МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Проблема «Я» у західних теоріях особистостіРозгляд проблеми «Я» у філософії виступає концептуальною передумовою розвитку наукового психологічного знання про феномен самосвідомості. Предметом психології проблема самосвідомості стає лише у другій половині ХІХ століття. Усі означені філософські погляди, займаючи у психології належне місце в сучасному розумінні самосвідомості, досить широко реалізовано у вітчизняній і радянській психології, що базуються на матеріалістичних поглядах та представляють діяльнісний підхід у психології. К.Маркспідкреслював, щолюдське “Я” виникає не просто у процесі міжособистісного спілкування, а в процесі сумісної діяльності, провідне місце в якій займає предметна діяльність, праця. Фейєрбахвважав, щолюдська сутність виявляється лише у спілкуванні, у єдності людини з людиною, в єдності, що спирається на реальні відмінності між “Я” і “Ти”. “Я” за своєю суттю діалогічно, воно породжується в процесі спілкування, яке є не тільки інтелектуальним, але і чуттєвим. Істина діалектика “Я” і “Ти” на якій базується самосвідомість людини, найкраще розкривається в любові, у стосунках між чоловіком та жінкою, що складають основу моральності. Ф.Енгельсзазначав, щолюдська самосвідомість завжди залежить від певних умов і завжди є конкретна. Самосвідомість особистості (та суспільства), як і свідомість, – продукт діяльності, що виникає в процесі життєдіяльності, оскільки вона завжди історично та соціально конкретна. Таблиця 1.1 Філософські напрями розробки проблеми «Я»
Західна психологія в розробленні проблеми «Я» пішла іншим шляхом, зважаючи на з категорію «Я» як центральне поняття та розглядаючи цю проблему в межах психології особистості, оскільки саме здатність людини до усвідомлення себе та власної індивідуальності є стрижнем особистості. Теоретичний аналіз проблеми «Я» здійснено в межах різних західних психологічних підходів. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|