Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекція №2

Рис. 1.1. Об’єкт пізнання.

 

Очевидно, що конкретні цілі аналізу поведінки об’єкта конкретизують і мову, на якій описується модель. Зокрема, мовою значної кількості фізичних і технічних моделей є математика, а більшість біологічних моделей описано на звичайній природній людській мові. Прикладами пізнавальних моделей, сформульованих на математичній мові, є закон Ньютона, Ома, Фарадея, Ленца і т.д. Такі моделі відображають специфічні взаємозв’язки причин і наслідків об’єктів при визначених припущеннях.

Надалі введемо термінологію, прийняту у теорії і практиці ідентифікації об’єктів. Формалізуємо сказане про причинно-наслідкові зв’язки. Позначимо причину буквою X, а наслідок – У.Зв’язок між ними запишемо умовно у вигляді формули:

 

Y=Fм(Х),

 

де:

Fм – правило перетворення причини Х у наслідок Y.

 

Це і ємодель. Назвемо Fм оператором моделі.

Модельним оператором Fм описуються причинно-наслідкові зв’язки, що існують у об’єкті згідно наших уявлень про його властивості. При цьому зв’язки Х і Y у реальному об’єкті аналогічно можна представити, використовуючи оператор об’єкта F0.

 

 
 

 

 


Рис. 1.2. Взаємодія об’єкта з середовищем.

 

На рис. 1.2 показано взаємодію об’єкта, що ідентифікується, з середовищем. Ця взаємодія відбувається по каналах Х і Y. По каналу Х середовище діє на об’єкт, а по каналу Y об’єкт діє на середовище. Задача ідентифікації зводиться до визначенняоператора F0, який зв’язує вхід і вихід об’єкта [1].

Нехай (Х,...,Х) спостереження входу об’єкта, а (Y, …,Y) – відповідні їм спостереження його виходу у дискретні моменти часу (1,…,N). Ці спостереження пов’язаніневідомим оператором об’єкта F0, тобто:

 

Y= F0), (і = 1, . . . , N).

 

Задача ідентифікації полягає у побудові (синтезі) модельного оператора Fм, достатньо близького за деяким попередньо вибраним критерієм до оператора об’єкта F0. Тобто, у результаті ідентифікації повинна існувати можливість на основі оператора Fм достатньо точно передбачити зміну Y у реальному об’єкті. Отже, процесом ідентифікації у широкому змісті є розроблення моделі і, як наслідок, процес синтезу модельного оператора Fм, який має бути максимально близьким до оператора об’єкта F0, тобто:

FмF.

Для пізнавальних моделей, що є найширшим класом моделей, характерне використання значного спектру мов опису (форм і способів представлення оператора Fм) – від словесних до спеціальних мов (схем, графіків і математичних формул). Друга (основна) особливість пізнавальних моделей полягає у тому, що у таких моделях прагнуть вказати всі причинно-наслідкові зв’язки, які є у об’єкті або виявлені в процесі його вивчення. Іншими словами, у таких моделях в структурі оператора Fм відображають механізм об’єкта або явища. При цьому намагаються визначити не тільки взаємозв’язок між Х і Y, але й вирішити проблему формування причинно-наслідкових зв’язків у об’єкті, що вивчається [2].

Інший тип моделей – це кібернетичні та інформаційні, які синтезують для цілей управління. Такі моделі можуть і не відображати внутрішніх механізмів явищ та об’єктів, що абсолютно є необхідним для пізнавальних моделей. Інформаційні моделі повинні лише встановлювати певний формальний зв’язок між входом і виходом об’єкта, а не копіювати його фізичну суть. Тому інформаційні моделі об’єкта різної фізичної природи можуть бути однакові. Так, наприклад, у теорії автоматизованого управління широко використовують поняття типових динамічних ланок. При цьому елементи, які є різними за структурою і фізичною природою, об’єднують у одну групу типових ланок за рахунок того, що їх динамічні властивості описуються однаковими диференціальними рівняннями, тобто мають аналогічні моделі.

 


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 621

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вступ. Загальні відомості про ідентифікацію. | Об’єкт ідентифікації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.