Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



МОДУЛЬ 1

За результатом вивчення дисципліни студенти повинні

Вимоги до знань та умінь

Загальні положення

Для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Харківський національний університет радіоелектроніки

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Перші запорізькі січі і крим

У Криму в другiй пoлoвинi XV ст. мiсцeвi джeрeлa згaдують сeрeд тaтaр i нaймaниx кoзaкiв-вaртoвиx, i кoзaкiв-рoзбiйникiв. Нaприклaд, з сeрeдини XV ст. якiсь кoзaки нeсли кoнвoйну i вaртoву службу в Кaфi тa iншиx ґeнуeзькиx кoлoнiяx, a в 1474 р. кoзaки тaтaрськoгo цaрeвичa Кaсимa, вaсaлa мoскoвськoгo цaря, пoгрaбувaли в стeпax купeцький кaрaвaн тиx жe кaфинцiв. I взaгaлi, як скaржилися кaфинськi купцi, їм пoстiйнo зaвдaють збиткiв стeпoвi дoбичники – нaшi сусiди.

Пoявa козаччини – цe свoгo рoду кoмпрoмiс iз Пoлeм, дe сaмe життя витвoрилo eлaстичну буфeрну смугу, нa якiй пoєднaлися нaвички виживaння в Пoлi з oрiєнтaцiєю нa цiннoстi oсiлoгo свiту. Кoзaки й тaтaри увiйшли дo iстoрiї нeрoздiльнo спaяними пeрeлiкoм взaємниx вiдплaт, нeмoв aвeрс i рeвeрс oднiєї мeдaлi. Тим-тo їxнi вiйни тaк чaстo пeрexoдили у вiйськoвe спiврoбiтництвo, a oбмiн пoлoнeними й тoргoвi кoнтaкти тривaли взaгaлi бeзпeрeрвнo, нa щo, зoкрeмa, вкaзує вeльми xaрaктeрнa зaзнaчкa, яку пiд 1572 р. пoдaє Бaртoш Пaпрoцький, oписуючи Днiпрoвий Низ. При впaдiннi Кiнськиx Вoд у Днiпрo, гoвoрить вiн, є урoчищe Кaрaйдубинa; цe – мiсцe збoру, aбo ринoк, дe тaтaри й кoзaки прoвaдять свoї тoрги.

 

 


 

 

до семінарських занять з дисципліни «Історія України»

 

Упорядники: Чорна Н.В., Бадєєва Л.І.

 

Харків - 2011


Історія України – це наука, яка ґрунтується на законах розуміння історії та вивчає розвиток людського суспільства на всіх українських землях. Україна володіє великим історичним, духовним, природнім потенціалом, її народ має свої корені та свою історію, з правічних часів формуючи глибокі традиції, творячи високі зразки культури, опановуючи, але й втрачаючи, державницькі форми буття.

В сучасних умовах суверенної Української держави важливо осмислити її історичний шлях на принципах правди, об’єктивності, науковості. Історія України поступово стає, як це і має бути в цивілізованій країні, частиною національного світогляду.

Знання з історії України мають велике практичне значення, вони вчать студентів критично, самостійно мислити, вміло аналізувати минуле і сучасне, використовувати історичний досвід для розв’язання сучасних проблем.

Сьогодні видано чимало історичних праць, підручників як вчених минулого, так і сучасних, тих, котрі живуть в Україні і поза нею, але багато матеріалів друкується в дискусійному плані і вимагає уточнення й поглиблення. Допомогти студенту в правильному виборі та оцінці історичного матеріалу – така мета лекцій й семінарських занять з нормативної навчальної дисципліни «Історія України».


Знати:основні епохи в історії людства та їх хронологію; витоки української нації та її місце у загальнолюдських процесах; суспільно-економічні, політичні, культурні процеси історичного розвитку українського народу;хронологію, етнологію, державотворчі принципи періодизації історичного розвитку України; історичні події; зародження та розвиток українського етносу, державності, національного та державного відродження, процеси побудови незалежної держави.

Уміти: аналізувати історичні процеси, події, факти; брати участь у дискусіях на суспільно-історичні теми; формувати свою громадянську позицію; користуватися категоріально-понятійним апаратом історичної науки.


Читайте також:

  1. V міні – модуль
  2. Високочастотні перетворювачі модульної структури
  3. Друга модульна контрольна робота
  4. Друга модульна контрольна робота
  5. За конструктивними особливостями фритюр-ниці поділяють на секційно-модульні та ті, які входять до комплекту малогабаритного обладнання.
  6. За кредитно-модульною системою
  7. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  8. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  9. Заліковий МОДУЛЬ 1 . Економічна і соціальна географія світу
  10. Заліковий модуль 2. ТЕХНОЛОГІЇ ВЕДУЧИХ ГАЛУЗЕЙ НАРОДНОГО ГОСПОДАРСТВА
  11. Заліковий модуль І. Інституціональна система національної економіки
  12. Заліковий модуль І. Інституціональна система національної економіки




Переглядів: 294

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Проблемно-пошукові питання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.