МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розлючений цар наказує повісити Байду ребром на гак. Молоденький джура подає козакові лук із стрілами, і конаючийБайда Ой як стрілив - царя вцілив, А царицю в потилицю, Його доньку в головоньку, "От то ж тобі, царю, За Байдину кару!" Образ Байди відтворено в історичній драмі П. Куліща "Байда, князь Вишневецький", поемі Грицька Чупринки "Байда" та інших творах. 5. Загибель славного молодого козака Морозенка з відомогороду Морозів оспівана в історичній пісні"Ой, Морозе, Морозенку, Ти славний козачеі" - Дворядкові строфи відображаютьплач України за своїм героєм, плач його матері і "гордого війська": За тобою, Морозенком, Україна плаче. Не так тая Україна, як те горде військо... Заплакала Морозиха, ідучи на місто. Україна і мати відчувають близьку загибель сина, який десь далеко "з турком б'ється". Він зображений як хоробрий воїн і козацький воєначальник. От з-за гори, із-за кручі горде військо виступає, Посамперед Морозенко сивим конем виграває. Та передчуття і сльози матері не даремні: "За річкою,заЛиманом" "взяли, взяли Морозенка в неділеньку вранці". Пісня малює страшну смерть молодого козака, улюбленця народузадопомогою алегоричних символів, порівняльних метафор(алегорія - інакомовлення). Посадили Морозенка на тесовім стольці, Зняли, лняли з Морозенка з черешів червонці. Посадили Морозенка на жовтім пісочку, Зняли, зняли з Морозенка кроваву сорочку. - Історичні пісні за засобами вираження подібні до ліричних. Стихія почуттів: у "Пісні про Байду" - захоплення, презирство до турецького царя, словесне знущання з нього, гордість за незламного лицаря-козака, вірність козацькій присязі, вірі християнській, Україні; у пісні "Ой, Морозе, Морозенку" - гірке страждання разом з великою всенародною любов'ю до молодого козака, замилування його відвагою, його молодечим запалом, буйною, волелюбною вдачею, горе і сльози від того, що такий молодий козак загинув від рук клятих ворогів. В обох піснях чимало звертань, риторичних фігур, пестливих словесних форм, постійних народнопоетичних зворотів, алегорій і метафор. 6. "За Сибіром сонце сходить..." - історична пісня, приписувана Устиму Кармалюкові. - Ліричний монолог ведетьсявід першої особи - "я". Устим Кармалюк легендарний ватажок непокірного селянства, захисник бідних і покривджених, український Робін Гуд, діяв на Поділлі в першій половині XIX ст. Кріпак поміщика Пигловського, він розпочав повстанську боротьбу в 1813 p., чотири рази втікав із сибірської каторги. Під його орудою виступало близько 20 тис. селян. Підступно вбитий царськими посіпаками в 1835 p. - Пісня має романсовий характер, створює глибоко інтимний образ народного ватажка зі складним внутрішнім світом, усвідомленням своїх обов'язків перед життям і людьми. Він протестує проти офіційних звинувачень. Зовуть мене розбійником, Кажуть - розбиваю, Ще ж нікого я невбив, Читайте також:
|
||||||||
|