МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лекція 1. Хімічний склад плодів і овочівОвочі та фрукти є джерелом енергетичних і пластичних речовин для організму людини. З них утворюються інші речовини - гормони та ферменти, які регулюють обмін речовин у тканинах. Таблиця1 Хімічний склад коренеплідних овочів
Окремі види овочів відрізняються калорійністю. Найменшу калорійність мають зеленні овочі: салат, шпинат, щавель - 14-28 ккал (59-117 кДж) на 100 г їстівної частини. Цибуля зелена, капуста білоголова, квасоля стручкова -22-32 ккал (92-134 кДж); баклажани, морква, капуста кольрабі, цибуля ріпчаста, редька - 33-43 ккал (138-180 кДж). Найбільшу калорійність мають горошок зелений - 72 ккал (301 кДж), картопля -83 ккал (347 кДж), часник -106 ккал (444 кДж). Таблиця 2 Хімічний склад цибулі та часнику
Овочі цінують за міст у них біологічно активних речовин. Біологічна цінність продуктів харчування визначається вмістом у них 70 різноманітних, необхідних організму речовин. У фруктах та овочах міститься близько 11 вітамінів і вітаміноподібних речовин, понад 60 мінеральних елементів, а також інших біологічно активних речовин, у тому числі й незамінних. Деякі з цих речовин є тільки у фруктах та овочах. Капустяні, бобові овочі, шпинат, картопля містять повноцінні білки, які мають важливі для організму людини незамінні амінокислоти. Таблиця 3 Хімічний склад капустяних овочів
Овочі накопичують мікроелементи, без яких неможлива нормальна життєдіяльність організму. Макро- і мікроелементи овочів входять до складу всіх тканин організму та різних речовин. Нестача мінеральних речовин призводить до порушень у функціонуванні систем організму, без них неможлива його нормальна життєдіяльність. Таблиця 4 Хімічний склад салату, шпинату і щавлю
Фізіологічна цінність овочів та продуктів їхньої переробки визначається вмістом різноманітних речовин, які виливають на органи смаку, нервову систему, засвоєння їжі. Навіть зовнішній вигляд фруктів та овочів, їхній аромат впливають на рефлекторну систему людини, за сигналом якої через центральну нервову систему приводяться у готовність залози харчового каналу. Органічні кислоти, глікозиди, цукри більш ефективно діють на органи смаку. Фізіологічна цінність фруктів та овочів визначається також засвоюваністю організмом окремих речовин. Так, вуглеводи картоплі засвоюються на 95 %, фруктів і горіхів - на 90, овочів - на 85, білки фруктів і горіхів - на 85, овочів - на 80, картоплі - на 70, а жири - на 95 %. Окремі овочі по-різному впливають на процеси травлення. Таблиця 5
Хімічний склад десертних овочів
Лікувально-профілактична цінність овочів пов'язана із вмістом у них багатьох харчових сполук. Такі харчові речовини, як пектин, целюлоза, геміцелюлоза, які називають харчовими волокнами, деякі органічні кислоти, вітаміни захищають організм від дії на нього шкідливих хімічних сполук: нітратів, нітритів, нітрозоамінів, важких металів, пестицидів, радіонуклідів. Проте, овочі, забруднені нітратами, пестицидами, радіонуклідами, важкими металами та ін., можуть бути джерелом їхнього надходження в організм людини і викликати негативні наслідки. Екологічно чисті овочі та продукти їхньої переробки використовують у лікувально-профілактичному харчуванні. Овочі, які містять пектинові речовини (від 0,5 до 3,8%):буряки столові, капуста білоголова - використовують для профілактичного харчування людей, робота яких пов'язана зі сполуками важких металів, з радіоактивними речовинами. Пектинові речовини, з'єднуючись з важкими металами, радіонуклідами, утворюють сполуки, які не перетравлюються і виводяться з організму. Для пектинових речовин характерні також антибактеріальні властивості. Тому їх використовують як окремі препарати. Продукти, збагачені пектиновими речовинами, рекомендуються для лікування шлунково-кишкового тракту. Вони сприяють виведенню холестерину з організму, запобігаючи розвитку атеросклерозу. Біологічна та лікувально-профілактична цінність більшості продуктів переробки, порівняно із свіжими фруктами та овочами, нижча внаслідок втрати частини біологічно активних речовин. Краще зберігаються ці речовини в швидкозаморожених овочевих продуктах, соках, напоях і солоно-квашених продуктах. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|