Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






І. САМОСТІЙНІ АУДИТОРНІ РОБОТИ.

САМОСТІЙНА РОБОТА № 1.

В-І. Порівняльна характеристика поглядів О. Конта та Т.Парсонса.

В-ІІ. Порівняльна характеристика поглядів Г. Спенсера та Р.Мертона.

В-ІІІ. Порівняльна характеристика поглядів Е. Дюркгейм та Дж. Хоманса.

В-ІV. Порівняльна характеристика поглядів М. Вебера та Е. Фромма.

В-V. Порівняльна характеристика поглядів О. Конта та Дж.-Г. Міда.

В-VІ. Порівняльна характеристика поглядів Г. Спенсера та М. Вебера.

Самостійна робота № 1.Виконується з дотриманням таких вимоги порівняльної характеристики:

1) повинна мати форму міні-твору і бути логічно послідовною;

2) повинна містити в собі характеристику історичного етапу розвитку соціології, до якого належать соціологи;

3) вказані всі важливі питання та проблеми, які досліджувалися соціологами;

4) вказані спільні та відмінні риси в поглядах соціологів;

5) визначити внесок кожного із соціологів у розвиток світової соціології.

Недотримання кожної із вказаних вимог означає «мінус 1 бал» від загальної оцінки за виконану роботу.

САМОСТІЙНА РОБОТА № 2.

Завдання 1.Рушійною силою даного соціального явища є соціально-економічні по­треби та інтереси соціальних груп, що регулюють їх поведінку в сфері економіки. Уявлення про нього ґрунтується на тому, що результати економіч­ного розвитку є наслідком не лише діяльності органів управління, а передусім діяльності й активності со­ціальних груп, які залежать від мотиваційного, статусного, культурного, управлінського регуляторів. Соціальне явище, про яке йде мова, передаючи імпульси дії та роз­витку зі сфери соціальних відносин в економічну й нав­паки, створює соціальні умови для ефективного викори­стання ресурсів виробництва (природних, фінансових, людських та ін.). Передавання цих імпульсів здійсню­ється через творчу активність соціальних груп, які ді­ють у системі економічних та соціальних відносин, ма­ють певне становище в соціальній структурі суспільства.

1) Про яке поняття йде мова в умовах завдання? Дати визначення.

2) Якою соціологічною теорією середнього рівня вивчається дане поняття? Дати визначення.

3) Що є предметом і об’єктом названої соціологічної теорії середнього рівня? Дати визначення.

4) До якої групи соціологічних теорій середнього рівня, виходячи з їх найдоцільнішої класифікації, належить названа соціологічна теорія?

Завдання 2.Її параметри залежать від різ­них факторів, насамперед від задіяних економічних ресурсів, тому існує кілька її класифікацій. Однією з найпоширеніших є класифікація, в основі якої – різ­ні фази відтворювального циклу, відповідно до яких виділяють такі її різновиди: дистрибутивну (розподільчу), виробничу, обмінну, споживчу. Вона розглядає ринок як нескінченний процес перерозподілу величез­ної маси економічних ресурсів у сфері обміну та обігу, де безліч суб'єктів перманентне набувають і втрачають право контролю над певними благами. Вона також пов'язана з нагромадженням, концентрацією матеріальних, технологічних, ін­телектуальних, організаційних та інших ресурсів, по­єднанням і комбінуванням з метою одержання конк­ретних благ і прибутку (доходу) від їх обігу на ринку. Крім того, вона забезпечує рух різноманіт­них економічних благ (товарів, послуг, інформації) на ринку на основі обліку та порівняння їх цінностей. І на кінець, вона забезпечує вилучення еко­номічних благ з товарного обігу і присвоєння їх з ме­тою задоволення потреб людини. Фаза споживання властива більшості суб'єктів економічної поведінки, що використовують ресурси.

1) Про яке поняття йде мова в умовах завдання? Дати визначення.

2) Якою соціологічною теорією середнього рівня вивчається дане поняття? Дати визначення.

3) Що є предметом і об’єктом названої соціологічної теорії середнього рівня? Дати визначення.

4) До якої групи соціологічних теорій середнього рівня, виходячи з їх найдоцільнішої класифікації, належить названа соціологічна теорія?

