МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Загальне поняття про модуПлан План План 1. Мета і завдання, предмет і метод дисципліни. 2. Поняття про загальні категорії естетики товарів. 3. Поняття про спеціальні категорії естетики товарів.
& Література [4-13]
Мета і завдання, предмет і метод дисципліни &Слово «естетика» (грец. «aisthetikas») – чуттєвий. Естетика – філософська наука про естетичне сприйняття дійсності, про суть і закони естетичного пізнання та естетичної діяльності людини. Це наука про загальні закони розвитку мистецтва як специфічної форми відображення і перетворення світу.
В історії розвитку естетики змінювалися естетичні погляди, коло питань, предмет і завдання Естетика протягом багатьох століть розвивалася як напрям філософії. І тільки із середини ХVІІІ ст. стала самостійною наукою, зберігши зв’язок із філософією.
Основною метоюдисципліни “Естетика і дизайн товарів народного споживання” є вироблення естетичного розуміння і сприйняття світу, творчого мислення і естетичного пізнання, навчитися формувати та оцінювати естетичні властивості товарів. Ця наука вивчає місце естетичних властивостей серед інших споживчих властивостей, встановлює і формує принципи естетичної оцінки товарів. Завдання естетики: · загальні і спеціальні естетичні категорії, визначати їх роль в процесі формування естетичних властивостей товарів; · основні художні стилі світової культури, їх вплив на формування естетичних властивостей товарів; · функції моди та її значення для розвитку суспільства; · порядок проведення дизайнерських робіт та їх вплив на визначення потреб споживачів; · поняття форми, її первинні елементи й формоутворювальні фактори; · поняття кольору, психофізіологічні характеристики кольору; · оцінювання естетичних властивостей товарів із застосуванням методик ID. ВМІТИ: · розуміти місце та роль загальних та спеціальних категорій у формуванні естетичних властивостей товарів; · визначити місце і роль художніх стилів у формуванні естетичних властивостей товарів; · розуміти взаємозв’язок стилю і моди, його вплив на естетичні властивості; · визначати вплив дизайнерської основи на створення конкурентної продукції; · оцінювати естетичні властивості товарів, використовуючи різні методики.
2. Поняття про загальні категорії естетики товарів
v Прекрасне – загальна категорія естетики, де знаходять відображення і оцінку явища дійсності, які дають людині естетичну насолоду. v Огидне – загальна категорія естетики (протилежна прекрасному), що характеризує естетичні властивості товарів, природні дані яких на сучасному рівні розвитку суспільства мають негативне загальнолюдське значення. v Гармонійне – загальна категорія естетики, що характеризує високий рівень впорядкованості, оптимальної взаємовідповідності окремих елементів у складі цілого. Засоби виявлення: пропорція, ритм, симетрія. v Хаотичне – загальна категорія естетики (антипод гармонійного), що характеризує повний безлад, відсутність закономірного зв’язку між елементами єдиного цілого. Засоби виявлення: диспропорція, неузгодженість, асиметрія. v Піднесене – загальна категорія естетики, що характеризує величезні, ще не освоєні потенційні сили. Тут кількісна сторона в товарі перевищує якісну і характеризує безмірне і грандіозне. v Низьке – загальна категорія естетики (антипод піднесеного), що характеризує найнижчий ступінь огидного і містить загрозу для людства. v Комічне – загальна категорія естетики, що відображає соціально значущі суперечності дійсності під кутом зору емоційно-критичного відношення до них з позиції естетичного ідеалу. Засоби виявлення: гумор, іронія, сарказм, сатира v Трагічне – загальна категорія естетики (антипод комічного), що характеризує суспільні протиріччя між необхідною назрілою вимогою і тимчасовою практичною неможливістю здійснення її, аналізує глобальні проблеми стійкості, вічності, нескінченності.
3. Поняття про спеціальні категорії естетики товарів
Спеціальні категорії естетики доповнюють загальні категорії. Вони дають можливість глибше, детальніше підкреслити та урізноманітнити їх.
v Граціозне – різновид прекрасного, що полягає в красі руху і в русі краси. v Грандіозне – різновид піднесеного, який характеризує неперевершеність, повноту насичення краси обрисів і рис. v Вишукане – різновид прекрасного, який характеризує красу обрисів предметів, ліній, їх особливу співрозмірність, витонченість форми, елегантність зовнішнього вигляду. v Елегантне – підкреслює витонченість зовнішнього сприйняття явища або предмета, дає можливість відчути спокій, зрівноваженість окремих деталей. v Монументальне – відображає сталість і незмінність форм, окремих елементів, внутрішньою основою яких є ритм.
