Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема. СКЛАД ЦІНИ ТА ФОРМУВАННЯ ЇЇ ЕЛЕМЕНТІВ

Задача 3

Задача 2

Задача 1

Задача 3

Задача 2

Задача 1

Контрольні відповіді на тести

В Б Г Г А Б

V. Приклади розв’язування задач

Дані про ринковий обсяг попиту та пропозиції на пшеницю такі:

1. Побудуйте на графіку криві попиту та пропозиції.

2. Визначте рівноважну ціну і рівноважний обсяг продажів.

3. Якщо рівноважна ціна дорівнює 40 грошових одиниць, то яка величина дефіциту на ринку?

4. Якщо рівноважна ціна дорівнює 70 грошових одиниць, то яка величина надлишку на ринку?

5. Позначте на графіку ділянки дефіциту і надлишку товарів на ринку. До чого призведе наявність надлишку або дефіциту товарів на ринку?

 

Розв’язування:

1. Побудуємо на графіку криві попиту та пропозиції.

2. Рівноважна ціна (РР) дорівнює 50 грошових одиниць, тому що при даній ціні QS = Qd = 16 штук.

 

3. Якщо РР = 40 грошових одиниць, то обсяг дефіциту Qдеф. =(20 – 13) = 7 штук.

4. Якщо РР = 70 грошових одиниць, то обсяг надлишку товарів дорівнює Qизб. = (Qd – Qs) = 14 штук.

5. Якщо на ринку існує дефіцит товарів, то це призведе до підвищення цін на пшеницю, тобто ціна підвищиться з 40 до 50 грошових одиниць.

6. Якщо на ринку існує надлишок товарів, то продавець буде знижувати ціни до рівноважного рівня, коли Qs = Qd, тобто ціна понизиться з 70 грошових одиниць до 50 грошових одиниць.

Дані про обсяг ринкового попиту на автомобілі подані в наступній таблиці:

1. Розрахувати коефіцієнти цінової еластичності попиту для всіх зазначених інтервалів цін.

2. Визначити валовий дохід при кожному значенні ціни.

3. За якої ціни валова виручка максимальна? Чому дорівнює коефіцієнт цінової еластичності попиту при цій ціні? Що це значить?При яких значеннях ціни попит еластичний, а при яких нееластичний? Як це впливає на валову виручку в результаті зменшення ціни на автомобілі?

Розв’язування:

1. Визначимо коефіцієнт цінової еластичності попиту за формулою:

 

|Еd1| = (20 – 10) / 10 : (1,8 – 2,1) / 2,1 = 7;

|Еd2| = (30 – 20) / 20 : (1,5 – 1,8) / 1,8 = 3;

Еd3| = (40 – 30) / 30 : (1,2 – 1,5) / 1,5 = 1,67

|Еd4| = (50 – 40) / 40 : (0,9 – 1,2) / 1,2 = 1;

|Еd5| = (60 – 50) / 50 : (0,6 – 0,9) / 0,9 = 0,6;

|Еd6| = (70 – 60) / 60 : (0,3 – 0,6) / 0,6 = 0,3

2. Визначимо валову виручку.

 

TR = P×Q

TR1 = 2,1 Ч 10 = 21 гр. од.

TR2 = 1,8 Ч 20 = 36 гр. од.

TR3 = 1,5 Ч 30 = 45 гр. од.

TR4 = 1,2 Ч 40 = 48 гр. од.

TR5 = 0,9 Ч 50 = 45 гр. од.

TR6 = 0,6 Ч 60 = 36 гр. од.

TR7 = 0,3 Ч 70 = 21 гр. од.

3. При Р > 1,2 гр. од.; Ed > 1 (попит еластичний), тобто зниження ціни на 1 % буде призводити до збільшення обсягу попиту більше, ніж на 1 %. У результаті валовий дохід виробника буде збільшуватися із зменшенням ціни. При Р < 1,2 гр. од.; Ed < 1(попит нееластичний), тобто зниження ціни на 1 % буде призводити до збільшення обсягу попиту менше, ніж на 1 %. У результаті валовий дохід виробника буде зменшуватися із зниженням ціни.

Припустимо, що попит на товар поданий у вигляді рівняння Р = 10 – 0,2 ×Qd, а пропозиція – у вигляді рівняння Р = 2 + 0,2 ×Qs , де Qs = Qd. Визначте рівноважну ціну і рівноважну кількістьтовару.

Розв’язування:

Рівноважна кількість товару становить 20 штук, а рівноважна ціна 6 гр. од.

 

VІ. Завдання для самостійного розв’язування

Дані про ринковий обсяг попиту та пропозиції на журнальні столи такі:

 

1. Побудуйте на графіку криві попиту та пропозиції.

2. Визначте рівноважну ціну і рівноважний обсяг продажів.

3. Якщо рівноважна ціна дорівнює 40 грошових одиниць, якою буде величина дефіциту на ринку?

4. Якщо рівноважна ціна дорівнює 70 грошових одиниць, якою буде величина надлишку на ринку?

5. Позначте на графіку ділянки дефіциту і надлишку товарів на ринку. До чого призведе наявність надлишку або дефіциту товарів на ринку?

У таблиці представлені дані про обсяги пропозиції товару «полиця книжкова» на ринку. Визначити виторг і коефіцієнт цінової еластичності пропозиції.

Припустимо, що попит на товар поданий у вигляді рівняння Р = 8– 0,2 хQd, а пропозиція – у вигляді рівняння Р = 4 + 0,2 хQs , де Qs = Qd. Визначити рівноважну ціну та рівноважну кількість товару.

VІІ. Графічний диктант

Відповісти на поставлені запитання. Результати відповідей розмістити в таблиці , умовно позначаючи правильну відповідь знаком (+), а не правильну – знаком (–).

1. Основні елементи циклічного розвитку економіки – сукупний попит, сукупна пропозиція та ціни.

2. Найважливішим елементом методології аналізу і прогнозу ринкової кон’юнктури є встановлення активності й характеру дії циклічних факторів, визначення фази циклу, термінів переходу циклу в наступну фазу і його динаміки в перспективі.

3. Для підприємства_виробника вибір каналів руху товарів не є стратегічним рішенням, що узгоджується з досягненням власної мети.

4. Наявність каналів збуту передбачає розподіл функцій між учасниками руху товарів.

5. При укладанні контракту виробника з іншими учасниками руху товарів більша увага приділяється ціновій політиці, а менша– умовам продажу, територіальним правам і структурі послуг.

6. Оптові торговці – посередники, які здійснюють продаж товарів іншим продавцям (роздрібним торговцям) або клієнтам підприємствам, а не кінцевим споживачам.

7. Витрати, пов’язані з реалізацією товару роздрібним торговцям, відшкодовуються за рахунок торговельної націнки.

8. Основним фактором, що впливає на згоду в ціноутворенні, між учасниками руху товарів є встановлення цін, що дають достатню частку прибутку кожному учасникові.

9. Характер і ступінь впливу конкуренції на процес ціноутворення залежать від типу ринкового середовища.

Таблиця відповідей:

                   

Читайте також:

  1. D-петля, що складається з 8–12 залишків, декілька з яких – дигідроуридинові.
  2. I. При підготовці до переговорів визначите склад делегації і її керівника.
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  5. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  6. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  7. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  8. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  9. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави
  10. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  11. Агроценоз як система.
  12. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ




Переглядів: 922

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
План лекції | План лекції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.