11.3. Причини ділових і міжособистісних конфліктів.
11.4. Наслідки конфліктних ситуацій.
Схема 11.1. Поняття колективу та його коротка характеристика
Схема 11.2. Сутність конфлікту
Схема 11.3. Функції конфліктів: позитивні та негативні
Позитивні функції
Негативні функції
1. Виявлення проблем
2. Зняття напруги між конфліктуючими сторонами
3. Отримання нової інформації про опонента
4. Згуртованість колективу організації під час боротьби із зовнішнім ворогом
5. Стимулювання змін і розвитку
6. Зняття синдрому покірності у підлеглих
7. Діагностика можливостей опонентів
1. Великі емоційні, матеріальні витрати на участь у конфлікті
2. Звільнення співробітників, зниження дисципліни, погіршення соціально-психологічного клімату в колективі
3. Уявлення про переможені групи як про ворогів
4. Після завершення конфлікту – зниження ступеня спіробітництва між частиною колективу
5. Складне відновлення ділових відносин („шлейф конфлікту”)