1.2. РОЗВИТОК ХУДОЖНІХ СТИЛІВ ТА МОДИ МЕТА: вивчити основні художні стилі світової культури, особливості їх розвитку, взаємозв`язок з модою, вплив стилів і моди на формування естетичних властивостей товарів
1.2.1 Художні стилі та їх роль у створенні естетичних властивостей товарів 1. Поняття «стилю» та фактори, які впливають на його формування та зміну. 2. Характеристика художніх стилів світової культури. & Література [1-4, 6-21]
1. Поняття «стилю» та фактори, які впливають на його формування та зміну
Термін “стиль” походить від латинського “styles”, що означає загострену паличку, якою писали на дерев’яних дощечках, вкритих шаром воску
2. Характеристика художніх стилів світової культури
1.2.2. Розвиток моди та її роль у створенні естетичних властивостей товарів 1. Загальне поняття про моду 2. Функції моди 3. Основні напрямки роботи сучасних модельєрів & Література [1-5, 32, 34] Термін «мода» (від лат. «modus») – означає міру, розмір, спосіб. Мода –це існуючий в певний період і загальновизнане на даному етапі ставлення до зовнішніх форм культури, яке виникає під впливом соціальних факторів, періодично виникає й повторюється до стилю життя, звичаїв, одягу
Основа моди полягає у створенні чогось нового: виробу або образу Стиль охоплює всі сфери ідеологічної та художньої діяльності людини, мода розповсюджується на найбільш рухомі елементи середовища, яке безпосередньо і обслуговує потреби людини Для моди характерні наступні елементи: · Часта зміна · Прагнення до розповсюдженості · Деяка вимушеність з боку суспільства · Відображення звичаїв народу Структура моди: - модний об’єкт –це об’єкт, визнаниймодним в певний час, в певному суспільстві, який викликає захоплення споживачів - модний еталон– це модель, що передбачає використання модного об’єкта. СТРУКТУРА СПОЖИВАЧІВ МОДИ
Соціальна сутність моди зумовлена часом її існування, концепцією й створенням її напрямків. Вона формується концепцією.
ФАКТОРИ СОЦІАЛЬНОЇ СУТНОСТІ МОДИ ХХ ст.
Pret – a – porte (фр.) – вироби, які тиражуються у повному розмірному ряді для реалізації в магазинах; промислове виготовлення одягу Одяг класу «pret–a–porte» поділяється на 2 категорії: 1. Pret – a – porte de lux (одяг першої лінії).Дорогі торгові марки, які обов’язково носять ім’я дизайнерів, мають власні монобутики. Наприклад, Gucci, Prada, Armani, Fendi, Burberry, Versace, Christian Dior, Christian Lacroix, Donna Karan, Kenzo, Cavalli, Paco Rabanne, Sonia Rikel, Oscar dela Renta тощо. 2. Pret – a – porte.Менш дорогі торгові марки.Вони необов’язково використовують ім’я модельєра. Можуть не мати власних бутиків, велика частина виробів продається через мультбрендові магазини. Наприклад, Max Mara, Comme de Gasons, Missoni, Plain Sub, EXTE, Joop, Etro, CoSTUME NATIONAL, Anna Sui, Bablor тощо.
Одяг категорії«Вrіdge» – (англ. - міст) поділяється на групи: 1) Вrіdge Вette –це так - звані другі лінії відомих брендів. У цих марках є посилання на ім’я модельєра, що асоціюється з його лінією: соuture або pret–a– porte de lux. Одяг реалізується через іменні й мультибрендові магазини. Наприклад, DKNY, Armani Exchange i Mani, CK Jeans, Moscino Jeans.
2) Вrіdge Middle –марки цієї групи деколи використовують у назві ім`я свого дизайнера або створюють власні авторські назви. Наприклад, Evan Pikone, Liz Claiborne, GUESS, Berghaus.
3) Вrіdge Lower – марки, що декларують “ідеальне співвідношення ціни і якості”.Вони використовують “авторську” назву. Продаються вироби через мережу мономагазинів, а також пропонується франчайзинг. Наприклад, Benetton, Axara, MEXX, BEGGON, Naf-Naf, GAP, ZARA.
4) Moderate –“помірний”. Це масові марки, які обіцяють “модне за невеликі гроші”. Наприклад, Н&М, MANGO, SACH, Morgan, Froqqi.
5) Buqdet –“економ”. Наприклад, американський бренд К-Маrt, який продає власну лінію дешевого одягу через свою мережу магазинів. В Україні попит на такий одяг й її сегмент на ринку дуже великий. Ця ніша заповнена невідомими марками, так званим масовим одягом “третіх” країн.
