Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні завдання підрозділів господарства електропостачання

Господарства електропостачання залізниць – одна із складових частин залізничного транспорту України. Основним завданням цих господарств є безперебійне та якісне забезпечення електроенергією власних потреб залізниць (тягу і експлуатаційно-виробничі потреби), а також сторонніх споживачів, що живляться від електромереж залізниць: міста, селища, заводи, торгові організації, населення.

Забезпечення єдиної технічної політики, розроблення й узгодження нормативно-технічної бази, впровадження нової техніки та технологій, узгодження обсягів інвестицій, планів по даних господарствах здійснюється Головним управлінням електрифікації та електропостачання Укрзалізниці.

Організацією та управлінням усім комплексом робіт з електропостачання, надійної та економічної експлуатації, своєчасним ремонтом технічних засобів (ЛЕП, тягових і понижуючих підстанцій, розподільчих пунктів, трансформаторних підстанцій, контактної мережі і пов'язаних з нею пристроїв, а також автомобільного й ССРС для обслуговування та ремонту пристроїв) на залізницях виконують служби, яким підпорядковані основні підрозділи цього господарства – дистанції електропостачання (ЕЧ), структурні підрозділи Енергозбут (ЕЕ), будівельно-монтажні поїзди (БМП), спеціалізовані майстерні.

Забезпечення електроенергією тяги поїздів здійснюється через тягові підстанції дистанцій електропостачання і контактну мережу. Для підвищення надійності роботи пристроїв контактної мережі, зменшення втрат електроенергії у міжпідстанційних зонах споруджуються пости секціонування та пункти паралельного з'єднання контактної мережі. Постачання електроенергії на експлуатаційно-виробничі потреби залізниць та стороннім транспорту споживачам здійснюється через тягові підстанції і електромережі районів електропостачання. Крім того, електромережі залізниць використовуються для транзиту електроенергії обласним енергопостачальним компаніям.

Головним завданням ЕЧ є безперебійне забезпечення всіх споживачів електроенергією, а також нормального функціонування всіх пристроїв і обладнання. ЕЧ здійснюють ТО і ПР пристроїв тягового електропостачання (тягових підстанцій, постів секціонування, пунктів паралельного з'єднання, пунктів групування контактної мережі), електричних мереж високої і низької напруги, що знаходяться на їхньому балансі, та машин і механізмів, які необхідні для проведення вказаних робіт. Фінансування господарської діяльності ЕЧ здійснюється за рахунок перевезень та передачі електроенергії залізничним, стороннім споживачам і транзиту електроенергії обласним енергопостачальним компаніям. Таким чином, основними завданнями дистанції є:

- забезпечення надійної і економної експлуатації всіх пристроїв електропостачання, що знаходяться на балансі дистанцій, здійснення заходів, які забезпечують безпеку руху поїздів;

- здійснення контролю за економними витратами електроенергії, покращенням коефіцієнту потужності, дотриманням лімітів і норм витрат електроенергії, дотриманням правил утримання електротехнічних пристроїв у підрозділах;

- організація і контроль за розробкою прогресивних норм витрат електроенергії в структурних підрозділах залізниці;

- проведення заходів, направлених на зниження собівартості ремонтних робіт і експлуатаційних витрат у своєму підрозділі.

Межі балансової приналежності та експлуатаційної відповідальності між ЕЧ, іншими структурними підрозділами залізниць щодо обслуговування і експлуатації технічних пристроїв електропостачання залізниці встановлюються наказами начальників залізниць, у середині ЕЧ – наказами начальника. Між ЕЧ та обласними енергопостачальними організаціями, енергосистемами – актами балансового розмежування, що є невід'ємними додатками до договорів про постачання електроенергії.

Взаємодія між залізницями, іншими суб'єктами господарювання електроенергетики України регулюються Законом України "Про електроенергетику", "Правилами користування електричною енергією" та іншими нормативно-правовими актами, що діють в електроенергетиці на території України. Взаємодія між структурними підрозділами служби електропостачання, іншими структурними підрозділами залізниць із питань постачання електроенергії здійснюється на основі внутрішніх розпорядчих документів залізниці, що не повинні входити в протиріччя з перерахованими вище нормативними актами.

Електромережі залізниць розподіляються на два види. Місцеві (локальні) електромережі, що призначені для передачі електроенергії від магістральних мереж до споживача, та технологічні електромережі, що забезпечують технологічний процес споживача.

Згідно із Законом України "Про електроенергетику" діяльність з виробництва, передачі та постачання електроенергії на території України базується на дозвільному принципі. Спеціальний дозвіл (ліцензію) на здійснення цієї діяльності видається Національною комісією регулювання електроенергетики України (НКРЕ). Ліцензія видається окремо на кожний вид діяльності відповідно до Інструкції видачі ліцензій, Умов і Правил здійснення окремих видів діяльності, що затверджуються НКРЕ. Усі залізниці України на сьогодні мають ліцензії на передачу електроенергії місцевими (локальними) електромережами та ліцензію на постачання електроенергії за регульованим тарифом. Наказом Укрзалізниці від 08 травня 2001 р. №268 – Ц на залізницях створено структурні підрозділи "Енергозбут" та затверджено "Положення про структурний підрозділ "Енергозбут" залізниці". "Енергозбут" є відособленим структурним підрозділом залізниці і підпорядковується службі електропостачання залізниці. У складі Енергозбутів на рівні ЕЧ є лінійні відділи Енергозбуту з обслуговування залізничних та сторонніх споживачів.

