Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція №2

Рис. 1.1. Об’єкт пізнання.

 

Очевидно, що конкретні цілі аналізу поведінки об’єкта конкретизують і мову, на якій описується модель. Зокрема, мовою значної кількості фізичних і технічних моделей є математика, а більшість біологічних моделей описано на звичайній природній людській мові. Прикладами пізнавальних моделей, сформульованих на математичній мові, є закон Ньютона, Ома, Фарадея, Ленца і т.д. Такі моделі відображають специфічні взаємозв’язки причин і наслідків об’єктів при визначених припущеннях.

Надалі введемо термінологію, прийняту у теорії і практиці ідентифікації об’єктів. Формалізуємо сказане про причинно-наслідкові зв’язки. Позначимо причину буквою X, а наслідок – У.Зв’язок між ними запишемо умовно у вигляді формули:

 

Y=Fм(Х),

 

де:

Fм – правило перетворення причини Х у наслідок Y.

 

Це і ємодель. Назвемо Fм оператором моделі.

Модельним оператором Fм описуються причинно-наслідкові зв’язки, що існують у об’єкті згідно наших уявлень про його властивості. При цьому зв’язки Х і Y у реальному об’єкті аналогічно можна представити, використовуючи оператор об’єкта F0.

 

 
 

 

 


Рис. 1.2. Взаємодія об’єкта з середовищем.

 

На рис. 1.2 показано взаємодію об’єкта, що ідентифікується, з середовищем. Ця взаємодія відбувається по каналах Х і Y. По каналу Х середовище діє на об’єкт, а по каналу Y об’єкт діє на середовище. Задача ідентифікації зводиться до визначенняоператора F0, який зв’язує вхід і вихід об’єкта [1].

Нехай (Х,...,Х) спостереження входу об’єкта, а (Y, …,Y) – відповідні їм спостереження його виходу у дискретні моменти часу (1,…,N). Ці спостереження пов’язаніневідомим оператором об’єкта F0, тобто:

 

Y= F0), (і = 1, . . . , N).

 

Задача ідентифікації полягає у побудові (синтезі) модельного оператора Fм, достатньо близького за деяким попередньо вибраним критерієм до оператора об’єкта F0. Тобто, у результаті ідентифікації повинна існувати можливість на основі оператора Fм достатньо точно передбачити зміну Y у реальному об’єкті. Отже, процесом ідентифікації у широкому змісті є розроблення моделі і, як наслідок, процес синтезу модельного оператора Fм, який має бути максимально близьким до оператора об’єкта F0, тобто:

FмF.

Для пізнавальних моделей, що є найширшим класом моделей, характерне використання значного спектру мов опису (форм і способів представлення оператора Fм) – від словесних до спеціальних мов (схем, графіків і математичних формул). Друга (основна) особливість пізнавальних моделей полягає у тому, що у таких моделях прагнуть вказати всі причинно-наслідкові зв’язки, які є у об’єкті або виявлені в процесі його вивчення. Іншими словами, у таких моделях в структурі оператора Fм відображають механізм об’єкта або явища. При цьому намагаються визначити не тільки взаємозв’язок між Х і Y, але й вирішити проблему формування причинно-наслідкових зв’язків у об’єкті, що вивчається [2].

Інший тип моделей – це кібернетичні та інформаційні, які синтезують для цілей управління. Такі моделі можуть і не відображати внутрішніх механізмів явищ та об’єктів, що абсолютно є необхідним для пізнавальних моделей. Інформаційні моделі повинні лише встановлювати певний формальний зв’язок між входом і виходом об’єкта, а не копіювати його фізичну суть. Тому інформаційні моделі об’єкта різної фізичної природи можуть бути однакові. Так, наприклад, у теорії автоматизованого управління широко використовують поняття типових динамічних ланок. При цьому елементи, які є різними за структурою і фізичною природою, об’єднують у одну групу типових ланок за рахунок того, що їх динамічні властивості описуються однаковими диференціальними рівняннями, тобто мають аналогічні моделі.

 


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 688

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вступ. Загальні відомості про ідентифікацію. | Об’єкт ідентифікації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.