Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приклад

Приклад

Використання метафори в психологічному консультуванні. Властивості метафори.

1. Парадоксальність.Завдяки цій властивості ми можемо одне явище розкривати через інше. Поєднуючи в оповіданні далеко віддалені один від одного явища, ми можемо показати клієнту невідомі поки йому сторони і відносини реальності. Завдяки використанню метафори ми маємо можливість не нав'язувати свою думку, рекомендацію.

Метафора органічно народжується в процесі співставлення явищ, подій, ситуацій. Розповідаючи історію, ми занурюємо клієнта в простір образів, за допомогою яких він спостерігає власну проблемну ситуацію з боку і має шанс стати сценаристом її продовження.

Парадоксальність метафори допомагає нам також розвивати в наших клієнтах спостережливість. Адже часто проблеми у взаєминах з близькими виникають через фрустрацію саме цієї природної для людини здатності.

 

 

Уявіть собі, до вас на консультацію звертається мати, стривожена «неадекватною» поведінкою сина-підлітка. Він «перестав вчитися», «вештається десь в поганій компанії», «взагалі не думає про майбутнє». Ви, як уважний психолог, вислуховуєте це і просите: «Розкажіть мені, будь-ласка, про характер вашого сина. Якими він якостями володіє, чим цікавиться, що у нього виходить». Досить часто це просте прохання ставить батьків в тупик. Їх свідомість звужена до кордонів наявної проблеми з дитиною. Їх здатність до безоціночного спостереження знижена. А між тим, характер їхньої дитини може несподівано розкритися через стосунки з тваринами, ситуацію з жебраком в метро, ​​реакцію на несподівану звістку. Словом, нерідко внутрішня істота людини розкривається через малозначні події. Так проявляєтся парадоксальність життя.

Завдяки властивості парадоксальності, метафора допомагає нам (і нашим клієнтам) знаходити зв'язки між на перший погляд незв'язаними між собою речами, явищами, подіями. Все пов'язано з усім. Навіть козли з апельсинами. Потрібно тільки бути уважним, спостерігати, і тоді зв'язки утворюються «самі по собі».

 

== Отже, парадоксальність метафори допомагає нам розвивати спостережливість і відчуття взаємопов'язаності всіх явищ світу зовнішнього і внутрішнього. Але головне – парадоксальність метафори «працює» на нас в тих випадках, коли ми хочемо об'єктивізувати для клієнта його проблемну ситуацію, тобто дати йому можливість подивитися на неї з боку.

 

Наприклад, уявіть собі, що перед вами сидить клієнт, який розповідає вам про «невдале життя», про низку «абсурдних подій», про «вихорі проблем» і завершує свою розповідь приблизно такими словами: «Щоб розібратися в тому, що зі мною відбувається, я і прийшов до вас». У цьому випадку можна використовувати одну з фантастичних мініатюр Олександра Житинського.


Читайте також:

  1. Абсолютні синоніми (наприклад, власне мовні й запозичені) в одному тексті ділового стилю вживати не рекомендується.
  2. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  3. Базові та прикладні класифікації
  4. В чому полягає явище тунелювання через потенціальний бар’єр, наведіть приклади.
  5. Визначення і приклади
  6. Врахування витраті втрат електроенергії. Приклад складання електробалансу.
  7. Головною метою наукової діяльності в системі вищої освіти повинен стати розвиток фундаментальних та приклад­них досліджень.
  8. Деякі приклади застосування ППП
  9. Дієслова з префіксом дис-виражають значення ліквідації дії, названої безпрефіксним дієсловом, наприклад: гармонізувати – дисгармонізувати, асоціювати – дисасоціювати.
  10. Для одиничного і дрібносерійного виробництва норма витрати визначається як укрупнена, наприклад, на 1000 станко-годин роботи даного виду роботи устаткування
  11. Додаток И - Приклад виконання ремонтного креслення деталі
  12. Етикет – (прикріплювати) установлений порядок поведінки в товаристві, певному оточенні, наприклад, придворний етикет, дипломатичний етикет.




Переглядів: 751

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Список використаних джерел | Приклад

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.042 сек.