Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЛЕКЦІЯ № 10. Визначення та характеристика соціальних груп

К. У. Томасом і Р. Х. Кілменном розроблені найбільш прийнятні стратегії поведінки в конфліктній ситуації.

Існують п'ять стилів поведінки при конфлікті: пристосування, компроміс, співробітництво, ігнорування, суперництво (конкуренція).

Стиль поведінки в конкретному конфлікті визначається тією мірою, в якій ви хочете задовольнити власні інтереси, діючи при цьому пасивно чи активно, й інтереси іншої сторони, діючи спільно або індивідуально.

Стиль суперництва, конкуренції може використовувати людина, що володіє сильною волею, достатнім авторитетом, владою, не дуже зацікавлений у співпраці з іншою стороною і прагне в першу чергу задовольнити власні інтереси.

Стиль співробітництва можна використовувати, якщо, відстоюючи власні інтереси, ви змушені брати до уваги потреби та бажання іншої сторони.

Мета його застосування - розробка довгострокового взаємовигідного рішення.

Такий стиль вимагає вміння пояснювати свої бажання, вислуховувати один одного, стримувати свої емоції.

Відсутність одного з цих факторів робить цей стиль неефективним.

Стиль компромісу. Суть його полягає в тому, що сторони прагнуть врегулювати розбіжності при взаємних поступках.

Цей стиль найбільш ефективний, обидві сторони хочуть одного й того самого, але знають, що одночасно це нездійсненно.

Стиль ухилення реалізується зазвичай, коли зачеплена проблема не настільки важлива, учасник конфлікту не відстоює своїх прав, не співпрацює ні з ким для вироблення рішення і не хоче витрачати час і сили на її вирішення.

Цей стиль рекомендується в тих випадках, коли одна зі сторін має більшу владою або відчуває, що неправа, або вважає, що немає серйозних підстав для продовження контактів.

Цей стиль не є втечею від проблеми чи ухиленням від відповідальності.

Відхід або відстрочка можуть бути підходящою реакцією на конфліктну ситуацію.

Стиль пристосування означає, що учасник конфлікту діє спільно з іншою стороною, але при цьому не намагається відстоювати власні інтереси з метою згладжування атмосфери і відновлення нормальної робочої атмосфери.

Жоден із стилів дозволу конфлікту не може бути виділений як найкращий.

Необхідно навчитися ефективно використовувати кожен з них і свідомо робити той чи інший вибір, враховуючи конкретні обставини.

Соціальна група - будь-яка сукупність людей, розглянута з точки зору їхньої спільності.

Вся життєдіяльність індивіда в суспільстві здійснюється через різноманітні соціальні групи, значно різняться між собою.

Найбільш широке розуміння соціальної групи пов'язане з поняттями спільності і сукупності.

Наявність загальної мети робить людей здатними до узгоджених дій, хоча така узгодженість існує лише у певному аспекті їх поведінки.

Індивіди належать групі не всієї своєю особистістю, а лише тими аспектами, які пов'язані із соціальними ролями, виконуваними в даній групі.

Жодна людина не може функціонувати повноцінно тільки в одній соціальній групі.

Жодна група не може забезпечити повністю умови для самореалізації особистості в різних аспектах.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  5. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. Ocнoвнi визначення здоров'я
  8. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  9. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  10. Автокореляційна характеристика системи
  11. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  12. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання




Переглядів: 590

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття спілкування | ЛЕКЦІЯ № 11. Проблематика малої групи в соціальній психології

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.027 сек.