Завдання 3.Дане поняттявизначається місцем людини в економічній системі, еволюцією відносин економічної власності, сприяючи узгодженню взаємодії індивідів, груп, верств. Відображаючи роль конкрет­них суб'єктів у системі суспільного поділу праці, воно є об'єктивним, належить реальним суб'єктам, що всту­пають у відносини між собою. Його структура настільки різноманітна, наскільки різноманітні суб'єкти госпо­дарських зв'язків. Вони змінюються із зміною ролі їх носіїв у суспільному поділі праці, стають рушійною силою суспільного розвитку економічних відносин. У взаємодії між собою, особливо щодо розподілу і споживання економічних ресурсів, суб'єкти дбають передусім саме про це соціальне явище, задовольня­ють свої потреби. Це є однією з передумов їх економіч­ної поведінки.

1) Про яке поняття йде мова в умовах завдання? Дати визначення.

2) Якою соціологічною теорією середнього рівня вивчається дане поняття? Дати визначення.

3) Що є предметом і об’єктом названої соціологічної теорії середнього рівня? Дати визначення.

4) До якої групи соціологічних теорій середнього рівня, виходячи з їх найдоцільнішої класифікації, належить названа соціологічна теорія?

Завдання 4.Дане поняттявизначається особливостями вироб­ничих відносин та соціально-економічним становищем учасників суспільного виробництва. Воно дає змогу з'я­сувати зв'язок між індивідуальною та суспільною пра­цею, способи взаємодії працівників із засобами праці, механізм включення індивідуальної праці в суспільну, взаємозв'язок між окремими видами праці, тип взає­мовідносин учасників процесу праці. Його показниками є форма власності, ставлення працівни­ків до засобів виробництва та своєї праці, розподільчі відносини, соціальні відмінності. Відповідно до цих критеріїв виокремлюють такі види праці: суспільну і приватну, вільну і підневільну, «на себе» і «на ко­гось», добровільну і примусову.

1) Про яке поняття йде мова в умовах завдання? Дати визначення.

2) Якою соціологічною теорією середнього рівня вивчається дане поняття? Дати визначення.

3) Що є предметом і об’єктом названої соціологічної теорії середнього рівня? Дати визначення.

4) До якої групи соціологічних теорій середнього рівня, виходячи з їх найдоцільнішої класифікації, належить названа соціологічна теорія?

Завдання 5.Головним чинником даного поняття є розвиток мате­ріально-технічної бази виробництва, впровадження до­сягнень науково-технічного прогресу. При цьому змі­нюється структура трудових дій: функції безпосеред­нього впливу на предмет праці переходять від робітни­ка до машини, зростають витрати робочого часу на управління і технічне обслуговування обладнання, частка складної кваліфікованої праці; вдосконалюєть­ся її змістовність, актуалізуються самостійність і від­повідальність працівників. За названим поняттям розрізняють такі види праці: проста і складна, творча і репродуктивна, фізична та розумова, ручна та механізована.

1) Про яке поняття йде мова в умовах завдання? Дати визначення.

2) Якою соціологічною теорією середнього рівня вивчається дане поняття? Дати визначення.

3) Що є предметом і об’єктом названої соціологічної теорії середнього рівня? Дати визначення.

4) До якої групи соціологічних теорій середнього рівня, виходячи з їх найдоцільнішої класифікації, належить названа соціологічна теорія?

Завдання 6.Ця категорія охоплює соціально-економічні, сані­тарно-гігієнічні, організаційні та соціально-побутові чинники праці. До соціально-економічних чинників нале­жать тривалість робочого часу і робочого року, оплата і стимулювання праці, кваліфікаційна, фахова та за­гальноосвітня підготовка працівників. Санітарно-гігіє­нічні чинники – це температурний режим, загазова­ність, запиленість, забрудненість повітря, освітлення, шум, вібрація тощо. Організаційні чинники характеризу­ють робочий режим праці, забезпечення матеріалами, сировиною та інструментами. До соціально-побутових чинників належать забезпечення працівників побутовими приміщеннями, їдальнями, медичним і санаторно-ку­рортним обслуговуванням.

1) Про яке поняття йде мова в умовах завдання? Дати визначення.

2) Якою соціологічною теорією середнього рівня вивчається дане поняття? Дати визначення.

3) Що є предметом і об’єктом названої соціологічної теорії середнього рівня? Дати визначення.

4) До якої групи соціологічних теорій середнього рівня, виходячи з їх найдоцільнішої класифікації, належить названа соціологічна теорія?

