МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Змінна особистості випробовуваного.Випробовуваний (обстежуваний, пацієнт, клієнт, респондент) центральна фігура і надзвичайно важлива змінна психодіагностики. Вона завжди враховувалась в психологічних дослідженнях у віковому, статевому, диференціальному, педагогічному, соціально-статусному й інших відношеннях. Варто мати на увазі, що в психодіагностуванні випробовуваний виступає одночасно в двох площинах: як об'єкт і як суб'єкт взаємодії. Звичайно ж, випробовуваний — об'єкт психологічного пізнання, оскільки діагност повинен у ньому розібратися, вивчити, зрозуміти. Але це жива людина, вона активно взаємодіє з експериментатором, хоча і розуміє, що стає об'єктом маніпулювання і пізнання, є суб'єктом випробування, іспиту. Як показує досвід, усіх випробовуваних, які добровільно погоджуються на психологічне обстеження (для себе), умовно можна розділити на групи з різними мотивами. Розглянемо їх: 1. Випробовувані, котрі в результаті обстеження розраховують на зміни до кращого, бажають самозмін і очікують підказок або зовнішніх підтримок власним установкам на самовдосконалення або виправлення якихось пороків, недоліків, вад. Мета звернення до психолога в такому випадку, як правило, консультативна. 2. Випробовувані, в основі життєвого кредо яких лежиш невгамовна допитливість. Такі люди бажають довідатись ще і ще щось нове, навіть не важливо з якої області, головне, щоб це було цікаве і раніше невідоме. Мета звернення до психолога - поспілкуватися з цікавим співрозмовником, звірити свої орієнтири, відкрити для себе щось нове. 3. Випробовувані - від «гострих відчуттів». Для них відчуття несподіваних, незвичайних, неясних ситуацій важливіше спокійних і ясних справ. Такі люди очікують психологічних досліджень емоційного напруження, ейфоричних станів, містичних метаморфоз, злету фантазії, загострення почуттів. Виразність і сполучення названих мотивів багато в чому залежать від психологічних пізнань людей, а вони у різних випробовуваних різні. Відповідно цим критеріям зустрічаються різні типи випробовуваних. Розглянемо найбільш яскраві з них. 1. Випробовуваний «новачок». Має неясне уявлення про психологію, ніколи не брав участі у психодіагностичних обстеженнях. У певному смислі це «чистий» випробовуваний, Не той, який не має упереджених поглядів, нехай навіть позитивних. Як для наукових, так і для прикладних досліджень це найбільш сприятливий контингент. 2. «Позитивний професіонал». Він уже брав участь у психодіагностичних обстеженнях і набув позитивного досвіду, відкрив для себе щось нове, цікаве. У нього залишилось позитивне і приємне враження від тестування. Про психолога в нього склалася думка як про доброго і мудрого дослідника. 3. «Негативний професіонал». Упевнений, що ніяка наука не може допомогти людині. Вважає, що ніхто не знає себе краще, ніж людина сама. Попередні обстеження переконали його в тім, що нічого нового, а тим більше цікавого в них немає, залишилося враження, що в тестуванні його «роздягають», «лізуть у душу». Контактом із психологом він залишився не задоволений.
Читайте також:
|
||||||||
|