Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



План лекції

1. Кон’юктура ринку: поняття та її основні елементи.

2. Класифікація кон’юктурообразуючих факторів.

3. Вплив споживачів(попиту) на рішення по цінам.

4. Вплив пропозиції на формування ринкових цін.

5. Поняття еластичності попиту та пропозиції. Ціна рівноваги.

Домашнє завдання:

1. вивчити конспект, (10) с.81 – 82,

2. скласти кросворд, використовуючи термінологію даної теми,

3. розв’язати задачі №№ 17, 18 с.190

4. підготовка рефератів.

5. опрацювати питання теми, яка виноситься на СРС:

- Конкуренція та монополія як фактори ціноутворення (CРС №№ 5,6)

- Витрати та прибуток як основні складові та фактори ціноутворення (СРС № 7,8,9).

І. Основні категорій і поняття

Гранична корисність — приріст загальної корисності певного блага внаслідок збільшення його споживання на одну одиницю.

Коефіцієнт цінової еластичності — коефіцієнт, що показує, на скільки відсотків зміниться величина попиту при зміні ціни на один відсоток.

Попит еластичний — попит, коли незначні коливання ціни приводять до значних змін у кількості продукції, що реалізується.

Попит нееластичний — попит, коли значні зміни ціни викликають лише незначні зміни в кількості придбаної продукції.

Ціна— сума грошей, яку покупець згоден заплатити, а продавець — отримати за відповідний товар.

Ціна рівноваги — ціна, за якої кількість запропонованого до ринку товару дорівнює його кількості, яку споживач у змозі купити.

Цінова еластичність — ступінь чутливості споживачів до зміни цін на продукцію або послуги.

ІІ. Короткий виклад теми

Кон'юнктура ринкуце визначене у часі та просторі певне співвідношення попиту та пропозиції, що формується як сукупність товарно-грошових відносин під впливом конкретної комбінації діючих чинників.

Основні елементи кон'юнктури:

- попит;

- пропозиція;

- конкуренція.

Класифікація кон'юнктурооразуючих факторів відбувається за наступними ознаками:

І. За джерелами виникнення:

1 ендогенні (зовнішні);

2 екзогенні (внутрішні);

3 економічні;

4 соціальні;

5 політичні;

6 природні;

7 науково-технічні.

ІІ. За періодичністю дії:

1 тимчасові;

2 постійно діючі;

3 циклічні;

4 не циклічні.

ІІІ. За напрямком дії:

1 ті, що стимулюють розвиток ринку;

2 ті, що гальмують розвиток ринку.

IV.За характером виникнення:

1 випадкові;

2 стихійні;

3 спрямовані.

Усі фактори впливають на кон'юнктуру ринку тісно взаємодіючи, доповнюючи один одного або резонуючи. Першою причиною всіх кон'юнктурних коливань є циклічний характер розвитку ринкової економіки.

Основні фази економічного циклу:

1 кризис (спад);

2 депресія;

3 підйом (оживання);

Крім циклічної закономірності на розвиток кон'юнктури ринку впливають фактори не циклічного характеру, які поділяються на постійно діючі (концентрація виробництва і капіталу, вплив держави, інфляція, мілітаризація економіки) і тимчасово діючі фактори (сезонність, стихійні явища, політичні кризи і таке інше).

Існують два види методів прогнозування кон'юнктури ринку:

- економіко-політичні, які полягають у використанні знань, досвіду та інтуїції експертів;

- математичні, які базуються на експериментально-математичних моделях, відображаючи функціональні або кореляційні залежності між показниками конкретного ринку.

Взаємозв'язок між споживачами і цінами на товар відображається через попит на товар та пояснюється двома чинниками: законом попиту та сегментацією ринку.

Попитце платіжеспроможна необхідність мати той чи інший товар. Існує три види попиту:

1)дійсний попит - це сума грошових коштів, яка пред'являється
продавцем для покупки визначеної кількості товару на ринку;

2)реалізований попит - це сума грошей, яка фактично вторгована за
реально продану кількість товару;

3)незадоволений попит виникає, коли пропозиція не задовольняє попит.
Попит на товар залежить від таких факторів:

• ціна на товар;

• доходи покупців;

• ємність та розмір ринку;

• ціна товарів-замінників(товари - субститути);

• смаки покупців.

Наявність одного чи іншого виду попиту базується на двох критеріях:

1.Доступність замін або достатність товарів - субститутів;

2.Важливість необхідності або звичка до конкретного товару.
Попит показує кількість продукту, яку споживач готовий і здатний купити за
деякою ціною на протязі визначеного часу.


Читайте також:

  1. Більш детально про інвестиційну взаємодію в наступному Додатку до цієї Лекції.
  2. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  3. Валютне регулювання ЗЕД розглянуто окремо в наступній лекції «Валютне регулювання ЗЕД.
  4. Вибір остаточного варіанта плану лекції. Робота над формою викладу.
  5. ДОДАТОК до Лекції № 12
  6. Документальні колекції науково-історичних товариств в Україні 19 – початку 20 ст.
  7. Закріплення матеріалу лекції
  8. Закріплення матеріалу лекції
  9. Закріплення матеріалу лекції
  10. ЗАПИТАННЯ ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ лекції № 3.
  11. ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ
  12. ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ




Переглядів: 473

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема. КОН’ЮКТУРА РИНКУ ТА КОН’ЮКТУРООБРАЗУЮЧІ ФАКТОРИ ЦІНОУТВОРЕННЯ | Тема. СКЛАД ЦІНИ ТА ФОРМУВАННЯ ЇЇ ЕЛЕМЕНТІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.