Завдання 7.Дане соціальне явище може бути як правомірним, так і протиправ­ним. Головна ознака його – соціаль­на значущість. Воно перебуває під актуальним або потенційним контролем свідомості та волі індивіда, чітко регламентована, підконтрольна державі. Право­мірні і протиправні прояви цього явища суттєво відрізняються. Передусім вони мають протилежне соціальне значення. Якщо право­мірність мотивується відчуттям обов'язку, особистими інтересами, які не суперечать суспільним, то протиправність зумовлюють егоїзм, агресія, корисли­вість. До того ж, правомірність поведінка визначається нормами, що зобов'язують або дозволяють, протиправ­ність – нормами, що забороняють. Контроль правомір­ності спрямований на заохочення та охорону її, протиправності – на заборону та запобігання.

1) Про яке поняття йде мова в умовах завдання? Дати визначення.

2) Якою соціологічною теорією середнього рівня вивчається дане поняття? Дати визначення.

3) Що є предметом і об’єктом названої соціологічної теорії середнього рівня? Дати визначення.

4) До якої групи соціологічних теорій середнього рівня, виходячи з їх найдоцільнішої класифікації, належить названа соціологічна теорія?

Завдання 8.Як соціальний феномен, дане соціальне явище має та­кі сутнісні характеристики: вона є не арифметичною сумою думок окремих індивідів щодо певного питання, а інтегративним утво­ренням, яке має історичні, часові, територіальні особ­ливості, складну структуру і виконує певні функції; формується внаслідок висловлювання групи лю­дей, яка є не механічним утворенням, а характеризу­ється певною спільністю інтересів, цілісністю; постає лише щодо актуальних для соціальної спільноти чи суспільства проблем, ситуацій; її характеризують інтенсивність поширення, стабільність, вагомість, компетентність, соціальна спрямованість; може виражатися як у вербальних судженнях, так і в реальній поведінці; часто є конфліктною. Воно постає у двох вимірах: як оцінне судження – йдеться про те, що завжди містить оцінку громадськістю конкретних проблем, явищ, процесів суспільного жит­тя, ставлення до конкретних об'єктів дійсності. Тому воно є сукупним оцінним судженням певної групи лю­дей щодо подій, явищ соціальної дійсності; як важлива соціальна інституція суспільства – у демократичному суспільстві воно є одним з елементів прийняття рішень на всіх рівнях управління.

1) Про яке поняття йде мова в умовах завдання? Дати визначення.

2) Якою соціологічною теорією середнього рівня вивчається дане поняття? Дати визначення.

3) Що є предметом і об’єктом названої соціологічної теорії середнього рівня? Дати визначення.

4) До якої групи соціологічних теорій середнього рівня, виходячи з їх найдоцільнішої класифікації, належить названа соціологічна теорія?

Завдання 9.Дане соціальне явище функціонує на ідеологічному і соціально-психологічному рівнях. Ідеологічний рівень містить у собі певну сукуп­ність теолого-філософських теорій (догмати, тверджен­ня про світ, природу, суспільство і людину), а також релігійно орієнтовані філософські, економічні та со­ціально-правові доктрини. Носіями цієї свідомості є спеціально підготовлені люди: богослови, священики. Психологічний рівень є своєрідним синтезом релігійних образів, розрізнених ідей, уявлень, екстатичних бачень, емоцій тощо. Вели­кою при цьому є роль традицій і звичаїв.

1) Про яке поняття йде мова в умовах завдання? Дати визначення.

2) Якою соціологічною теорією середнього рівня вивчається дане поняття? Дати визначення.

3) Що є предметом і об’єктом названої соціологічної теорії середнього рівня? Дати визначення.

4) До якої групи соціологічних теорій середнього рівня, виходячи з їх найдоцільнішої класифікації, належить названа соціологічна теорія?

 


Читайте також:

  1. Арматурні роботи.
  2. Балансувальні роботи.
  3. Будівельний підряд. Підряд на проектні та пошукові роботи.
  4. Будівельні роботи. Поняття. Підготовчі роботи. Поняття, особливості виконання.
  5. Вибір підходу до процесу соціальної роботи зале­жить від теоретичної моделі, якої дотримуються соці­альні працівники, обраної стратегії втручання і методу соціальної роботи.
  6. Вибір таких методів навчання, які забезпечують самостійність учнів у дослідженні ними літературних явищ.
  7. Види і форми науково-дослідної роботи.
  8. Визначення можливості здійснювати самостійні дії смертельно пораненою людиною.
  9. Виконання роботи.
  10. Державно-правові засади соціальної роботи.
  11. Добір теми курсової та дипломної роботи.
  12. Емоції та почуття відносно незалежні й самостійні явища.




Переглядів: 700

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Соціологія релігії та коло її основних проблем. | ІІ. ТЕСТОВІ КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.