Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Стратегії управління конкурентною позицією підприємства

В основі розробки стратегій лежить стратегічний конкурентний аналіз, що включає чотири блоки: галузевий конкурентний аналіз, аналіз діяльності конкурентів та аналіз ключових компетенцій підприємства, а також співставлення результатів аналізу для прийняття рішення щодо вибору стратегії (рис. 2.10).

Галузевий аналіз конкуренції передбачає здійснення загального аналізу галузі, аналізу конкурентного середовища (наприклад, за підходом М.Портера), аналіз рушійних сил ринку. Проведений аналіз дозволяє визначити реальну та прогнозовану конкурентну позицію підприємства на ринку, а також виділити ключові фактори успіху – елементи, що забезпечують успіх підприємства і сприяють підвищенню його прибутковості.

Аналіз діяльності конкурентів підприємства передбачає виявлення всіх реальних та потенційних конкурентів підприємства, виділення з них найбільш активних, для чого можна скористатися концепцією стратегічних груп конкурентів. Після цього аналізуються стратегії і діяльність активних конкурентів. Важливим етапом є виявлення переваг конкурентів і їх ключових компетенцій у порівнянні з базовим підприємством.

Аналіз діяльності досліджуваного підприємства має за мету виявлення його переваг порівняного з конкурентом, та ключових компетенцій, за допомогою якого підприємство може ці переваги отримати. Для цього діяльність підприємства порівнюється з діяльністю конкурента за системою кількісних та якісних показників: показники, за якими підприємство випереджає конкурента, є його перевагами; показники, за якими підприємство відстає – є перевагам конкурента.

 

 

 


Рис. 2.10 – Алгоритм стратегічного конкурентного аналізу

 

Порівняння ключових компетенцій підприємства, його конкурента і ключових факторів успіху. Підприємство спроможне досягти успіху на ринку тільки, якщо його ключові компетенції і ключові фактори успіху галузі співпадають. В противному разі воно потерпить невдачу. Якщо ключові компетенції конкурента і КФУ співпадають, успіху досягне підприємство, якщо подібними до них є і ключові компетенції підприємства, очікується напружена конкурентна боротьба. В залежності від різного типу співвідношення між цими категоріями, підприємство може обирати різні конкурентні стратегії.

Конкурентну стратегію можна визначити як набір правил поведінки в обраних стратегічних областях бізнесу, якими підприємство керується для досягнення поставлених цілей у кожній області в умовах конкуренції. Конкурентна стратегія визначає конкурентну поведінку підприємства на ринку і має за основну мету забезпечення його переваг відносно конкурентів. В сучасній літературі існує безліч підходів до розробки конкурентних стратегій підприємства: підхід М. Портера, Ф. Котлера, А. Юданова, А.А. Томпсона та А.Дж. Стрикленда та ін. (повторити конкурентні стратегії)

Отже, конкурентна стратегія підприємства складається з ділових підходів та ініціатив, які воно використовує для привернення споживачів, протидії конкурентному тиску та закріпленню своїх ринкових позицій.

 



Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. IV група- показники надійності підприємства
  5. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  6. Oracle Управління преміальними
  7. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  8. А. Видання прав актів управління
  9. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  11. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  12. Автопідприємства вантажних автомобілів




Переглядів: 838

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Матричні інструменти розробки стратегій управління сферами бізнесу | Маркетингові стратегії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.042 сек.