Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Модель управління витратами торговельного підприємства

План

ЗАВДАННЯ ДЛЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

Т Е С Т И

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

ЛЕКЦІЯ №

 

ТЕМА «Стратегія управління поточними витратами»

 

1. Сутність та головна мета розробки стратегії управління витратами.

2. Модель управління витратами підприємствами.

3. Вихідні передумови планування витрат.

 

Стратегія управління поточними витратами є однією з допоміжних стратегій управління діяльністю торговельного підприємства в цілому. Метою її розробки є управління витратами підприємства, виходячи з генеральної мети управління – максимізації ринкової вартості підприємства та його прибутку.

Управління витратами підприємства передбачає:

- організацію обліку витрат підприємства в цілому та щодо окремих статей витрат, яка створює інформаційну базу для прийняття управлінських рішень;

- аналіз витрат підприємства, що дає змогу оцінити стан витрат підприємства, ступінь раціональності здійснених витрат, дати кількісну оцінку факторам, які впливають на суму і рівень поточних витрат;

- нормування витрат підприємства, яке передбачає визначення граничних розмірів з окремих видів витрат (норми спецодягу, натурального (природного) убутку, товарні запаси абощо);

- планування (прогнозування) витрат підприємства, яке дає можливість визначити мінімальні і максимальні межі витрат підприємства, можливий розмір витрат підприємства при плановому обсязі діяльності і рівні використання ресурсів та дозволяє обрати такий варіант плану витрат підприємства, який максимально відповідає досягненню цільового розміру прибутку;

- контроль та оперативне управління витратами підприємства.

 

 

 
 

 


Ні Так

 

При формуванні витрат управляючого об’єкта слід виходити із такого:

Приріст загальної суми витрат підприємства не має перебільшувати приріст доходів, що є умовою отримання прибутку від товарообігу. Максимізація одержуваного прибутку досягається за умови рівності граничних витрат з граничними доходами.

Мінімальний рівень витрат підприємства (середніх витрат) досягається за такого обсягу діяльності підприємства, коли граничні витрати підприємства за своєю величиною відповідають середнім витратам. Такий обсяг діяльності є оптимальним. Подальше збільшення обсягів діяльності призведе до збільшення розміру середніх витрат підприємства, що не є ефективним.

Не завжди зниження витрат підприємства свідчить про ефективність діяльності підприємства, оскільки це може призвести до зниження стандарту обслуговування покупців, і як наслідок, падіння попиту споживача, зниження товарообігу, зростання рівня витрат і втрат прибутку.

За умов ринкової економіки рівень торговельного обслуговування визначається як широтою представленого асортименту товарів, задовольняючого різноманітні потреби, так і створенням необхідних умов для покупців, причетних до процесів обігу, розрахунків, доставки товарів додому, післяпродажного обслуговування тощо. Формування потрібного іміджу торговельного підприємства сприяє залученню покупців, а отже, і забезпеченню умов для розвитку товарообігу.

Формування і підтримка іміджу торговельного підприємства передбачає здійснення певних витрат, що забезпечують прийнятий стандарт торговельного обслуговування.

До таких витрат належать:

Ÿ витрати на оплату праці, рівень яких забезпечує зацікавленість робітників підприємства в якісному обслуговуванні покупців і збільшенні кількості покупок;

Ÿ витрати на утримання торговельних приміщень, що забезпечують максимум зручностей і комфорту для покупців;

Ÿ витрати на забезпечення фірмовим одягом;

Ÿ витрати на створення фірмового стилю, фірмового знаку, фірмового пакувального паперу, презенти покупцям за визначені обсяги покупки тощо;

Ÿ витрати на рекламу (внутрішньофірмову і зовнішню);

Ÿ витрати на створення ефективних систем розрахунку за товари, що купуються;

Ÿ витрати на забезпечення післяпродажного обслуговування;

Ÿ витрати на надання безкоштовних торговельних послуг покупцям тощо.

Сукупність цих витрат визначає мінімально необхідний розмір і рівень витрат на здійснення торговельної діяльності відповідно до прийнятих стандартів торговельного обслуговування. Зниження цього рівня витрат підприємства торговельного підприємства може потягти за собою відплив покупців і скорочення обсягу товарообігу.

Розмір витрат залежить від вибору ресурсів, що забезпечують певний обсяг діяльності підприємства.

Підприємство має прагнути використовувати такий набір факторів виробництва, який забезпечує один і той же обсяг діяльності (товарообіг) з найменшими витратами на введені фактори виробництва. Тому при обґрунтуванні витрат необхідно проводити розрахунки, виходячи із можливостей альтернативного використання ресурсів і вибору найбільш відповідного варіанту.

Таким чином, розробка стратегії управління витратами підприємства має бути спрямована не на зниження розміру витрат підприємства, а на їх оптимізацію.

Розробка стратегії управління витратами підприємства передбачає дослідження впливу процесів формування витрат на здійснення торговельної діяльності, визначення їх тенденцій та закономірностей, кількісної оцінки факторів, що обумовлюють обсяг та рівень витрат.

Методичним інструментарієм дослідження впливу таких факторів, як обсяг товарообігу підприємства; рівень цін на товари, що реалізуються підприємством; чисельність працюючих; середня заробітна плата; швидкість обертання товарних запасів є метод ланцюгових підстановок, а факторів: асортиментна структура товарообігу; склад товарообігу за формами продажу товарів – метод відсоткових чисел, факторів: продуктивність праці по окремих підрозділах підприємства; ефективність використання торговельної площі по окремих підрозділах підприємства – метод групування.

Кількісна оцінка впливу окремих факторів є необхідним етапом аналітичної роботи, оскільки дає можливість оцінити ступінь управління процесом формування витрат торговельного підприємства, його можливостей щодо скорочення обсягу та рівня витрат за рахунок мобілізації внутрішніх резервів.

Оцінка ефективності управління процесом формування витрат торговельного підприємства дає можливість визначити абсолютні та відносні зміни в розмірі показників ефективності управління витратами: витратовіддачі, доходності та прибутковості витрат.

Проведення такого поглибленого аналізу дає змогу визначити найбільш суттєві проблеми, які шкодять процесу оптимізації розміру витрат, не дають можливості мобілізувати наявні резерви їх скорочення. Виявлення та усунення цих проблем дає змогу підвищувати ефективність управління витратами по торговельному підприємству в цілому.

Література:Мазаракі А.А. Економіка торговельного підприємства, с. 395-398.

Фролова Л.В. Планування діяльності підприємства, с.102-108.

 

Питання ДЛЯ самоконтролю знань

 

1. Що передбачає стратегія управління витратами підприємства?

2. Назвіть умови формування витрат управляючого об’єкта?

3. Що належить до витрат, що забезпечують прийнятий стандарт торговельного обслуговування?

4. Що передбачає розробка стратегії управління витратами підприємства

5. Дослідження яких факторів виконується за допомогою методу групування?

6. Дослідження яких факторів виконується за допомогою методу процентних чисел?

7. Дослідження яких факторів виконується за допомогою методу ланцюгових підстановок?

8. В чому полягає сутність оцінки ефективності управління процесом формування витрат підприємства?

ЛЕКЦІЯ №

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. G2G-модель електронного уряду
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. IV група- показники надійності підприємства
  6. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  7. Oracle Управління преміальними
  8. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  9. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  10. А. Видання прав актів управління
  11. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  12. Абстрактна модель




Переглядів: 1192

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПЛАН ОПЛАТИ ПРАЦІ НА 200_ р. | Витрати на перевезення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.