МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Індивід відкриває своє “Я” не шляхом інтроспекції, а через інших, у процесі спілкування та діяльності, переходячи від окремого до загального.Третя сходинка, всезагальної самосвідомості, означає, що взаємодіючі “самості”, завдяки засвоєнню загальних принципів “сім’ї, вітчизни, держави, так як і всіх доброчинників – любові, дружби, хоробрості, гідності, слави, усвідомлюють не тільки власні відмінності, але і свою глибоку спільність і навіть тотожність”. Ця спільність складає субстанцію моральності та робить індивідуальне “Я” моментом, часткою об’єктивного духу. Друга сходинка, визнаюча самосвідомість, характеризується виникненням міжособистісних стосунків: людина усвідомлює себе існуючим для іншого. Стикаючись з іншою людиною, індивід впізнає в цьому іншому притаманні йому самому риси, і завдяки цьому його власне “Я” здобуває для нього новизну та привертає увагу. Виділяє три головні сходинки розвитку самосвідомості, що відповідають фазам розвитку людської діяльності та відмінні між собою за мірою зрілості суб’єкта і характеру його взаємодії зі світом. Гегельрозглядав самосвідомість, як частину проблеми діяльності, в якій індивідуальне зливається з загальним, так що з'являється “Я”, яке є “Ми”, та “Ми”, яке є “Я”. Фіхтерозглядав поняттявихідне «Я», як моральну діяльність свідомості. З цього містичного вихідного «Я» Фіхте виводить окреме «Я», під яким він розуміє обмежений людський суб’єкт, або емпіричне “Я”, якому протистоїть – теж емпірична – природа. У Фіхте “Я” утворює саме себе, власне буття, саме “Я” утворює “Не-Я”. у Фіхте самосвідомість є принциповою тотожністю суб’єкта і об’єкта. “Я” є єдина відома структура, здатна робити себе саму предметом власного розгляду. Всі структури свідомості, а також досвіду “Не-Я” мають своєю основою “Я”. У Фіхте “Я” виступає як універсальний суб’єкт діяльності, який не тільки пізнає, але і створює з себе весь навколишній світ (Не-Я). Кант пов’язував поняття свідомості та самосвідомості з навколишнім світом. Так, він вважав, що свідомість мого власного наявного буття є одночасно безпосереднє усвідомлення буття інших речей, що знаходяться за межами мене. Проблема “Я” в філософії Канта виходить за межі гносеологічного співвідношення свідомості та самосвідомості та здобуває ціннісний, соціально-моральний аспект, тобто самосвідомість – необхідна передумова моральності та відповідальності. Навіть у своєму інтимнішій самосвідомості індивід не може виходити за власні межі, тобто за власною волею чи ні він повинен співвідносити свою поведінку з думкою оточуючих та з абсолютним, моральним законом, що лежить за межами індивіда. Рене Декартвважав, що„Я” як суб’єкт пізнання взагалі, пізнаюче „Я” ідеалістичне , а ідея „Я” є вродженою. Відомий вислів Р.Декарта “Cogito, ergo sum”, (тобто “Мислю, отже існую”), тобто, якщо існує мислення, то повинен існувати і той, хто мислить. Саме Р.Декарт започаткував введення у філософію поняття самосвідомості, як основного з її понять. Філософія Нового часу І нарешті, душа “повертається” до себе, пізнаючи вже не образ і не акт, а саму себе як унікальну сутність. Джон Локкпіднімав питання походження “ідеї Я”. На його думку всі ідеї виникають від відчуттів або рефлексії, а рефлексивні ідеї похідні від життєвого досвіду: “тільки досягнувши зрілості та накопичивши знання про зовнішній світ, люди починають міркувати серйозно про те, що відбувається всередині їх; а деякі взагалі ніколи не міркують”. Розглядав самосвідомість як спостереження внутрішнього досвіду, діяльності та способів її прояву. Німецька класична філософія Перша сходинка, індивідуальна самосвідомість, означає тільки усвідомлення власного існування, своєї тотожності та відмінності від інших об’єктів. Таке усвідомлення себе, як певної самостійної одиниці необхідне, але досить вузьке; воно неминуче обертається визнанням своєї недостатності та незначущості у порівнянні з безмежністю оточуючого світу, наслідком чого є відчуття розладу зі світом та прагненням до самореалізації; Читайте також:
|
||||||||
|