Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Види і форми науково-дослідної роботи.

Література

Основні види науково-дослідницьких робіт

Лекція 6

Питання:

1. Види і форми науково-дослідної роботи.

2. Організація та послідовність виконання науково-дослідної роботи студентів, магістрів і аспірантів.

3. Рецензія та рецензування робіт.

 

Питання для самостійної роботи:

1. Монографічна наукова праця: різновиди структурної побудови та типові методичні вимоги до написання .

2. Автореферат дисертації: типові вимоги до змісту, структури та оформлення.

 

[1], С. 223-232, 273-275

 

Доповідь чи повідомлення містять виклад основних наукових положень автора, їхнє практичне значення, висновки і пропозиції. Тривалість доповіді -10...20 хв. У ряді випадків доповідь складають у вигляді тез, в яких коротко (1—2 сторінки) викладають основну ідею, суть доповіді і необхідну аргументацію. Основну ідею в доповіді необхідно виділити, але не потрібно деталізувати окремі її положення.

Тези доповіді умовно складаються з двох частин: вступної частини і власне тез. У вступній частині коротко висвітлюється те, що стало основою для написання тез. Зокрема, вказується актуальність теми, зв’язок її з науковими програмами, мету, завдання, об’єкт, предмет дослідження. У основній частині описуються основні теоретико-методичні положення, результати дослідження.

Тези повинні бути короткими і чіткими, висвітлювати основні положення роботи. Разом з тим, окремі тези повинні бути логічно пов’язані між собою шляхом послідовного висвітлення, розкриття основної ідеї.

План-проспект наукової статті:

Заголовок – назва статті, яка відображає її основну ідею і є важливим елементом її структури. Він повинен бути не тільки змістовним, чітким, виразним, але й відповідати змісту статті, включати динамічне висвітлення подій, як це відзначалося при виборі теми дослідження.

Вступ є свого роду входження в тему статті, де обґрунтовується актуальність питання шляхом порівняння наявної і нової інформації, висвітлюється коротко історія питання, висувається гіпотеза дослідження.

Основна частина статті – кульмінація (від лат. сul-men –вершина) твору, в якій розкривається сутність досліджуваних явищ, наводиться система доказів запропонованої наукової гіпотези, не запозиченої із вже опублікованих праць, а поставленої самостійно в процесі проведеного дослідження. В іншому випадку – це інформативний реферат, а не наукова стаття за обраною темою досліджень.

Висновок містить короткі підсумки проведеного дослідження, є коротким узагальненням змісту наукової статті. Бажано, щоб висновок закінчувався резюме про можливість продовження дослідження цієї проблеми чи, якщо тема вичерпала себе, про необхідність широкого впровадження результатів проведеного дослідження.

 

2. Організація та послідовність виконання науково-дослідної роботи студентів, магістрів і аспірантів.

Будь-яке наукове дослідження від творчого задуму до остаточного оформлення наукової праці здійснюється індивідуально. Однак можна виявити і деякі загальні методологічні підходи до його проведення, які відбивають хід і послідовність процесу роботи над дисертацією.

Перший етап включає вибір теми, обґрунтування її актуальності та визначення рівня її розробленості; вибір об’єкта, предмета, визначення мети і завдань дослідження.

Другий передбачає накопичення необхідної наукової інформації, пошук літературних та інших джерел з теми дослідження, їх вивчення та аналіз; уточнення напрямів дослідження під кутом зору його мети.

Третій етап включає відпрацювання гіпотези та теоретичних передумов дослідження, визначення наукового завдання.

Четвертий етап – це вибір методів дослідження, які становлять інструментарій для добування фактичного матеріалу і виступають необхідною умовою досягнення поставленої в дисертації мети.

П’ятий етап включає обробку, аналіз та опис результатів експериментального дослідження, яке проводилося згідно з розробленою програмою і методикою.

Шостий етап – написання тексту дисертації, оформлення вступу та формування висновків дисертації, опис використаних джерел і створення додатків.

На сьомому етапі передбачається обговорення результатів дисертаційного дослідження на засіданні кафедри; попередній розгляд дисертації в спеціалізованій вченій раді, яка дає попередню оцінку теоретичної і практичної значущості дисертації і колективний відгук.

Восьмий етап – підготовка автореферату дисертації.

Дев’ятий етап – підготовка до захисту і захист дисертаційного дослідження.

Послідовність написання дисертації може бути різною. Це залежить від теми дослідження та індивідуальних особливостей споживача. Однак дослідник повинен ще на початку дослідження мати уявлення про систему підготовки тексту дисертації, яка включає ряд взаємопов’язаних підсистем: формулювання теми, мети і завдань дослідження; накопичення наукової інформації, проведення теоретичного та експериментального дослідження;формулювання висновків і рекомендацій.

 

Вибір і затвердження теми.


Читайте також:

  1. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  2. Автоматизовані форми та системи обліку.
  3. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  4. Акредитив та його форми
  5. Активні форми участі територіальної громади у вирішенні питань ММС
  6. Арматурні роботи.
  7. Балансувальні роботи.
  8. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  9. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.
  10. Безособові дієслівні форми на –но, -то
  11. Безробіття: суть, причини, форми та соціально-економічні наслідки
  12. Білінійні і квадратичні форми в евклідовому просторі




Переглядів: 3864

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Збір і аналіз наукової інформації. | Формулювання назви дисертації.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.038 сек.