МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Волелюбний дух України в історичних піснях.а) Чи не наймогутніше волелюбний дух українців відбито в історичних піснях. Це особливий жанр усної народної творчості. Історична пісня - народнопоетичний твір, присвячений певній історичній події чи відомій історичній постаті, він висловлює ставлення народу до цих подій чи героїв. Таким чином, вона поєднує лірику (стихію почуттів) з епосом (героїчною оповіддю). •' Для її форми характерна строфічна (або куплетна) побудова; рими, що більш чи менш строго чергуються, можлива внутрішня рима; віршовані розміри, властиві пісням інших типів, зокрема ліричним. В історичних піснях уславлюються героїчні подвиги кращих синів України, їх патріотизм, боротьба з ворогами -загарбниками і гнобителями: "Чи не той то Хміль" (пісня про Богдана Хмельницького), "Максим, козак Залізняк", "Про Данила Нечая", "Ой на горі да женці жнуть" та ін. б)Героїко-романтична постать першого козацького ватажка Байди у пісні"В Цареґраді на риночку" ("Пісня про Байду"). - Байда, князь Дмитро Вишневецький - реальна історична постать. Це був хоробрий і заможний чоловік, який володів чималими маєтностями на Волині. Коло 1550 р. на одному з низових дніпровських островів - Малій Хортиці, на недоступному місці він заснував оборонний замок, обведений земляним валом та дерев'яним частоколом, - Січ, як назвали його козаки (від слів "сікти", "рубати", бо укріплення було з дерев'яних засіків). Гетьман Дмитро Вишневецький тримав у постійному страху султанів Осяйної Порти. Дізнавшись про намір козацького ватажка іти походом на володіння Оттоманської імперії, турецька держава провадила такі великі військові приготування, які не йшли в жодне порівняння з її приготуваннями до війни з іншими европейскими супротивниками - Венецією або Священною Римською імперією. "То були виняткові заходи та єдиний випадок в історії Порти того часу: усі ці дії спрямовувалися не проти держави, а супроти окремої особи, названої найбільшим ворогом Оттоманської імперії". Шанталь Лемерсьє-Келькеже. За легендами, несподівана, люта й героїчна смерть Дмитра Вишневенького, схопленого в Молдові і переданого в ЦареГрад, оспівана у народній пісні. - Дворядкові строфи малюють скупими, але промовистими штрихами образ улюбленця народу. Глибокий ліризм, повнота почуттів проймає пісню: це завзятий козак, що вміє добре погуляти, та ще й де! - "В Цареґраді на риночку" - в самому серці Осяйної / „„«hoi Туреччини), сміливий, відважний, широка натура. Порта (^"""^иедень, не два, Не одну нічку, Та й не годиночку". [5аида тул _^^^д^ц„ , це зрадник, він справжній український тчкий патріот. Коли "цар турецький" пропонує йому взяти '""^жину його дочку:"Будеш паном на всю Вкраїночку!", Байда Їреїирливо відповідає на цю пропозицію: Твоя, царю, віра проклятая, Твоя царівночка поганая. Читайте також:
|
||||||||
|