  
RECENT HISTORY  

 

Завдання 17. Дайте відповіді на подані нижче запитання, використовуючи Текст 2:

 

1. The population of the Earth has been growing all the time, hasn't it?

2. What is the correlation between the population growth and technology development?

3. What are the integral parts of technology?

4. When did technology start?

5. How are the technological inventions distributed in the history of humanity?

6. What kind of tools were first used by prehistoric people?

7. What principle is used to organize history?

8. What are the names of the periods history is divided into?

9. In what way does technology change people's life? 10. How can you define technology?

 

Завдання 18. Перекладіть англійською мовою подані нижче речення:

 

1. Ви можете бачити, що техніка має багато різних визначень.

2. Техніка має справу з людьми та навколишнім середовищем, тому ти повинен знати, як вона впливає на тебе.

3. Давайте більше дізнаємося про техніку.

4. Весь час техніка змінюється все швидше і швидше.

5. Коли почала розвиватися техніка?

6. Протягом кам'яного віку люди використовували інструмент, зроблений з кісток тварин, дерева та каменю.

7. Залізо і в наші часи використовується в промисловості.

8. Бронза - це сплав, бо складається з двох металів - міді та олова.

9. Індустріальна революція внесла багато змін у наше суспільство.

10. Завдяки новим винаходам люди заснували фабрики та змо­гли виробляти продукцію швидше і дешевше.

11. Останній період розвитку техніки поділяється на так звані «ери».

12. Ми живемо в епоху, найважливішим надбанням якої є інформаційні технології.


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Аудит, його мета та завдання
  9. Багатокритеріальні завдання оптимального керування
  10. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  11. Безпека життєдіяльності людини – найважливіше завдання людської цивілізації
  12. Бухгалтерська звітність, її значення, завдання і вимоги




Переглядів: 620

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання 8. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.