Мода розвивається циклічно і одночасно за спіраллю Цикл моди складається із трьох стадій: ¨ Становлення (протікає боротьба з традиційними смаками). ¨ Панування (мода здобуває перемогу, певне підпорядкування їй як основі). ¨ Згасання(відбувається повна інерція й створення передумов для подальшого розвитку).
2. Функції моди Мода в суспільстві: виконує функції оцінки нового товару, її визнання або невизнання, проявляється в усіх сферах суспільного життя, є соціально-психологічним й естетичним феноменом, походить з особливостей психології людини та її естетичного ставлення до дійсності, виникає із звичаїв потреби у новизні вражень предметного або духовного середовища, виступає одним із способів розповсюдження прогресивних досягнень суспільства, прискорюючи ознайомлення з новими явищами і товарами, а також виступає джерелом і результатом інноваційних процесів у суспільстві. Мода в сфері виробництва: проявляється в формуванні і вираженні вимог споживачів до товарів, у сферах обігу й побуту, формує поведінку людей в різних ситуаціях соціального життя, виступає формою матеріалізації естетичних смаків, сприяє виробітку й закріпленню у свідомості й чуттєвому сприйнятті ціннісних критеріїв.
Ознаки моди в суспільстві й у сфері виробництва: часта зміна, створення нових товарів, які відрізняються споживними властивостями, прагнення до розповсюдження і визнання товару у суспільстві в цілому або окремими групами завдяки наслідуванню, деяка тривалість існування в смаках і визнанні в суспільстві (відображення звичаїв часу).
Вплив моди посилюється, вона проникає все далі, охоплюючи ті шари населення, які раніше не підпадали під її вплив. Вона розповсюджується, включаючи в коло свого впливу населення країн з різним суспільним ладом та культурними традиціями.Відсутність елементарного смаку, почуття стилю сприяють появі одягу, що не враховує особливості фігури людини. СЕКРЕТИ КОМПЕНСАЦІЇ НЕДОЛІКІВ ФІГУРИ
Мода формується за стилями: етнічний, диско, нью-лук, кантрі, хіпі, панк, кежуел, гаучо, екостиль, графіті, лінжері, класичний, ретро, сафарі, спортивний тощо. «Коренева система» моди – орієнтири стилю, а «листям» є постійно змінна мода.
От кутюр – мистецтво шитва високого рівня виконання й унікального дизайну, дорогої собівартості й споживчої ціни
Особливі риси розвитку української моди v Відмінна національна риса українських дизайнерів – тенденції до використання хутра і шкіри. v Українські дизайнери тісно співпрацюють із виробниками. v Український модельний бізнес інтенсивно розвивається. Потрібний невеликий поштовх для виходу вітчизняних модельєрів на світовий рівень. v Українська мода витримана, в міру декорована, з етнічними мотивами. Вона допомагає створити відповідний образ людини, підкреслити найкраще у фігурі та приховати недоліки. v Ідеї для створення колекцій українського одягу будуються на основі сировини, яка в перспективі буде модною у сезоні або на залишках тієї сировини, що була завезена в Україну відповідними фірмами. УКРАЇНСЬКІ МОДЕЛЬЄРИ v Оксана Караванська –використовує несподівані рішення, часто вживає різні трансформери – оригінальні сумки у вигляді квітів і гілок. Кожна колекція дизайнера – це стан душі, тому вони дуже щирі.
v Сергій Бизов –працює у стилі вестерна і витонченого гламура. Аромат полині, спокій і стриманість, світлі пастельні тони – складові частини його колекції.
v Олександр Моняк –створює колекції із 3 частин: перша - верхній одяг, друга – одяг для відпочинку у теплих країнах, третя – вечірні і коктейльні плаття.
v Віктор Анісімов –виготовляє модні моделі з еклектикою і різними асоціаціями поза всякими правилами.
v Олександр Гапчук –працює над створенням колекцій одягу: верхньої, на кожний день, клубної, офісної тощо.
v Поліна Черкас – створює незвичну, неординарну колекцію.
v Роксолана Богуцька – львівський модельєр, член Спілки дизайнерів України. У її колекціях присутні класичність, оптимальна помпезність, доповнюються аксесуарами й декором, основний матеріал – шкіра й хутро, які поєднює з трикотажем. РОЗДІЛ 2. ЕСТЕТИКА ТОВАРІВ НАРОДНОГО СПОЖИВАННЯ 2.1. СИСТЕМА ХУДОЖНЬОГО КОНСТРУЮВАННЯ ТОВАРІВ (ДИЗАЙН) Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|