Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Змінна особистості випробовуваного.

Випробовуваний (обстежуваний, пацієнт, клієнт, респондент) центральна фігура і надзвичайно важлива змінна психодіагностики. Вона завжди враховувалась в психологічних дослідженнях у віковому, статевому, диференціальному, педагогічному, соціально-статусному й інших відношеннях.

Варто мати на увазі, що в психодіагностуванні випробовуваний виступає одночасно в двох площинах: як об'єкт і як суб'єкт взаємодії. Звичайно ж, випробовуваний — об'єкт психологічного пізнання, оскільки діагност повинен у ньому розібратися, вивчити, зрозуміти. Але це жива людина, вона активно взаємодіє з експериментатором, хоча і розуміє, що стає об'єктом маніпулювання і пізнання, є суб'єктом випробування, іспиту.

Як показує досвід, усіх випробовуваних, які добровільно погоджуються на психологічне обстеження (для себе), умовно можна розділити на групи з різними мотивами. Розглянемо їх:

1. Випробовувані, котрі в результаті обстеження розраховують на зміни до кращого, бажають самозмін і очікують підказок або зовнішніх підтримок власним установкам на самовдосконалення або виправлення якихось пороків, недоліків, вад. Мета звернення до психолога в такому випадку, як правило, консультативна.

2. Випробовувані, в основі життєвого кредо яких лежиш невгамовна допитливість. Такі люди бажають довідатись ще і ще щось нове, навіть не важливо з якої області, головне, щоб це було цікаве і раніше невідоме. Мета звернення до психолога - поспілкуватися з цікавим співрозмовником, звірити свої орієнтири, відкрити для себе щось нове.

3. Випробовувані - від «гострих відчуттів». Для них відчуття несподіваних, незвичайних, неясних ситуацій важливіше спокійних і ясних справ. Такі люди очікують психологічних досліджень емоційного напруження, ейфоричних станів, містичних метаморфоз, злету фантазії, загострення почуттів.

Виразність і сполучення названих мотивів багато в чому залежать від психологічних пізнань людей, а вони у різних випробовуваних різні. Відповідно цим критеріям зустрічаються різні типи випробовуваних. Розглянемо найбільш яскраві з них.

1. Випробовуваний «новачок». Має неясне уявлення про психологію, ніколи не брав участі у психодіагностичних обстеженнях. У певному смислі це «чистий» випробовуваний, Не той, який не має упереджених поглядів, нехай навіть позитивних. Як для наукових, так і для прикладних досліджень це найбільш сприятливий контингент.

2. «Позитивний професіонал». Він уже брав участь у психодіагностичних обстеженнях і набув позитивного досвіду, відкрив для себе щось нове, цікаве. У нього залишилось позитивне і приємне враження від тестування. Про психолога в нього склалася думка як про доброго і мудрого дослідника.

3. «Негативний професіонал». Упевнений, що ніяка наука не може допомогти людині. Вважає, що ніхто не знає себе краще, ніж людина сама. Попередні обстеження переконали його в тім, що нічого нового, а тим більше цікавого в них немає, залишилося враження, що в тестуванні його «роздягають», «лізуть у душу». Контактом із психологом він залишився не задоволений.

 


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  5. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  6. Активність особистості та самоуправління
  7. АКЦЕНТУЙОВАНІ РИСИ ОСОБИСТОСТІ
  8. Взаємодія ієрархій підструктур особистості та їх властивостей
  9. Взаємодія структур особистості і діяльності
  10. Визначення самооцінки особистості
  11. Визначення темпераменту особистості
  12. Вимоги до особистості ігрового терапевта




Переглядів: 868

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Змінна тестового завдання | Змінна особистості психолога в обстеженні.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.