Фінансування Енергозбуту залізниці здійснюється за рахунок коштів, отриманих від реалізації електроенергії залізничним та стороннім транспорту споживачам, інших послуг, що пов'язані із збутом електроенергії. Енергозбут представляє інтереси залізниці перед енергопостачальними компаніями, територіальними представництвами НКРЕ, іншими організаціями з питань постачання електроенергії для потреб залізниці та її споживачів, відшкодовувань залізниці витрат за транзит електроенергії власними локальними електромережами.

Енергозбут здійснює контроль за ефективністю використання електроенергії структурними підрозділами, підпорядкованими залізниці, має право вимагати через оперативні штаби з енергозбереження від керівників структурних підрозділів залізниці вжиття дієвих заходів щодо усунення виявлених перевитрат електроенергії, притягати до відповідальності осіб, винних у нераціональному енергоспоживанні.

На Енергозбут покладаються такі обов'язки:

- укладання договорів з енергопостачальними компаніями на купівлю електроенергії для потреб залізниці та сторонніх споживачів, що мають із залізницею договір про постачання електроенергії, та на відшкодування залізницям витрат за транзит електроенергії їхніми локальними електромережами, на постачання електроенергії від мереж залізниць стороннім залізничному транспорту споживачам;

- заявка обсягів електроспоживання лімітів), у тому числі на тягу поїздів;

- контроль за ефективністю використання електроенергії підприємствами залізниці, виконанням ними встановлених режимів електроспоживання;

- контроль за виконанням норм витрат електроенергії всіма структурними підрозділами залізниці;

- встановлення лімітів електроспоживання підприємствам залізниці, в тому числі на тягу поїздів;

- розробка і реалізація заходів щодо модернізації й переоснащенню засобів обліку електроенергії, створення та обслуговування системи комерційного обліку електроенергії;

- проведення централізованих розрахунків з енергопостачальниками та ДП "Енергоринок" за спожиту залізницею електроенергію, в тому числі і за спожиту електроенергію сторонніми споживачами від електромереж залізниці;

- забезпечення проведення розрахунків сторонніх споживачів із залізницею за електроенергію, вжиття дієвих заходів до неплатників, які мають заборгованість за спожиту електроенергію;

- проведення розрахунків з енергопередавальними компаніями за використання мереж залізниць при передачі електроенергії;

- проведення розрахунків із структурними підрозділами залізниці за використану електроенергію;

- організація у встановленому порядку бухгалтерського, статистичного обліку та звітності.

Взаємодія ЕЧ з "Енергозбутом" щодо ведення господарської діяльності з передачі та постачання електроенергії проводиться відповідно до "Тимчасової Інструкції щодо забезпечення виконання залізницями України та їх структурними підрозділами Умов та Правил здійснення ліцензованої діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами залізниць та постачання її споживачам", затвердженої ЦЕ та надісланої на залізниці листом від 14.06.2004р. №ЦЕ-7/250.

Структура управління господарством електропостачання Укрзалізниці має такий вигляд:

Головне управління електрифікації та електропостачання Укрзалізниці (ЦЕ)    
   
Служби господарств електрифікації та електропостачання залізниць (Е) Відділи служб господарств електрифікації та електропостачання
   
Виробничо-технологічні підрозділи господарства електропостачання (дистанції електропостачання, енергозбути тощо)    

Виконання експлуатаційних і економічних показників перевезень значною мірою залежить від стану пристроїв електрифікації та енергетики, які повинні забезпечувати безперебійне постачання електроенергії для організації руху поїздів зі встановленими вагомими нормами й швидкостями руху, а також надійно постачати електроенергію іншим споживачам залізничного транспорту у відповідності до їх категорій.

Головне управління електрифікації та електропостачання (ЦЕ) через служби електрифікації та електропостачання залізниць забезпечує безперебійну роботу всіх виробничо-технологічних підрозділів; запровадження нових видів обладнання; розробляє і здійснює заходи з використання нової техніки; розробляє та готує до видавництва правила й інструкції з експлуатації, утримання, обслуговування і ремонту пристроїв електропостачання, а для контактної мережі, крім цього – перевірки і заміри її параметрів.

Служби Е здійснюють контроль за діяльністю виробничо-технологічних підрозділів, що підпорядковані їм, займаються розробкою та впровадженням заходів з утримання всіх споруд господарства електропостачання у справному стані. Забезпечують фінансування підрозділів для виплати заробітної плати, інших витрат господарської діяльності. Крім цього забезпечують:

- безпеку руху поїздів і охорону праці;

- розробляють і реалізують заходи щодо розвитку й управлінню ремонтною та матеріально-технічною базами господарства, раціональному їх розміщенню;

- здійснюють технічне керівництво з організації технологічної підготовки підрозділів;

- упроваджують єдину технологічну політику.

Станом на 1.01.2005р. до складу господарства електропостачання Укрзалізниці входять 54 виробничо-технологічних підрозділів.

 


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. V. Завдання.
  3. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  4. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  5. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  6. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  7. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  8. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  9. Аналіз бойових дій пожежних підрозділів
  10. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  11. Артеріальний пульс, основні параметри
  12. Аудит, його мета та завдання




Переглядів: 2399

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні завдання підрозділів колійного господарства | Основні завдання підрозділів вагонного господарства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.